ik heb minder kosten per maand in de winter, maar dat komt ook omdat ik hooi van eigen land heb wat gratis wordt gemaaid en geschud door een boer in ruil voor hooi, of zoals nu, in ruil voor de mestquota omdat ik die ruimte grotendeels niet benut (3ha voor 4 paarden) en omdat mijn paarden dag en nacht buiten lopen met schuilstal met rubbermatten en zaagsel via de buurman op de plek van hun toilet. Krachtvoer krijgen ze maar heel weinig van (misschien 3 zakken granenmengeling per jaar) en de vitaminekorrel komt op 5 euro per maand ongeveer voor 2 paarden.
Maar toen wij hooi in kochten voor 2,60 per pakje, en we op strooiden met balen zaagsel van 8 euro per baal, toen tikte het wel aan. Per paard kwam ik toen denk ik ook wel richting de 70/80 euro in de natte maanden. En dan reken ik even geen kosten voor water en elektra en onderhoud van de wei, legen mestbult etc., en al helemaal niet alle kosten die we hebben gemaakt om de stallen, de bak, de paddock, de omheining en de bestrating te maken...