Hooi/kuil voeren in de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SJANNE_DARK

Re: Hooi/kuil voeren in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:02

http://www.a-v-h.nl/images/SM6UN.jpg

wij hebben de bovenste twee stangen er af gehaald en het plastic er uit gesneden. zo kunnen de paarden van boven eten maar kan de shet er tussen uit plukken. Ook kan je zo als op de foto een pallet er onder houden. Zo word het ook niet nat. We hebben er een in de wei en een in de schuilstal.

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:51

Ik weet een hele handige, goedkope en veilige oplossing hiervoor. Ga naar een '(banden)boer' en vraag of deze persoon nog een oude trekkerband heeft. Deze band leg je op zn zij en eventueel maak je een zijde dicht of leg je de band op tegels.

Wij gebruiken de banden al jaren en dat gaat echt super! De paarden kunnen zich er niet aan verwonden en de banden zijn zo groot dat er flink wat hooi / kuil in kan. Daarnaast zijn de banden niet heel zwaar en kun je ze ook weer makkelijk uit de bak halen als dat nodig is. Ik zou wel voor meerdere banden keizen als je een grote groep paarden in de bak hebt staan maar dat ligt er ook een beetje aan hoe ze met elkaar omgaan.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:46

maureen_85 schreef:
Ik weet een hele handige, goedkope en veilige oplossing hiervoor. Ga naar een '(banden)boer' en vraag of deze persoon nog een oude trekkerband heeft. Deze band leg je op zn zij en eventueel maak je een zijde dicht of leg je de band op tegels.

Wij gebruiken de banden al jaren en dat gaat echt super! De paarden kunnen zich er niet aan verwonden en de banden zijn zo groot dat er flink wat hooi / kuil in kan. Daarnaast zijn de banden niet heel zwaar en kun je ze ook weer makkelijk uit de bak halen als dat nodig is. Ik zou wel voor meerdere banden keizen als je een grote groep paarden in de bak hebt staan maar dat ligt er ook een beetje aan hoe ze met elkaar omgaan.

En als je op safe wilt spelen zou ik de boel dichtmaken, zodat ze er zeker niet in kunnen blijven hangen...

Enige probleem is nog steeds wel dat nog kunnen knoeien en hun eten snel ophebben. ;)

Marchador

Re: Hooi/kuil voeren in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:17

Ik heb ook een baal hooi in het land staan, maar ze maken er inderdaad één grote kliederboel van. Mijn planning is om er een bak omheen te maken, heel simpel maar dat ze er wel bij kunnen. Met aan de zijkant een deurtje zodat ik de baal er makkelijk in kan rollen. Ik wil tussen de baal hooi en de houten bak iets ruimte overlaten zodat wat er op de grond valt, dit in de bak gebeurd.
Het is nog even kijken of het werkt, maar vond het wel een mooie oplossing.