wat is luxe???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:45

Ik denk dat luxe heel erg verschild in wat voor een mate je de sport bedrijft.
Ikzelf ben in pricipe niet veel luxe gewent, wij hebben bijvoorbeeld nog geen binnebak en geen stallen met goude knopjes. Maar ik vind warm water bijvoorbeeld geen overdreven luxe, want mijn paarden zweten ook ooit als het koud is en ze moeten dan toch gewassen worden.
De binnebak word wel gebouwt, en da's ook wel fijn, want als het heel de dag regent en je moet 8 tot 10 paarden rijden, is niet goed voor je gezondheid.
weilanden zijn een must en schone ruime boxen ook...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 07:12

Basisbehoefte:
- goede verzorging
- spuitplaats met koud water
- nette boxen
- goede buitenbak
- mogelijkheid om los te gooien

Luxe:
- binnenbak
- stapmolen
- spuitplaats met warm water
- solarium
- weidegang (niet in een koppel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 08:06

Op de stal waar ik sta ben ik werkelijk van alle gemakken voorzien [zelfs individuele weidegang met lint ;j ] maar omdat alles heel degelijk en zonder franje is uitgevoerd doet het allemaal niet luxe aan. Als ik de fotootjes van Jake zie in die schitterend opgeschilderde stallen dan oogt dat voor mijn heel erg luxe.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 08:56

Jippie schreef:
Op de stal waar ik sta ben ik werkelijk van alle gemakken voorzien [zelfs individuele weidegang met lint ;j ] maar omdat alles heel degelijk en zonder franje is uitgevoerd doet het allemaal niet luxe aan. Als ik de fotootjes van Jake zie in die schitterend opgeschilderde stallen dan oogt dat voor mijn heel erg luxe.

Het is niet luxe hoor, maar wel degelijk. Met een beetje mazzel wordt het nog iets luxer in de zin van een sproei instalatie. De bak bodem is nu aan de zware kant. Verder is het vergeleken met mijn vorige stal echte luxe, maar dat heeft een hele andere reden. Haha!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:14

Luxe is, denk ik, ook maar net wat je er zelf van maakt en wat je eisen zijn.

Ik kan me alleen een luxe konijn voelen wanneer ik met mijn paard over het strand galoppeer of gewoon het feit alleen al dat ik kan gaan rijden wanneer en hoelang ik wil

Qua accomodatie hebben wij het naar mijn mening wel luxe. Alles erop en eraan. Weidegang en stapmolen (wordt gedaan), grote hoge ruime stallen, binnenbak, buitenbak, solarium en warm en koudwater. Een nieuwe keuken met tafel, stoelen en zo. Tevens aan klein badkamertje met toilet en douche. Daarbij een ruimte om de dekens te drogen en zo.

Daarbij is het geen manege en staan er tot nu toe maar iets van 5 pensionners. Dat is voor mij pas echte luxe!! Haha!
Geen rennende schreeuwende kinderen, vechtende honden of drukte van manegelessen

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:15

Het is opzich al een luxe als je je paard thuis kan hebben (oke ik kan dat) we hebben een weiland, waar straks ook een bak in komt te liggen (43x20) we hebben eigen stallen, met afspuitplaats, poetsplaats, ruime zadelruimte enz.. Ik merk zelf dat dit gewoon luxe is, de meeste mensen kunnen dit niet hebben, en betalen een hoop voor hun paard, dit vinden hun weer luxe... het is wat je zelf luxe vind denk ik

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:44

Tja, wij hebben een binnenbak, dat zou je een luxe kunnen noemen, voor de rest is alles hier gewoon heel simpel, geen overdreven gedoe met gouden knoppen ofzo.

Ik zou wel een fijne all-weather buitenbak willen, dat zou voor me luxe zijn, want nu moet ik af en toe nog binnen rijden met goed weer, omdat de buitenbak nog 1 zwembad is Boos! Boos!