Wat is een goede prijs voor deze stalling...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SemdeLorijn

Re: Wat is een goede prijs voor deze stalling...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:51

Wij betalen voor een stuk weiland en een schuur met 2 stallen + water en stroom 50 euro, ik zou denken 90 of 100 euro in de maand, inverband met voer denk ik wel dat het bij 90 of 100 euro aankomt want voer kost toch wel wat ;).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 09:45

ik heb minder kosten per maand in de winter, maar dat komt ook omdat ik hooi van eigen land heb wat gratis wordt gemaaid en geschud door een boer in ruil voor hooi, of zoals nu, in ruil voor de mestquota omdat ik die ruimte grotendeels niet benut (3ha voor 4 paarden) en omdat mijn paarden dag en nacht buiten lopen met schuilstal met rubbermatten en zaagsel via de buurman op de plek van hun toilet. Krachtvoer krijgen ze maar heel weinig van (misschien 3 zakken granenmengeling per jaar) en de vitaminekorrel komt op 5 euro per maand ongeveer voor 2 paarden.
Maar toen wij hooi in kochten voor 2,60 per pakje, en we op strooiden met balen zaagsel van 8 euro per baal, toen tikte het wel aan. Per paard kwam ik toen denk ik ook wel richting de 70/80 euro in de natte maanden. En dan reken ik even geen kosten voor water en elektra en onderhoud van de wei, legen mestbult etc., en al helemaal niet alle kosten die we hebben gemaakt om de stallen, de bak, de paddock, de omheining en de bestrating te maken...

TesjeBesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:30

60 tot 80 euro zou ik ervoor vragen ,
zelf zou ik liever ergens staan met een bak ! , ik betaal zelf voor zomers in de wei winters in de bak en een bak erbij en stallen , 60 euro voor een shetlander 80 euro voor een pony 100 euro voor paard.
ik woon in friesland daar is het een stuk goedkoperder dan in de stad

joyce B

Re: Wat is een goede prijs voor deze stalling...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:50

ik woon ook in Friesland, maar niet overal in Friesland is het zo goedkoop hoor ;) Misschien rond de dorpen waar verder niets is, maar rond de grotere plaatsen en steden betaal je toch ook echt grotere prijzen :P

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 01:20

Ik stond ook op zo'n stal met m'n vorrige paard. Ik betaalde 's winters 150 euro en zomers 100 euro. Dit was overigens in de buurt van haarlem.