Ongewenst bezoek in weiland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:00

Het is vreselijk ! Wij hebben ook last van stoere jongetjes die stenen naar de paarden gooien, de paarden vrijlaten uit hun paddock 's nachts, de kuilbalen lekprikken(Niet 1 maar in elke een gaatje), alle eieren voor de winkel van de kippen jatten, de cavia's meenemen... Je kunt het zo gek niet verzinnen ! Overal moeten sloten op, en dan nog is het niet genoeg ! Wij weten ook geen raad meer 8)7

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:04

idd een rot idee dat mensen in 't weiland komen,
ik snap dat echt niet want zelfs al hangen er geen bordjes
je weet dat je een weiland niet in mag kom op zeg :')
of komen ze van een andere planeet ofzo.. 8)7
En dan ook nog eens je bal meenemen _-:(
Wat mensen tegenwoordig allemaal wel niet doen..

Maar ik zou ook idd bordje ophangen met cameratoezicht en ook eventueel (nep) camera's
zoals andere al zeiden.
& ja stroom op het hek hahah slim, zolang je er maar wel zelf bij kan is het alleen maar goed toch?! :=
(moet er toevallig een keer iemand anders je paarden uit de wei halen of iets en ben je
ze vergeten in te lichten over het stroom op het hek, OEPS hahahah _O- )
nee zal vast niet gebeuren zoiets gebeurd alleen mij :+

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:07

fienaaa schreef:
Het is vreselijk ! Wij hebben ook last van stoere jongetjes die stenen naar de paarden gooien, de paarden vrijlaten uit hun paddock 's nachts, de kuilbalen lekprikken(Niet 1 maar in elke een gaatje), alle eieren voor de winkel van de kippen jatten, de cavia's meenemen... Je kunt het zo gek niet verzinnen ! Overal moeten sloten op, en dan nog is het niet genoeg ! Wij weten ook geen raad meer 8)7

nou dat gaat echt te ver hoor :\
en ik zie der eigenlijk ook echt de lol niet van in :')
(of wat er stoer aan is) ik vind het alleen maar sneu :+

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:07

Als je denkt dat je zelf nog bij het stroomapparaat kunt komen als je toegangshek onder stroom staat kun je dit doen. Als je dan ook nog een kastje met slot om je stroomapparaat zet moeten ze zowel de heen als de terug weg over een hek dat onderstroom staat. Dan wens ik ze veel plezier. (Wel ff. een paar bordjes ophangen let op schrikdraad om volledige omheining, bespaard je misschien een aanklacht wegens letsel)

anouuk1994

Re: Ongewenst bezoek in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:11

haha sorry moest even lachen om het gedeelte ''aanklacht wegens letsel''
Ik zag gelijk iemand voor me die helemaal toegetakeld is haha :=

fiona1

Idd heb je ook een bordje nodig verboden toegang voor onbevoegde. Stel dat je iemand kan betrappen heb je iets meer voet om op te staan (rechtshalve), mocht het uit de hand lopen.

fiona1

Ik heb mannen heel hoog zien springen na contact met me stroomdraadje.

theire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:17

Is er geen mogelijkheid om een kastje verankerd in de grond te maken waar je je stroomdraadapparaat afgesloten in zou kunnen plaatsen zodat niemand zonder sleutel de stroom uit
kan zetten?
En je vervolgens de stroom zo bij het hek plaatsen dat niemand
het weiland in kan zonder eerst het stroom uit te zetten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:25

O hemel, reed maandagochtend weg, zag die bal liggen en bedacht me toen: moet even bellen dat ze die bal weg moeten halen, want die is straks weg natuurlijk, hij lag helemaal tegen het hek aan, armen over het hek en hij was weg.
Nog tegen Robbert gezegd, maar straal vergeten te bellen, voel me wel schudlig nu.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:30

Een bordje op de draad dat er stroom op zit kan wel, maar op het hek zou ik dit niet doen. Wel bij het hek een bordje: "verboden toegang voor onbevoegden", als er dan een onbevoegde binnen probeert te komen, heeft die pech. Hij was gewaarschuwd dat hij er niet mocht komen. :Y)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:34

kan er dan niemand meer van een ander zn spullen afblijven... :\

ik denk idd dat (nep)camera's het beste werken. maar, als die persoon op bokt zit en jou berichten meeleest, (wat best zou kunnen) weet die persoon het wel gelijk dat het nep is oid.. :=

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:36

fiona1 schreef:
Ik heb mannen heel hoog zien springen na contact met me stroomdraadje.

hahaha :=

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:40

Vervelend zeg ... Wij hebben een stuk land langs een dijk met daarnaast een vaart (sloot) en bovenop de dijk is een soort wandelpad. Wandelaars mogen over de hele dijk langs het water lopen. Ze moeten wel over een aantal hekken heen. Het is dus niet verboden maar wel best eng omdat ze zo opeens op je erf kunnen staan. foto

Als het zou kunnen, dan zou ik stroom op het draad zetten :P

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:43

sander_lotte schreef:
Een bordje op de draad dat er stroom op zit kan wel, maar op het hek zou ik dit niet doen. Wel bij het hek een bordje: "verboden toegang voor onbevoegden", als er dan een onbevoegde binnen probeert te komen, heeft die pech. Hij was gewaarschuwd dat hij er niet mocht komen. :Y)

ja daar heb je helemaal gelijk in alleen dat is eigenlijk hetzelfde
als je dat je bijvoorbeeld een hond thuis heb zitten en er ingebroken word.
Je hond valt aan inbreker gewond & tenslotte krijg jij problemen omdat je
hond aangevallen heb en de inbreker gewond is & jij geen bordje had hangen met
''pas op hier waak ik'' of zoiets.
Want ja inbreken is natuurlijk heel normaal, maar je hond mag niet aanvallen als je niet
zo'n bordje heb hangen.. :+
Dus ik zou het schrikdraad wel vermelden :=

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:50

Ja daar heb je natuurlijk gelijk in, (hoewel ik niet denk dat een inbreker klacht zou indienen tegen een hond die de slechterik heeft aangevallen zoals hij geleerd is om te doen, en ALS dat zo zou zijn, honden worden opgeleerd om inbrekers te pakken)
Maar als je een bordje aan de draad hangt dat er stroom opstaat, ben je gewaarschuwd. Dan kan er uiteraard ook stroom staan op een metalen hek/poort. Als je daarbij op het hek een bordje hangt dat je daar niet mag komen, dan ben je al helemaal gewaarschuwd.

Ik heb trouwens aan een bewoond huis nog niet zien hangen "verboden toegang", dus als je op die manier gaat denken, staat nergens dat mensen 's nachts niet zomaar je huis mogen betreden. :+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:52

Bij de overbuurman is de stroombatterij gejat maandje terug, nadeel is gewoon dat er veel mensen langskomen en dat je er niet altijd bent. Ik moet het afkloppen maar wij hebben weinig last 's zomers als er paarden staan. Nu hebben wij overal 3 stroomdraden en een Bels en een hengst erin staan, dus mensen denken wel 2x na om dat weiland in te komen. In de winter staan de paarden elders en halen we alle draden en stroomklokken weg want zodra er geen paarden in staan komen er wel koters irritant doen.

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:54

sander_lotte schreef:
Ik heb trouwens aan een bewoond huis nog niet zien hangen "verboden toegang", dus als je op die manier gaat denken, staat nergens dat mensen 's nachts niet zomaar je huis mogen betreden. :+

hahahaha dat zou 'm helemaal zijn _O-
& nee de inbreker zal dat ook niet doen maar als de politie ziet dat hij aangevallen is
en er naar vraagt (naar zo'n bordje enzo) dan gaat er misschien wel een lampje branden
bij zo'n inbreker, hahaha i don't know :P

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:57

fiona1 schreef:
Idd heb je ook een bordje nodig verboden toegang voor onbevoegde. Stel dat je iemand kan betrappen heb je iets meer voet om op te staan (rechtshalve), mocht het uit de hand lopen.

Je hebt helemaal geen bordje nodig.
Op een afgesloten perceel is het automatisch verboden toegang.
Afgesloten kan zijn door afrastering, maar ook een duidelijke sloot duid voldoende aan dat het terrein niet vrij toegankelijk is.

Verboden toegang heb je nodig als het niet duidelijk is voor mensen of ze er mogen komen.
Een bos bijvoorbeeld.

Moeilijk om er iets tegen te doen.
Dat is het vervelende.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:03

Er is mij altijd door de politie geadviseerd op aan het begin van onze oprit een bordje verboden toegang voor onbevoegde te hangen en ook een bordje voor de hond hier waak ik. Bordje kost een paar euro en alles is duidelijk.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:04

Bordje schrikdraad is verplicht.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:08

fiona1 schreef:
Er is mij altijd door de politie geadviseerd op aan het begin van onze oprit een bordje verboden toegang voor onbevoegde te hangen en ook een bordje voor de hond hier waak ik. Bordje kost een paar euro en alles is duidelijk.

Ik heb geen idee hoe jou oprit er uitziet.
Als dat net een paadje lijkt wat gewoon doorgaand is, dan is dat verstandig.
Anders hoeft het niet.

Het schrikt misschien sommige mensen af, maar voor de wet sta je niet sterker.
Mensen mogen niet je erf op als het duidelijk is dat het een "afgesloten" ruimte is.

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:26

Valt me op dat niemand je adviseerd aangifte te doen bij de politie, in iedergeval vanwege die bal.

En een bordje kun je ophangen, denk echter niet dat 1 bordje iemand die kwaad wil zal tegen houden. Ze hebben er gewoon niks te zoeken.

Stroom op het hek is een idee, alleen vraag ik mij af hoe jij je perceel verlaat als dat hek onder stroom staat. Ik ken de plek daar niet, maar als jij de stroom op het hek zit zou je dat er dus ook bij aankomst er vanaf moeten halen. Als jou dat lukt, waarom een vreemde niet?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:41

@HT2009: Ik denk niet dat de politie hier iets aan gaat doen. De politie zal zo redeneren: de ts DENKT dat die gestolen is door de buren.(ze heeft geen bewijzen + niemand heeft het gezien, dus ze kan het niet zeker weten). De bal lag helemaal tegen het hek aan, dus eigenlijk voor het grijpen.
Ik weet wel dat stelen niet mag, maar ik denk toch dat er genoeg mensen zijn die een briefje van 100 euro oprapen als ze dat zien liggen in een weide net binnen handbereik.

En dat een bordje niet veel zal uithalen, nee misschien niet, maar ALS je die persoon te pakken krijgt, heb je wel een bewijs dat niemand daar mag komen. Een waarschuwing(bordje) vind ik toch wel overduidelijk.

Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie zit ivm de stroom, maar ik moet in onze tuin de stroom aan/uit-zetten, dus bij ons zou het perfect mogelijk zijn om stroom op het hek te zetten zonder er zelf in te hangen. En voor vreemden is het niet mogelijk om de stroom uit te zetten(tenzij ze inbreken bij ons, maar dan komen ze de hond tegen :Y) )

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:27

@riekSter, wij hebben dezelfde situatie als jij. Ik word er niet vrolijk van. Wij hebben zelfs meegemaakt dat er wandelaars boos waren, omdat er vee in het weiland stond!
@HT2009, ik heb aangifte van diefstal van die pomp gedaan, maar dat is volkomen zinloos. De verzekering betaalt toch niets uit en van de politie hoor ik nooit meer iets.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:51

Wat naar als je je in je eigen (woon) gebied niet meer veilig kunt voelen. Hopelijk blijft het hierbij... :(
Ik dacht ook dat een waarschuwingsbordje verplicht was. Bij mijn ouders is ook regelmatig ingebroken en we wilden al nepcamera's en stroomdraden spannen en ophangen. Maar volgens de politie moet daar dus een bord bij.