Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

beantsje schreef:Ik heb de ideale oplossing toevallig in de nieuwe Your Horse gelezen:
een waterzak . Kost maar 10 Engelse ponden, op het moment ca 11 eurietjes!
Deze zak is speciaal voor dit doel ontworpen en past precies in een gewone stalkruiwagen. Hij bevat 80 liter. Er zit een antislipmat bij die zorgt dat de gevulde zak netjes blijft liggen.
Wat een geniaal en goedkoop idee, ik heb nog niet eerder zoiets gezien! *ik kon wel aandelen hebben...
Maar goed, oordeel zelf;
http://www.h2gobag.co.uk
Hoe vaak ik wel niet met kruiwagens vol water gesjouwd heb en de helft al weer kwijt was voordat ik bij de wei aankwam! Ik heb met 2 grote gieters in een kruiwagen gesleept (omdat dat al minder knoeide).
. Nu heb ik eindelijk een nieuwe stal met water naast de boxen. Maar als het vriest dan wordt daar het water weer afgesloten en kan ik het met mijn lange tuinslang het water in de tonnen vullen.Marchador schreef:Nu weet ik even niet meer hoe het heet en misschien is het al genoemd.
Misschien kan je een pijp in de grond laten slaan waar je een waterpomp op aan kunt sluiten, zo hoef je ook niet ver te sjouwen met je water.
Een regenton heb ik toen ook aan zitten denken, maar wat als er nu te weinig of geen regen valt? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
wij gebruiken dat water dan ook alleen om er emmers water uit te halen en ze daar mee af te spoelen.. met deze warmte wordt dat water heel vies omdat het stilstaat.. 
Dat zijn twee verschillende dingen. klavertje schreef:Wow, wat veel reacties zo snel...super !!...er is geen sloot te bekennen. Dat met de waterbak in de kruiwagen heb ik al eens geprobeerd, maar mislukte. Het pad is erg hobbelig en ik moet ook een gedeelte over grasland. De helft was er al uit voor ik weer bij de stal was..ha ha ha ..
Tuinslang moet wel erg lang zijn en mag ik niet chronisch laten liggen, dus steeds dat ding oprollen is ook erg zwaar.
De bolderkar met jerrycans lijkt me de beste optie.Ik vraag me alleen af of het niet erg zwaar is om die dingen leeg te gieten met het oog op mijn tennisarm.
Alvast bedankt voor jullie meedenken .

dees_daan schreef:daarom zijn jerrycans makkelijker, want die kunnen dicht
Solleke_Noah schreef:Wij hebben ook een 1000 liter vat, we hebben speciaal een aanhangwagen daarvoor aangeschaft, vat erop, vullen, naar de wei rijden en gewoon op de aanhangwagen laten staan. Als het vat leeg is, naar huis rijden en terug vullen. Werkt heel goed
In natte periodes hebben we genoeg aan het water dat via de regenpijp in de ton loopt.