Is dit niet eenbeetje te veel? €€&#8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:54

rowan17 schreef:
Nou tzal leuk zijn voor die mensen als ze hem voor zo'n prijs kunnen verkopen, als ze nou echt het beste voor hem willen laten ze hem dan wegGEVEN...zullen er vast meer mensen met een goed tehuis reageren.

dat denk ik dus niet, als iemand geen geld heeft om een pony aan te schaffen, heeft diegene dan wel het geld om die pony goed te onderhouden...? en wat dacht je van mensen die een pony "gratis" vlak daarna gewoon naar de slacht brengen, verdienen ze geld aan... Lips are sealed het gebeurt echt helaas..

mijn verzorgpony van 25 is ook niet gratis weggegaan, en dat was juist om te voorkomen dat ie bij de slacht terecht komt..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 23:24

Daarom bestaat er in Duitsland een Schutzvertrag.
De pony is dan zo goed als van jou maar zodra je hem niet goed verzorgt of weg wilt doen, kan de (ex)eigenaar hem zonder pardon terug halen.

1750,- voor een paardje wat er verschrikkelijk uitziet.
Ik zou hem nog niet gratis willen hebben.
je hebt bij oudjes al snel hoge medische kosten. bovendien is het moeilijk om ze op die leeftijd nog verzekerd te krijgen.
Voor die prijs koop je een mooie, gezonde jonge pony met papieren!

Maar inderdaad: denk niet dat die mensen het op prijs zullen stellen dat jij hier een topic over hebt op bokt....?!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 00:06

lenny schreef:
ik vind het niet zo netjes voor die mensen,dat je de foto met advertentie hier neerzet.das mijn mening hoor.....maar het is hun paardje ,en ook hun goed recht om te vragen wat ze willen.

Ik denk dat iedereen dat zou doen!

Je hebt helemaal gelijk!!!
Letitia, leer toch es af om andere mensen en hun paarden af te breken op het internet. Frusty

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 04:13

angelke schreef:

Stel je nu voor, je hebt geen weitje en je staat op een echte 'sportpensionstal' . Wat ga je dan doen, je paard 23/24 uur op stal laten staan en laten 'genieten' van zijn 4 muurtjes en af en toe wat gepoets of hem verkopen aan iemand met kinderen, een wei, en nog andere paarden(bv van die ouders).
Ideaal toch?
[/quote]

al eens op een echte 'sportpensionstal' geweest? ik vind er anders geen (goeie) zónder wei hoor. niet om jou aan te vallen maar een echte sport tal dus waar paarden een dagelijkse (zware) training hebben is een wei een vereiste. het paard moet kunnen ontspannen om alles te kunnen verwerken.daarbij bekijk de foto eens goed hij staat op een wei.
[/b]

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:36

Dit was dan ook offtopic Knipoog. maar ik bedoelde niet echt zo'n topstal, maar gewoon een stal waar iedereen fanataiek(probeert Haha!) te dressuren/springen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 10:49

Natasha schreef:
Leti
z
ia, leer toch es af om andere mensen en hun paarden af te breken op het internet. Frusty

Pardon??? Zoals ik al zei, is het niet om de mensen af te zeiken, want ik kan het prima met ze vinden ze zijn heel aardig en het is een hele leuke pony, ik vraag gewoon om een mening, laten we zeggen een discussie...dus jouw opmerking slaat echt nergens op

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 10:51

Okkie1 schreef:
al eens op een echte 'sportpensionstal' geweest? ik vind er anders geen (goeie) zónder wei hoor. niet om jou aan te vallen maar een echte sport tal dus waar paarden een dagelijkse (zware) training hebben is een wei een vereiste. het paard moet kunnen ontspannen om alles te kunnen verwerken.daarbij bekijk de foto eens goed hij staat op een wei.
[/b]

Hij staat niet op een wei hoor gewoon op een pension stalling.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:03

Wat er in de text staat vind ik het een best redelijke prijs.
Maar na de reacties die ik eronder lees heb ik ook zo mn twijfels... Scheve mond

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 16:17

Ik vind het een hele redelijke prijs, een pony die dat niveau heeft gelopen mag best wat duurder zijn. Alleen jammer dat hij niet zo heel erg geschikt is voor beginners natuurlijk, want daar zijn mensen naar op zoek.. Over die leeftijd zou ik het ook niet weten, op de foto lijkt hij iig wel een stukje ouder dan 18 jaar..

Met angelke ben ik dus absoluut niet eens, wat is er toch altijd tegen "sportpensionstallen".. Een paard grote prestaties verricht zou het niet zo goed doen als hij niet buiten kwam, geloof me. Ik vind het jammer dat er altijd zo negatief word gedacht hierover. Weide zorgt voor ontspanning zoals Okkie1 al zei, en ik ben het dus ook volkomen met haar eens!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 16:31

Nou ik vind het belachelijk duur! Echt wat ze daar voor durven te vragen zeg. Die benen zijn volgens mij dan toch ook wel een stuk eerder versleten, omdat hdie natuurlijk volop gebruikt zijn ( of heb ik dat mis?) Verder ziet hij er totaal niet gezond uit. En eer dat kinderen een beetje begeschoold zijn en echt kunnen leren van die pony, kan die het lichaamelijk niet meer.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 16:34

Avanti schreef:
Nou ik vind het belachelijk duur! Echt wat ze daar voor durven te vragen zeg. Die benen zijn volgens mij dan toch ook wel een stuk eerder versleten, omdat hdie natuurlijk volop gebruikt zijn ( of heb ik dat mis?) Verder ziet hij er totaal niet gezond uit. En eer dat kinderen een beetje begeschoold zijn en echt kunnen leren van die pony, kan die het lichaamelijk niet meer.

Bedenk wel even dat dit mét toebehoren is. Over de leeftijd is het nogal vaag geloof ik, dus verder kun je daar wienig van zeggen. Hij ziet er ook niet als een pony van 18 uit.. Maar zonder de pony te kennen, en alleen de advertentie te lezen kan ik deze prijs heel erg logies vinden.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 16:44

Nina"]
[quote="Avanti schreef:

Bedenk wel even dat dit mét toebehoren is. Over de leeftijd is het nogal vaag geloof ik, dus verder kun je daar wienig van zeggen. Hij ziet er ook niet als een pony van 18 uit.. Maar zonder de pony te kennen, en alleen de advertentie te lezen kan ik deze prijs heel erg logies vinden.
[/quote]

Nou wat kost een 2e hands zadeltje nou? Als het een merk was stond het er vast bij, nou dan kost dat iets van 200 euro, nou dan vind ik het nog een hoop. Hij ziet er niet al 18 uit, nou ik vind hem er absoluut niet gezond uitzien? De ribben en bij de kond steken ze er een meter uit, als dit paard jong en gezond is gebeurt dat toch niet zomaar hoor.
Ik ben zaterdag naar een m2 pony wezen kijken die 8 jaar was, verkeersmak, en best mooi. Voor 2000 euro. Dus vergelijk Maarja wat de gek er veel geeft........ Lips are sealed

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 18:39

Als het waar is dat het tuig niet veel waard is, dan vind ik dit wel een beetje veel geld. Dit paard zou er interessant zijn, was ie maar 5 of 10 jar jonger.
Vanaf 18 en ouder is een paard stillaan op de terugweg. Dit kan heel wat complicaties (ouderdomskwalen Knipoog ) met zich meebrengen. Misschien is 1100 euro een betere prijs.
Volgens mij ga je voor zo'n ouder paard dat goed zijn best gedaan heeft vooral op zoek naar iemand waar het goed staat. Dat zou ik toch doen.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 20:20

Ja maar wie zijn jullie om te zeggen dat het tuig maar zo weinig waard is?
Er zijn genoeg 2ehands zadels van 900 euro of meer hoor. Er staat indd geen merk bij, maar dat zegt niet dat het die niet heeft. Dit topic gaat nergens meer over straks dus ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken. Ik vind het alleen zo jammer dat er zo snel oordeel is van mensen die de pony nooit gezien hebben, of nooit die mensen gesproken hebben..

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 20:29

De meeste zadle liggen echt hoger dan 200 euro meestal er omheen. Kan best een merk zijn maar ik zal daar niet van uit gaan.
Hoezo reageer je dan als het topic straks nergens meer over gaat Verward

Btw: jij heb ook snel je oordeel klaar terwijl je het paard nog nooit heb gezien, alleen is de jouwe positief, mag dat dan wel? Wat een bullshit :s

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 21:33

Avanti schreef:
De meeste zadle liggen echt hoger dan 200 euro meestal er omheen. Kan best een merk zijn maar ik zal daar niet van uit gaan.
Hoezo reageer je dan als het topic straks nergens meer over gaat Verward

Btw: jij heb ook snel je oordeel klaar terwijl je het paard nog nooit heb gezien, alleen is de jouwe positief, mag dat dan wel? Wat een bullshit :s

Sorry, maar ik haal de informatie uit de advertentie. Verder ken ik hem ook niet nee, maar dit is wat ik uit de advertentie kon halen. Tuurlijk hoef je er niet vanuit te gaan dat het een merk is, er staat nergens dat het geen merk is, of dat het wel een merk is.
Maar stel dat het wel een goed merk is dan maakt dat wel heel wat verschil over die prijs.
En ja, over die leeftijd weet ik verder ook niets, ik heb ook al gezegd dat hij er ouder uit ziet! [ik zeg ook (lees hierboven m'n reac) als ik alleen de advertentie lees, ik de prijs wel redelijk zou vinden]

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 22:31

hier kun je eeuwen over discussiëren, heeft toch geen zin!
De een vind het duur en de ander niet....
ik hoop dat ze een goed tehuis voor het diertje vinden!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:19

letizia80"]
[quote="Natasha schreef:
Letizia, leer toch es af om andere mensen en hun paarden af te breken op het internet. Frusty

Pardon??? Zoals ik al zei, is het niet om de mensen af te zeiken, want ik kan het prima met ze vinden ze zijn heel aardig en het is een hele leuke pony, ik vraag gewoon om een mening, laten we zeggen een discussie...dus jouw opmerking slaat echt nergens op
[/quote]
Nou, als je dan zo eerlijk bent tegen die mensen waar je zo goed mee kunt opschieten, laat ze dan dit topic eens lezen!!!!!
Dat durf je NIET.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 10:02

Natasha schreef:
Nou, als je dan zo eerlijk bent tegen die mensen waar je zo goed mee kunt opschieten, laat ze dan dit topic eens lezen!!!!!
Dat durf je NIET.

Gaaaap , blijkbaar heb jij een persoonlijk probleem met mij, wel eens van de PB gehoord??

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 10:04

Ik geloof dat deze discussie wel gesloten is

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:12

Ik denk ook al zoiets, Natasha, Letitzia is toch helemaal niet grof of afzeiken in haar eersete berichtje geweest? Ze wilde gewoon onze mening, ze wilde toch niet dat wij allemaal nu naar die mensen bellen dat ze hun pony verwaarlozen(of wat dan ook, heb niet alles goed gevolgd)?
Of gewoon hen achter hun rug afzeiken, ze zegt erbij dat ze goed met die mensen overweg kan, maar ook anderen hun mening eens wil horen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 12:58

angelke schreef:
Ik denk ook al zoiets, Natasha, Letitzia is toch helemaal niet grof of afzeiken in haar eersete berichtje geweest? Ze wilde gewoon onze mening, ze wilde toch niet dat wij allemaal nu naar die mensen bellen dat ze hun pony verwaarlozen(of wat dan ook, heb niet alles goed gevolgd)?
Of gewoon hen achter hun rug afzeiken, ze zegt erbij dat ze goed met die mensen overweg kan, maar ook anderen hun mening eens wil horen.

Thanks Haha!

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:42

Nina schreef:
Ja maar wie zijn jullie om te zeggen dat het tuig maar zo weinig waard is?

Daar doe ik helemaal geen uitspraak over!
Ik zeg gewoon, dat áls het tuig niet meetelt, dat het dan veel is.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 00:01

De mensen mogen helemaal zelf weten wat ze vragen voor een pony.
En dan ga je ze niet voor heel de wereld belachelijk maken op het internet, met een foto van de pony erbij.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 18:25

Natasha schreef:
De mensen mogen helemaal zelf weten wat ze vragen voor een pony.
En dan ga je ze niet voor heel de wereld belachelijk maken op het internet, met een foto van de pony erbij.

Hey, have a nice life