Vraagje: Jij dood, wat met paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 17:03

ik heb er zelf nog nooit echt bij stil gestaan.
Ik weet wel dat 2 mede pensionklanten mijn fjord erg leuk vinden, maar wat er met de haflinger zal gebeuren weet ik niet.
Ik weet ook niet of het nog wel eerlijk is omdat dier te verkopen.

Ik hoop dat ze voor Danno een goed tehuis vinden en ik denk aan een kant dat mijn ouders Felix wel houden en er dan in overleg met mijn pensionhouder/vriendinnen wel uitkomen.
Maar er staat niks officieel op papier, misschien toch eens goed om dat op te schrijven angezien ik plannen heb om een tijdje op reis te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 17:10

Dan blijven Novalee en Tess gewoon bij mijn papa en mama wonen Haha!
Daar hebben we het er al uitgebreid over gehad.
Maar Tess mocht toch al haar hele leven bij mijn ouders wonen Haha!
Ik zou ook wel willen dat Noofje haar hele leven bij mij mocht zijn maar dat kan helaas niet.
Over 2 jaar moet er namelijk plaats gemaakt worden voor een grotere pony voor mij ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 18:12

Kawa word dan verkocht

Ik zou niet weten wat Marco met mijn paard moet.
En elke maand zoveel geld neertellen voor een paard waar hij niets aan heeft is ook niet zo geweldig.

Plus Kawa houd van aandacht, dus als hij verkocht word heeft hij daar dan meer kans op dan dat hij op pension blijft staan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 18:26

Het zijn mijn moeder's paarden dus dat is simpel. Behalve de voorste helft van Wadhnu Knipoog want die is van mij. En dan is het ook simpel want dan wordt mijn vriend mede-eigenaar en blijft mijn moeder net als nu met hem bezig.

Andersom zou ik verantwoordelijk zijn voor haar paarden en waarschijnlijk vertrekken er dan wel 2. Welke weet ik niet, maar iig naar een goed huis.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:10

Tja, ik heb d'r nog nooit over na gedacht. Ik weet zeker dat mijn ouders samen met Tamara een goede oplossing voor Dennis zoeken. Of Tamara krijgt Dennis of er word een goed huisje voor hem gezocht waar hij fijn merries mag dekken.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:29

Ik heb er eigenlijk ook nog nooit zo over nagedacht. Ik weet bijna wel zeker dat mijn ouders Sher niet houden, mijn moeder is bang voor paarden, en mijn vader vind het wel leuk maar hij kan niet rijden ofzo. En het is ook zonde om een 3-jarig paard voor de rest van zijn leven op het land te zetten.
Ik denk dat mijn ouders eerst zouden kijken of de stalhouder hem wil hebben, en er anders samen met de stalhouder een goed plekje voor haar zullen zoeken. Ik denk niet dat ze dat alleen zouden doen, want ze weten helemaal niets van het paardenwereldje.
Voor degene wiens paard verkocht zou worden; wie zou hem verzorgen tot hij verkocht is? Ik denk dat een goede vriendin van me dat zou doen, en anders degene die me lesgeeft.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:15

Ik heb zo'n paard bij mij op stal staan. Zijn baasje is 2 1/2 jaar geleden toch vrij plotseling overleden. Haar laatste wil was, dan haar paard op een stal kwam te staan waar hij naar buiten kon en goed verzorgt wordt en dat er nooit meer op gereden wordt. De stalkosten worden elke maand overgemaakt. Dierenartsrekeningen worden naar haar man gestuurd. Ik heb zijn baasje 2 keer aan de tel. gehad en belooft dat ik me er aan zou houden. Ik doe het, maar met pijn in mijn hart. Zoiets verdient zo'n paard zeker niet.

Zelf zou ik zoiets nooit maar dan ook nooit doen. Het paard lijdt eronder, hij wil werken maar mag niet werken. Hij loopt in de winter een paar uur per dag met onze welsh A ruin. Hij reageert zijn frustraties af op de pony. Het paard heeft op top niveau gelopen en is na 12 jaar hard werken zo aan de kant geschoven. Ik zie dat zo helaas.

Als mij iets zou overkomen, dan zou mijn man de boel verkopen, dus de stallen, huis en de paarden en pony's. Hij zorgt ervoor, dat de paarden goed terecht komen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:25

jeetje, hier heb ik echt nog niet over nagedacht...
ik weet dat het paard van n vriendin van me naar de staleigenaar gaat (die heeft m ook gefokt) en dan waarschijnlijk wordt verkocht. tot ie verkocht wordt zou ik hem verzorgen, ik ken m het beste, en die vriendin vertrouwd hem nu al enkel maar aan mij toe. (hijs moeilijk, ERG moeilijk, en verwend Lovers )
met eldientje zou ik t niet weten... mn ouder hebben nix met paarden, en die vertrouw ik eldien ook niet toe, levensgevaarlijk man! ik zou graag zien dat ze bij de staleigenaar zou blijven, en voor de fok zou worden ingezet, en dat er een meiske op rijd ofzo. of misschie terug naar de oude eigenaar... hier moet ik eens heeeel goed over nadenken Scheve mond

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:32

heb ik al heel vaak over nagedacht..onlangs is een vriendin van me plots gestorven(16!!) en doet je wel denken aan dingen die anders niet doet...
Foefer zou naar de buurvrouw gaan, die zelf veel paarden, stallen en weides heeft, om daar zijn oude dagje te verslijten...hij is al 20 dus doorverkocvht zou er toch maar mee geprutst worden..zij zou hem dan houden of een geschikt weitje zoeken om hem daar laten te genieten...hoop alleen dat hy eerder gaat dan ik, kan ik zelf alles regelen...maar liefst niet te snel

Josephine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 23:34

Ik had het eigenlijk geregeld. Als wij niet kunnen (is nog nooit voorgekomen) dan rijd een kennis van de manege haar. Nu had ik al aan haar gevraagd of zij haar zou willen hebben als wij samen kwamen te overlijden, en of ze dat dan ook op zou kunnen brengen (financieel).
Was geen probleem, tot gisteren...
Ze vertelde me gisteren dat ze een paard ging kopen. Ik ben natuurlijk harstikke blij voor haar maar gelijk schoot door mijn hoofd....en leroontje dan?
2 paarden kan ze niet opbrengen, logisch.
Dus nu blijf ik ermee in mijn hoofd zitten, tot ik een oplossing heb bedacht. Nachten zijn niet zo kort dan.... Gaaaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 23:54

De mensen die ik uitgezocht heb om mijn paard op te vangen, hebben zelf land en stallen. Daardoor is het allemaal wat makkelijker.

Het valt mij op dat velen toch wat halve afspraken hebben gemaakt op basis van vertrouwen of vriendschap. Dat kan natuurlijk, daar is niks mis mee. Toch heb ik zelf heel erg lang nagedacht wat ik zou doen en uiteindelijk mijn paard 2 mogelijkheden gegeven en dan moet het goed gaan.
Een paard is altijd moeilijk omdat ze geld waard zijn en dat is voor sommige nabestaanden belangrijk, ik heb dergelijke dingen al meegemaakt en dat zet je nog eens extra aan het denken. Mijn paard gaat bij legatering voor niemand iets opleveren, daardoor kan er ook geen getouwtrek ontstaan en dat is wel een heel rustig idee.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 00:03

Ik ben getrouwd in gemeenschap van goederen, dus sterf ik blijven de paarden van mijn man. Ik denk dat hij voor Mander wel een goed tehuis zou zoeken, maar Isabeau (de shet van onze dochter) doet hij absoluut niet weg! Hij is zelf ook helemaal gek met haar.

Als we beiden tegelijk sterven gaan al onze bezittingen automatisch naar onze dochter. Die is nu pas 3 jaar, dus dan zullen onze bezitting beheerd worden door de voogd van onze dochter (die we nog niet aangewezen hebben in het geval dat... toch eens over nadenken....).

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 00:09

In eerste instantie zal Nappie bij Prima blijven, zou hij ook komen te overlijden dan is er een geld bedrag wat vrijkomt. Nappie gaat dan naar mijn ouders en zij krijgen het bedrag om Nappie van te verzorgen. Mijn ouders staat het vrij om voor Nap een goed tehuis te zoeken maar ze mogen hem niet verkopen, hij blijft van hen.

Mijn ouders hebben vrij weinig verstand van paarden maar ik weet gewoon zeker dat ze hem niet weg zullen doen en ze zullen er alles aan doen om hem een goede oude dag te geven, eventueel met behulp van een bijrijder of iets in die geest

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:10

hmmz eigenlijk nog nooit over nagedacht...

Maar ik zou Snow niet toevertrouwen aan mijn familie, die zien hem als een bezit ipv een dier met veel betekenis en speciaal karakter en al helemaal niet te vergeten zijn speciale gebruiksaanwijzing Haha!

Ik denk dat ik hem aan een goede paardenvriend/vriendin zou toevertrouwen die hem voor mij verkoopt of zelf houdt. Dan komt ie vast wel goed terecht.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:16

Mijn paard moet verkocht worden. Als ze aangehouden zou worden, weet ik zeker dat ze er niet beter op zou worden. (familie en vriend hebben geen verstand en geen liefde voor paarden). Ik denk dat mijn vriend de stalhouder zou vragen Olympia voor hem te verkopen.

siesti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:19

Ik denk daar ook wel eens over na, vooral als ik weer eens op vakantie ga met het vliegtuig ofzo. Scheve mond

Ik heb mijn paardje van een kennis van ons gekocht, die zelf fokt in haflingers en er dan ook een stuk of 8 heeft. Hij woont op een mooie boerderij met veel weiland en de paarden hebben het daar hartstikke goed. Hij ment en rijd met ze.
In eerste intstantie is afgesproken dat als ik mijn paardje wil verkopen, eerst aan hun moet vragen of hun hem dan nog willen kopen, want hun zijn nog steeds dol op siës.

Dus als ik kom te overlijden gaat hij naar hun toe en blijft hij daar voor altijd hoop ik. Dan staat hij lekker bij zijn familie (mama,zusjes,broertjes en neefjes en nichtjes). Mijn ouders betalen dan nog gewoon alles, als ze dan ook nog leven. Maar ik wil mijn ouders er niet voor laten zorgen want dan krijgt hij niet de aandacht die hij verdient omdat mijn ouders niet goed kunnen rijden enz..

Dus elke keer weer als ik op vakantie ga vraag ik aan mijn vriendin die met haar paard bij mij op stal staat of ze wil zorgen dat siës naar die fokker gaat als er iets met mij gebeurd.
Gelukkig is dat nog nooit voorgekomen Haha!

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 12:27

Ik heb nog niets hier over op papier staan,maar mocht het nodig zijn dan gaat wodan terug naar zijn fokker en als evy daar niet meer komt. Is wodan van haar samen met mijn spaarcentjes zodat ik weet dat ze goed voor hem kan zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 15:16

Mocht ik ooit eens verongelukken tijdens mijn autolessen of de vele uurtjes dat ik in de trein zit Haha! dan gaat Amanda naar huis waar mijn vader er voor gaat zorgen, en er een beetje mee bezig zijn. Misschien een verzorger ervoor zoeken die haar berijdt/ment, misschien dat hij haar aan een van mijn familieleden verkoopt/schenkt, 1-tje heeft een zooi haflingers, andere nicht (2,5 week ouder dan ik) zou er misschien ook wel mee bezig kunnen zijn, of misschien een jonger nichtje als zij te groot wordt voor haar shetlander. Of ze kan nog naar een paar vrienden die ik daar genoeg voor vertrouw. Of ze gaat de handel in, maar daar wil ik niet aan denken, want dan kom ik thuis spoken }> Want als alles volgens plan verloopt blijft ze nog wel een jaar of 30 bij mij tot ik haar ineens dood vind in de stal.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 15:41

Hij zou terug gaan naar zijn oude eigenaar denk ik. Die kon er het beste overweg samen met mij. Gewoonweg omdat ik te maken heb met een paard dat bomvol karakter zit en niet met zich laat sullen. En daar kan zijn oude eigenaar goed mee overweg. We hebben trouwens bij de koop ook afgesproken, dat als ik een keer van m'n paard afmoest hij altijd bij hem terecht kon Lachen

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 16:46

Ik weet zeker dat m'n ouders of en goede vriendin wel iets regelt dat m'n paardje goed terrecht komt

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:03

mijn beessie gaat dan naar mijn vriend. Ik vertrouw hem met Sarlando en hij is ook dol op het beessie! Dus dat komt wel goed.

Wruppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:56

Dan neemt mijn vriendin haar helemaal, dus ik hoef er gelukkig niet over in te zitten dat ze ergens verkeerd terecht komt

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 02:44

Ik heb notarieel laten vastleggen, dat Dikke naar mijn vriendin gaat, zij heeft notarieel laten vastleggen, dat Helania naar mij gaat! Die paarden zijn helemaal dol op elkaar, alleen al om die reden hebben we dit laten vastleggen Knipoog !
Als het aankooponderzoek deze week goed is, heb ik er aan het einde van de week een paard bij Party!! ! Dit is een jong paard, met goede papieren en voor haar moet mijn man dan maar een goede plek zoeken, sámen met mijn vriendin, die er gewoon veel meer verstand van heeft dan hij !
Mijn moeder en schoonouders weten wat hieromtrent mijn wensen zijn en zijn volgens mij dankbaar, dat ik voor dit "probleem" zelf een oplossing heb bedacht Knipoog !

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 10:02

Ik vind het wel een moeilijk probleem. Als ik alleen dood zou gaan, dan blijven de paarden bij mijn man, maar die wil ze helemaal niet, dat weet ik zeker. Insley zou wel blijven want die is van onze zoon. Maar wat er met Kiri en vooral Jumper gebeurt??? Hij vind dat ik niet zo sentimenteel moet doen. En ik zou het ook niet erg vinden als ze verkocht zouden worden naar een goed adres. Maar wie wil er nou een paard met de problemen die Jumper heeft (gehad)??? Ik heb er geen problemen mee, kan alles met hem doen, maar voor een koper is een paard dat een koliekoperatie heeft gehad, een gekanteld hoefbeen heeft en bovendien nog een luchtzuiger is, nou niet bepaald iets waar je op zit te wachten, hoe goed het paard verder ook is... Ik vrees dat als hij geen koper kan vinden, hij Jump naar de slager brengt. Ik denk dat we er toch eens over moeten praten...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 10:33

Ik heb tegen mijn ouders gezegd dat ze als er iets met mij gebeurt iones nooit mogen verkopen. Die moeten ze blijven verzorgen.