Tsja , misschien zijn sommige gebieden gewoon niet geschikt om paarden te houden , en zouden de mensen daar beter moeten weten....
Het recht van een paard om enige vrijheid te hebben weegt i.m.o. heel wat zwaarder dan het recht van een mens om een paard te hebben.
Als je een paard geen goed geschikte plek kunt bieden dan begin je er gewoon niet aan als je ècht een paardenliefhebber bent , zo denk ik erover.
Ik snap wel dat sommige mensen in de grote steden oprecht hun best doen en hun paard het daar net iets beter heeft dan veel andere paarden , maar dan is het meestal toch nog niet bepaald een fraaie manier van paarden houden.
Maargoed als je om je heen niks anders ziet dan kan ik me wel voorstellen dat je denkt dat het zo een prima leven is voor een paard.
Net zoals kinderen (en veel volwassenen) denken dat een vogeltje in een klein kooitje of een konijn in een klein hokje ook een goed leven hebben , omdat dat heel "gewoon" is om te zien....
Zolang je niet beter weet denk je dat je paard in een dergelijke situatie best gelukkig is , maar als die dieren eenmaal ooit eens de kans krijgen om te wennen aan een betere stalling met veel meer vrijheid en weidegang dan herken je die paarden niet meer terug omdat ze zo ontzettend opleven