Maak jij de koker en penis van je hengst/ruin schoon?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_Touchi

Re: Maak jij de koker en penis van je hengst/ruin schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 14:42

Okee. Ik zal eens een keer een poging doen bij de volgende keer afspuiten. Maar wie weet slaan de stoppen wel door als ik met mn hand erin ga, dat heb ik nog nooit geprobeerd.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:46

Voorzichtig aan. Niet gelijk in 1 keer alles willen doen. Gewoon eraan laten wennen.
Jij zal het ook niet leuk vinden als iemand je daar ineens betast ;) :=

Amber_Touchi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 15:25

Okee. Dankjewel voor de tips!

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:28

Ik heb dus een merrie, en ik maak het tussen de uiers wel regelmatig schoon ( om de week ).
Geen hengst of ruin, maar wellicht heb je er wat aan. :D

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:31

Wat staat er nou in de beginpost!?

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:33

Amber_Touchi schreef:
Ik heb gelezen dat bij paarden in het wild hij gereinigd wordt door het dekken, en mijn ruin dekt niet :P
Of het klopt weet ik niet....

Goh, niet ? :o?

Ik maak hem regelmatig schoon, ik vind dat wel aardig belangrijk !
gewoon tijdens het afspuiten, even slang of sponsje erin en er komt meestal wel rotzooi mee.
Soms doe ik het ook 'grondig' met een sponsje en wat olie of gewoon lauw water :j

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:34

Nou, er zijn genoeg ruinen die het proberen hoor. ;)

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:36

Carmenn_ schreef:
Wat staat er nou in de beginpost!?

Je hoeft niet zo te miepen hoor. :D
Wellicht heeft TS er toch wel wat aan wat is dan het probleem dat ik als nog wat post??
Komt ongeveer op het zelfde neer, en ik zet er niet voor niets onder dat ze er misschien toch wel wat aan heeft.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:39

Tja er staat niet voor merrie-eigenaren dus denk niet dat ze er wat aan heeft. ;)

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:41

Komt op het zelfde neer, denk dat ze eerder bedoeld dat merrie eigenaars die reageren zoals: Geen idee want ik heb een merrie, niet hoeven te reageren. :)
Want of je nou uiers of de koker schoonmaakt maakt volgens mij geen verschil, deed het bij mijn vorige ruin ook om de week dus. :D

zavander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:50

ik doe het noooit
als de in de natuur lopen kunnen wij het ook niet doen .
dus heb het nooit gedaan eigenlijk

Vassilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:56

Ik maak hem ook niet schoon, ik zou niet weten waarom zolang hij er geen last van heeft. De natuur regelt veel zelf..

LoveFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:56

Ik maak hem ook niet schoon. Hij heeft hem echt bijna nooit buiten hangen, met plassen maar een klein stukje, en hij vindt het niet leuk als ik in de buurt kom. Dus ik laat de natuur lekker zijn gang gaan! :)

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:45

Ik wil het wel, maar mijn ene hengstje laat het absoluut niet toe, bij de andere haal ik snel de vellen eraf als hij eruit hangt...

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:47

HENGST doet hem wel vaak 'uit', heb hem toevallig vorige week nog schoongemaakt met een beetje zwitsal en spons, daarna ook weer afgespoeld. De twee RUINEN houden japie liever binnen :D Maar volgens mij doet de natuur zn werk wel hoor.

Carly88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:52

ik maak het bij mijn jaarling 1x per maand schoon. slang erin en een beetje met je hand/ spons er doorheen. er komt altijd wel wat troep uit.

hij vind het niet erg, hij gaat er zelfs voor staan

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:57

ik maak hem van mijn ruin wel schoon.. want zijn koker is echt altijd heel vies. als hij in de spuitplaats staat trek ik gewoon zijn klontjes uit zijn koker en als die hem er uit heeft hangen trek ik daar de klontjes vanaf. ik moet het best vaak doen want hij is echt vaak heel vies.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:59

Ik doe het praktisch nooit....tenzij er er 'viezeltjes' uithangen....die verwijder ik dan.

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:28

Ik doe het nooit. Soms de slang er in maar dat gebeurd al met gevaar voor eigen
leven. Het is een schat van een paard maar zodra je daar in de buurt komt veranderd
ie echt in een monster.
Als het heel vies word met de dierenarts onderverdoving in de houtgreep houden en
hopen dat we het er weer allemaal levend vanaf brengen :+

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:04

Ik heb al zo'n 30 jaar ruinen en ik heb het nog nooit gedaan!!
Ook nooit problemen mee gehad!!

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:10

Ik maak die van mijn ruin zo ong 1x in de week schoon. Ik was het dan met baby shampoo en spoel het weer uit. In de zomer heeft hij de laatste 2 jaar er steeds last van( echt alleen in de zomer ), het jeukt er verschrikkelijk... de dierenarts zegt dat die er niks aan kan doen en dat sommige ruinen dat nou eenmaal hebben... nou het zal wel :( dus was ik hem 1x in de week en smeer de buitenkant van de koker in met sudo créme en dat maakt het wel wat minder volgens mij... kennen jullie dit? als ik er geen créme op doe dan gaan er ook hele kleine soort vliegjes op zitten en steken heb ik zijn koker... ;( zo zielig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:19

Ik maak de koker van mijn paard ongeveer 1 keer per 2 maanden schoon, de ene keer iets eerder en de andere keer iets later.
Hij maakt teveel smegma aan en hierdoor raakt zijn koker (alleen omhulsel dus) ontstoken. Vooral met erg warm weer (zoals vorige week) heeft hij last van een erg opgezette koker.
Ik maakt de koker heel makkelijk schoon eigenlijk.
Ik heb wel altijd handschoenen aan (waarvan ik het witte 'poeder' achtige aan de buitenkant af spoel) en dan neem ik een emmer met lauw water en ga ik aan de slag. Ik kan bij mijn paard overal bij. Hij staat ook altijd los en vind het niet altijd prettig, maar dan krijg ik alleen een blik van hem haha dan weet ik genoeg haha.
Ik smeer er helemaal niets in/op.
Vooral met wassen wil ik even benadrukken dat je het beste kunt wassen met alleen lauw water, want in de meeste shampoo's (ook alle merken van betadine) zitten bestanddelen die voor nog meer irritatie kunnen zorgen omdat deze de huid uitdrogen. Je denkt dan wel dat je de koker helemaal ontsmet hebt, maar je tast daarmee wel zijn 'balans' daarbinnen aan.

zavander schreef:
ik doe het noooit
als de in de natuur lopen kunnen wij het ook niet doen .
dus heb het nooit gedaan eigenlijk

In de natuur lopen over het algemeen ook geen ruinen ;).
De hormoonhuishouding is totaal anders bij hengsten en ruinen... :)

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:27

de mijne vind het zalig! ik hoef maar over zijn buik te wrijven, in de buurt van zijn koker, en alles komt naar buiten piepen...
Ik doe het dus regelmatig. Haal de pellen eraf met min hand (wel met een handschoen).
In de koker heb ik nog niet gedaan maar dat staat voor volgende week op de planning hier...

Ik doe het om de paar maanden.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:29

Ja, ik moet wel i.v.m. tumor.
Heb wel gemerkt dat het belangrijk is om het wel echt in de gaten te houden daar.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:34

Ik maak bij mijn ruin nooit zijn koker schoon. Bij het afspuiten doe ik weleens ertegen aan spuiten. Maar ik heb jaren geleden een keer bij een paard gezien dat ze hem speciaal lieten schoonmaken door iemand en die heeft juist daardoor problemen gekregen omdat het natuurlijke smeersel om de penis in te trekken er af was. Die kon dus zijn penis niet meer in de koker krijgen. En als je dan wilde rijden moest hij een netje om om alles niet teveel te laten klapperen.

Paarden kunnen het zelf of ze nu dekken ofniet van nature heel goed schoonhouden. En wij met al onze middeltjes en proberen schoon te maken is niet zo gezond voor je paard het kan dus mis gaan.

maar dat is mijn mening. De paarden met de minste problemen bij ons op stal zijn degene waar niets aan gedan wordt.