Zomers 24/7 buiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 21:48

Mijn pony's staan in de zomer dag en nacht op het land. Vanaf het mooie weer. Ik weet nog niet helemaal zeker of ik dat nu ga doen, aangezien hele ronde pony's ervan krijg.
Helaas heb ik ook geen beschutting. Dat wil ik wel graag. Als het echt langere tijd slecht weer is, dan zet ik ze weleens op stal. Voor de rest stonden ze de hele dag en nacht buiten, vanaf het mooie weer, totdat het te nat werd.

Pantharei7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 21:54

Onze pony´s staan 24/7 buiten ook in de winter, met schuilstal.
Ik zou ze eigenlijk het liefst in de winter s´nachts en met slecht weer wel in stal willen zetten maar die hebben we jammer genoeg niet

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 22:04

mijn paarden staan al vanaf eind januari dag en nacht buiten, en dat blijven ze ook de hele zomer..
Met onweer sta ik wel altijd doodsangsten uit Scheve mond dat vind ik weer wel eng als ze dag en nacht buiten staan..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:35

Ik hoop straks Andrew ook weer dag en nacht in het land te hebben. Wel houd ik mijn stal aan zodat in geval van mok, of erg slecht weer, ik hem op stal kan zetten 's nachts. Zolang hij in de groep staat vind hij het buiten prima. Bij slecht weer wil hij wel naar stal. Hij staat met eczeemdeken op 's zomers, en voor zijn longen is het gewoon het beste.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:51

Mijn pony gaat 's ochtends naar buiten en 's avonds weer naar binnen. Ik heb heel erg lopen twijfelen, maar bijvoeren gaat vrij moeilijk in de wei. Bovendien ben ik een ontzettende muts geworden en wil ik me 's nachts geen zorgen maken Lachen

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 11:02

Ik heb mijn paard sinds vorige week dag en nacht buiten staan. Als ik er langer mee wacht wordt het gras ook veels te lang en het is nu echt warm genoeg naar mijn mening. In de winter heeft ze een stal maar kan ze vanuit haar stal altijd naar buiten, ze wordt nooit opgesloten.
Niks zo belangrijk als zoveel mogelijk beweging naar mijn idee, zeker voor een jong paard.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 18:47

Sonja schreef:
Been there, done that, never do it again.
Blij dat ik weg ben bij m'n vorige stal waar ze VERPLICHT in de zomer 24/7 buiten stonden.

Vreselijk lijkt me dat. Ik moet er niet aan denken. Mijn paard zou dichtgroeien.
Lars heeft de eerste jaren dat ik hem had zomers 24/7 gestaan. Daarna alleen overdag en vorig jaar zelfs alleen halve dagen. Ik probeer hem dit jaar wel weer op hele dagen te krijgen. Maar 24/7 zal hij waarschijnlijk niet meer gaan.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 20:42

IlsjePilsje, hoe denk je dat die paardend daar eruit zagen (ik heb daar ook gestaan)? Die van mij kon ik beter rollen, ging een stuk makkelijker dan lopen.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:41

Mijn paarden staan ook de hele zomer en winter 24/7 op het land!
Ik heb wel een grote schuilstal op het land staan van 4,5m bij 6,5m daar kunnen ze altijd in als ze willen!