Te hete zon?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Re: Te hete zon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:28

Grappig... de ideale temperatuur voor paarden ligt tussen de -5 en +15.

En toch worden in de winter dikke dekens opgelegd 'anders krijgt ie het koud' en in de zomer moet in de volle zon best kunnen 'want ze kunnen perfect tegen warmte en zon'.

Juist, ik zou zeggen: lees eens wat meer over paarden.

Aan TS: met dit weer zonder schaduw is not-done.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:29

Tja, wij hebben een koele schuilstal en al onze paarden staan toch in de weide (dus volle zon) te grazen...
Zo warm zullen ze het dus niet hebben.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:35

Als het boven de 30 graden wordt komen mijn paarden ook mooi in de bak of in het stukje land waar wel schaduw is. Ik zelf wil ook niet in de volle zon zitten.(ik weet dat je mensen niet kunt vergelijken met paarden). Die van mij zoeken echter wel schaduw op. En genoeg drink water wordt hier gezegt, lijkt mij meer dan logisch. Paarden (of elk andere dier) moet altijd genoeg schoon drinkwater te beschikking hebben.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:39

ik heb de paarden ook weleens binnen gezet als het te warm werd,maar ze staan dan gewoon te drammen dat ze weer naar buiten willen,terwijl het bij mij op stal lekker koel is en geen vliegen zijn.als ze maar genoeg koel en schoon water hebben,laat ik ze lekker buiten.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:43

die van mij staat gewoon buiten met dit weer hoor, en ligt gewoon in de zon. :+ zijn neus smeerd ie zelf wel in, ook al doe ik zonnbrandcreme erop, hij maakt ze nat in de waterbak en rolt dan de neus in de zand... :+ s avonds zit er gewoon een modderlaag overheen. paarden redden zich dus best, als je maar de hele dag water hebt. ook al is er shaduw staat hij nog steeds in de zon te slapen.

LovesAngelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:49

Paarden kunnen eigenlijk heel goed tegen de warmte hoor, ze hebben alleen voldoende water nodig, en schaduw hoort bij een van de belangrijkste dingen, zo heeft mijn paard héel veel schaduw in zijn weitje van de bomen, en hij kan zijn stal in lopen, want daar is het koeler. De paarden bij ons voor in de straat (die zijn van de buurman) daar heeft de merrie schaduw, maar het hengstenveulen niet.. zij hebben wel voldoende water..
Het scheelt ook als je, je paard op zijn tijd wat afspuit, dit is heerlijk voor je paard voor de verkoeling, en met dat warme weer is het voor jezelf ook lekker! -- ik hoop dat je hier wat aan hebt.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:52

@Bari: Sommige paarden zijn inderdaad zo, dat ze in de zon gaan staan.
Mijn pony zie ik echter voortdurend vanuit mijn kamer(wegens herexamens breng ik hier nu veel tijd door :+ ), bij de warmere dagen kan ik mooi zien dat hij in de schaduw gaat staan van zodra er schaduw is.
Bij zo hete dagen als gisteren en vandaag laat ik hem dus uiteraard hier achter staan, zodat er continu schaduw is. Hij krijgt hooi zodat hij de ganse dag kan eten, er is een elektrische drinkbak met lekker koud water(water in de wei wordt snel warm), hij krijgt af en toe een frisse douche van mij, dus ik denk dat hij niet te klagen heeft. :o

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:29

Bij ons komt rond 1300 de schaduw in de wei, de paarden gaan meteen in de eerste strook schaduw staan met zijn drietjes..
Ik vind het zeer belangrijk...

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:35

Bij ons ook, het enige waar ze aan denken is eten eten en nog is eten..
En we zorgen er wel voor dat er lekker veel water is.