maar ik krijg toch altijd nee op het reqest aangezien ik een hengst heb
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
vikki schreef:Dat is ook iets; misschien is er dan wel een markt voor om pensioenplekken aan te bieden voor hengsten...Dat moet met de juiste indeling goed te realiseren zijn...

. Dat kost in de winter 145 voor een twenter en in de zomer 80 euro.
. 
. Maar voor 30 euro rij ik niet heen en weer naar Parijs, dus laat staan naar het stekje van Vikki. Maar ik hoop wel dat het gaat lopen voor haar, de plannen zijn prima voor zover ik erover gehoord heb
.
.
) alleen maar in de fase van het onderzoeken wat het vraag&aanbod is, of er animo is, wat de mogelijkheden zouden zijn, op welke markt je je het beste kan richting (zowel de paardendoelgroep als het land waar de eigenaars wonen, er is gelukkig niet alleen Nederland.) Als het zo ver is, gaan we gewoon klein beginnen (hopelijk met minimaal 1 "normale" betalende baan) en groeien kan dan altijd als er genoeg vraag is naar wat we willen gaan bieden. De tip van Saffier van een komplete verzorgingsstal spreek me eigenlijk wel heel erg aan; ik weet (helaas) hoe het is om een langdurig revalidatie proces met paard te moeten doorlopen en ik kan me goed voorstellen dat dat wel een markt voor zou kunnen zijn... Als werkende paardeneigenaar is het dan bijna onmogelijk om het onderste uit de kan te halen voor je paard en hem / haar de volledige verzorging te bieden die de meest optimale kans op herstel kan bieden
. vikki schreef:1. Zouden jullie een jong paard naar Frankrijk brengen om deze daar in de opfok te doen
Citaat:2. Zouden jullie een paard dat met pensioen mag naar Frankrijk rengen om daar zijn of haar laatste dagen te slijten
Citaat:3. Wat zou een opfok / pensioenstal in Frankrijk aantrekkelijk voor jullie maken?
Citaat:4. Wat voor prijs is voor jullie redelijk tegen welke service?
vikki schreef:Mijn vriend en ik gaan op korte termijn emigreren naar Frankrijk en zouden daar graag naast een eventuele "gewone" baan een kleineschalig paardenbedrijf beginnen. Graag zou ik jullie willen vragen of jullie, om ons een beetje een beeld te geven van waar belangstelling voor zou zijn, een paar vragen willen beantwoorden :
1. Zouden jullie een jong paard naar Frankrijk brengen om deze daar in de opfok te doen
2. Zouden jullie een paard dat met pensioen mag naar Frankrijk rengen om daar zijn of haar laatste dagen te slijten
3. Wat zou een opfok / pensioenstal in Frankrijk aantrekkelijk voor jullie maken?
4. Wat voor prijs is voor jullie redelijk tegen welke service?
Helaas bleek dat verhuisplan in de praktijk iets langer te duren, maar het begint eindelijk iets concreter te worden...
We willen overigens daar in Frankrijk zitten waar we de meeste voor ons passende werkgelegenheid en/of mogelijkheid om iets voor ons zelf te beginnen...
Momenteel lijkt de Auvergne de meest geschikte regio mbt aansluiting op ons kunnen en onze wensen... Elzas blijft favoriet, maar ja, soms moet je een beetje water bij de wijn doen he... Als we elders meer mogelijkheden zouden hebben (qua werken en wonen), dan is het logischer om voor die regio te kiezen...
Ietsje verder weg