Vergoeding bijrijdpaard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 15:34

Over het betalen/betaald worden zit ik niet zo mee.
Ik rijd voor mijn plezier, niet op niveau. Ik vind het ook niet nodig om betaald te worden.
Ik zou het fijn vinden om veel vrijheid te hebben, dat als ik een keer vroeg klaar ben met school dat ik dan even zou kunnen rijden.
En daarom vond ik deze advertie zo aantrekkelijk. Ik vind het ook niet erg om er iets voor te moeten betalen.
Maar ik zie liever dat ik haar een kleine vergoeding geef. en dat ik daarnaast ga lessen (op eigen kosten) zodat het paard er misschien wel beter op kan worden.

Kelly_ann

Re: Vergoeding bijrijdpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:44

Ik zou zeggen, stel het voor, je hebt een goed punt en ik denk dat je in iedere situatie voor zowel als eigenaar als bijrijder passende afspraken moet maken. Je verleent elkaar namelijk een dienst.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 16:50

Ik wacht nog even haar mail af. Ze heeft nog niet gereageerd op mijn interresse.. Als ze positief reageert zal ik het voorstellen. En anders word het nog even verder zoeken. :)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:04

Het is erg afhankelijk van de situatie. Als jij haar betaald kan je ook iets verwachten. Het lijkt me dan ook dat ze niet zomaar kan zeggen dat je er niet meer op mag als het niet bevalt.
Staat het paard op de manege/ thuis? Bak erbij binnen/buiten? Staat het paard op ijzers (kosten), wat wordt er van jou verwacht?
Of de kosten reeel zijn licht erg aan de kosten die zij maakt. Dat is weer erg afhankelijk van bovenstaande dingen maar ook van de regio. Hier in de buurt kan je met een beetje zoeken je paard wel stallen voor 125-150 euro per maand incl voer etc. Dan vind ik het wel erg veel. Het zou dan betekenen dat jij alle lopende kosten van het paard draagt..

Ik heb van de winter een bijrijder gezocht voor mijn paard. Heb daarbij geen vergoeding gevraagd omdat ik wel een bepaald niveau wilde hebben. Bovendien wilde ik de vrijheid hebben om met de samenwerking te stoppen als het niet naar mijn zin ging. Voor mijn gevoel kan dat moeilijker als de bijrijder betaald. Wel verwachtte ik bepaalde dingen als 'tegenprestatie'...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:02

Ik vind dat ook als je betaald als bijrijder, de eigenaar altijd zo moet kunnen stoppen hoor; als het jou niet bevalt hoe iemand op je paard rijdt mag je toch zeker zelf wel bepalen dat het beter is voor jou/je paard om er een punt achter te zetten?
Anders wordt het wanneer je het paard gaat leasen, maar dan krijg je als leaser ook veel meer plichten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:03

Ik vind het veel, ik mocht vroeger een paard rijden alsof het mijn eigen paard was voor niks noppes nada. We hebben zelf ook bijrijdstertjes gehad voor onze paarden, die mochten ook altijd gratis rijden.

Je doet toch een stukje werk voor iemand en het gaat er bij mij niet in dat je daar voor moet betalen.

maar ja misschien kom ik wat dat betreft uit een andere tijd :?

Vassilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:17

Je verleent een dienst aan iemand anders,
het ligt eraan wat het paard totaal kost per maand
maar 125 is best prijzig..

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 20:46

Zover als ik op de foto heb kunnen beoordeleen is het wel een (qua niveau) goed paard. Met een nette buitenbak. Verder staat er over de manege/pension niets beschreven. Maar ik denk de omgeving te herkennen. En als ik het goed gezien heb is dat bij een grote manege, 4 sterren. (ben er ooit geweest, groot pension maar de manegepaarden komen nog wel eens wat tekort) Als ik het tenminste goed gezien heb.

Ik wacht haar mail nog even af, dan kan ik voorstellen om minder vergoeding te betalen (wat zouden jullie redelijk vinden?) zodat ik daarnaast nog les kan betalen. (laten we zeggen om de week 1x lessen. dat is ongeveer 40,- )

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:31

ik vind het ook veel geld. Je kan daar bijna een hele maand stalling van betalen. Ik betaal voor mijn (verzorg)pony helemaal niks. Ik verzorg hem nu al 8 jaar en ik heb nog nooit wat aan de eigenaar betaald. Ik ben er elke dag, het is eigenlijk gewoon mijn eigen pony.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:32

Ik ga ook elke dag en het kost mij 50 ..

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:41

ik heb ook 2 bij rijd paarden de een rijd ik 3/4 dagen in de week en rijd ik wedstrijden mee[ de eigenaar zelf niet ] en de andere rijd ik 3 dagen in de week voor beide hoef ik niks te betalen & mag ik alles met ze wat ik met een eigen paard mag!

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 22:54

Maar wat zouden jullie een meer redelijkere vergoeding vinden? 50,- excl. les?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:58

Nou ik vind dat óók veel! waarschijnlijk 'red' jij de eigenaar omdat deze zélf geen tijd heeft om te rijden/voldoende aandacht te geven en tévens ben jíj geholpen doordat jíj lekker kan rijden. Ik vind dat geen van beide partijen dat ander geld moet betalen voor het berijden van een paard.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:59

Hoi,

Ik kom ook uit brabant en heb verschillende verzorgpony's en paarden gehad.

Ik heb pony's geleast (was best duur) maar mocht het beschouwen als mijn eigen dier.

Daarna heb ik een tijdje een e pony verzorgd. Hier betaalde ik 50 euro voor per maand. En leste ook voor 15 euro per week. Had dit dier 2 jaar gereden en netjes aan het lopen toen de eigenaar het plotseling verkocht... Opeens geen pony meer, weg band, weg jaren training en geen poot om op te staan. (Had zelf geen geld om hem te kopen/onderhouden)

Toen heb ik me voorgenomen om niet meer te betalen voor een verzorgpaard/pony. Heb gewoon op marktplaats gezocht en zelf een advertentie geplaatst. Met duidelijk erin wat mijn ervaring was en de reden waarom ik niet wilde betalen. Ik heb daar best veel reacties op gehad en ben terecht gekomen bij een super leuke springstal waar ik tot de dag van vandaag nog steeds rij.

Ik heb er in het verleden dus nooit moeite mee gehad om een bijdrage in de kosten te doen dit vond ik gewoon normaal. Betaalde zelf gewoon door als de eigenaren 6 weken op vakantie waren en ik de volledige zorg droeg voor hun dier. Maar toen het beestje zomaar opeens verkocht werd (wat aan de andere kant hun goed recht was) baalde ik enorm.

Waar woon je precies in brabant? Zie namelijk best vaak leuke dieren op marktplaats staan die gratis verzorgt mogen worden... Vaak word er ook een bedrag gevraagd om te toetsten hoe serieus iemand is... Mensen zijn bang dat iemand opeens niet meer komt en die kans is met een betalende verzorgster kleiner namelijk.

En feit blijft..... onderhandelen kan altijd... Als je het te duur vind kom met een ander voorstel en kijk wat er gebeurd misschien ontmoeten jullie je wel halverwege?

Succes in ieder geval!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:09

Ik vind 125 euro erg veel geld, een kleine bijdrage (zeg 40 a 50) euro kan best als je zo veel vrijheid krijgt, maar ik vind dit wel veel. Ik betaal voor mijn bijrijdpaard waar ik 2x in de week op rijd gelukkig helemaal niks (arme student) en dat is echt een super leuk paard. Ik had ook ergens ander kunnen gaan rijden maar daar betaalde ik 50 euro voor een minder leuk paard, toch blij dat ik dat niet gedaan heb. Misschien toch nog even verder zoeken dus.. heb je al adv op bokt gezet?

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 23:16

nee, ik heb nog geen advertentie op bokt gezet. Ik zie wel veel advertentie's van meiden uit mijn omgeving die er ook een zoeken.
Maar als ze daar niet op reageren neem ik aan dat ze dat ook niet bij mij doen. ;)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:21

Als je erbij zet dat je bereid bent ervoor te betalen in ruil voor de nodige vrijheid dan zullen er wel mensen reageren denk ik.

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:24

Hier kost je het 130 euro per maand.
heb je een paard voor je zelf je mag alles doen en zelf weten wat je met het paard wil doen.
en ook iedere dag rijden.

dus ik vind 125,- euro niet veel geld daar voor.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 23:29

Marjoleiin schreef:
Hier kost je het 130 euro per maand.
heb je een paard voor je zelf je mag alles doen en zelf weten wat je met het paard wil doen.
en ook iedere dag rijden.

dus ik vind 125,- euro niet veel geld daar voor.

Maarja, dat krijg ik met mijn minimum salaris nog láng niet bij elkaar. en als ik daarnaast ook nog wil lessen word het helemaal onmogenlijk.
Voor iemand met een fulltime baan misschien weinig geld. Maar voor mij nu echt nog te veel :j

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:32

Ik vind het het veel geld voor bijrijden maar ik weet niet welk niveau dit paardje heeft en de mogelijkheden om met het dier op wedstrijd te gaan.

Voor 125 euro kan je in de hoofdstad 5x per week lessen op een manegepaard en een luttele 150 euro per maand meer een paardje leasen met alles d´r op en d´r an.

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:32

zou je het paard bijv niet voor wat minder kunnen krijgen?
dat je het paard bijv maar 4 of 5 dagen per week doet?
Hier is het ook het kan ook 70 euro wezen , maar dan heb je wel een paard dat ook een ander afentoe rijdt en waar je dus niet hele dagen heen kunt.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 23:38

Marjoleiin schreef:
zou je het paard bijv niet voor wat minder kunnen krijgen?
dat je het paard bijv maar 4 of 5 dagen per week doet?
Hier is het ook het kan ook 70 euro wezen , maar dan heb je wel een paard dat ook een ander afentoe rijdt en waar je dus niet hele dagen heen kunt.

Maar als ik met het paard ga lessen (op eigen kosten) en het paard beter word? Want dat ben ik wel vanplan.

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:41

Ik woon niet bij je in de buurt.. ;)
Het was maar een voorbeeld

anjaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:43

Ik vind zowiezo dat bijrijders niet hoeven te betalen voor een verzordpaard,de eigenaren moeten juist blij zijn dat hun paard extra aandacht beweging etc krijgt !

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:45

Maar als paarden alleen stil staan kost het ook geld.
en ze moeten het geld de ook uithalen!