Wat zouden jullie kiezen? "luxe" of weiland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

waar zou je voor kiezen?

de luxe stal maar zonder weiland
3 (2%)
de andere stal maar wel met weiland
144 (97%)

Totaal aantal stemmen: 147

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:15

Weiland!
Luxe doet me niet zoveel, het gaat erom dat mn paard het er fijn heeft.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:41

Weidegang is voor mij enorm belangrijk, liefst met vriendjes! En als de wei te slecht is, dan toch zeker buiten in een ruime paddock met genoeg kuil of hooi om zich te vermaken...
Als een paard alleen 's nachts op stal komt 's winters dan is een iets kleinere stal echt zo'n ramp niet, en zeker niet als die stal een lage open deur heeft, zodat hij ook nog eens vrij uit kan kijken over de stalgang of het erf (meer afleiding en ruimtelijk effect)...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:50

eel simpel een stal met weidegang (en gras)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:26

ik vind een weiland het belangrijkste!
mijn paard staat 24/7 in de wei.
soms vind ik het wel zielig als het heel slecht weer is, maar beter dan altijd in een stal en 1 keer een uurtje naar buiten om te dresuren.
als je naar die andere stal gaat zijn er misschien ook meer mensen om mee buiten te rijden, dat is altijd een stuk gezelliger.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:37

Ik heb, ook al woon ik midden in de Randstad, nog nooit op een stal gestaan zonder weidegang. Een van de meest luxe maneges hier in de buurt heeft ook 12 ha weiland, daar heb ik ook een aantal jaren gestaan. Ik vind dat een paard gewoon weidegang nodig heeft, punt. Wanneer ik geen weidegang zou hebben zou ik niet eens een paard willen hebben. Een paar uur per dag in een paddock moet toch het minste zijn wat een pensionstal kan bieden, maar zelfs daar wil ik niet staan, er moet gewoon weide bij zijn, zeker in de zomermaanden.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:39

Weiland vind ik toch het belangrijkst. Als ik nu zie hoe blij de paardjes bij ons zijn als ze de wei weer op mogen vind ik dat veel belangrijker dan luxe!!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:09

Ik zou ook voor het weiland kiezen. Onze stal is ook niet superdelux, maar de paarden worden prima verzorgd, zien er goed uit en komen veel het land op, of anders gewoon veel buiten.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:09

Hoe de stallen eruit zien, zal mij een worst zijn, de stallen hoeven er niet uit te zien, alsof ze van goud zijn.
Als ze maar een plekje hebben om in te staan.
Land is belangrijker Lachen

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:38

Weiland vind ik veel belangrijker. Een paard kan het echt niet schelen of de staller er gewoon netjes bij liggen, maar niet echt luxe zijn, ofdat het allemaal heel luxe en sjiek is. Een paard kan het wel schelen of er een wei is.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:53

parouscha schreef:
Hoe de stallen eruit zien, zal mij een worst zijn, de stallen hoeven er niet uit te zien, alsof ze van goud zijn.
Als ze maar een plekje hebben om in te staan.
Land is belangrijker Lachen

nuo ik vind een goede stal toch ook wel belangrijk

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:09

Dat vind jij, Maar het paard maakt zich er niet druk om hoor *LOL*
Als er maar eten is Tong uitsteken

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:12

Weiland, ik vind een stal van 2,5 bij 3 niet echt klein voor een pony van 1.41 hoor. las hij er toch alleen maar 's avonds in staat en overdag lekker buiten kan lopen. Ik denk dat je pony overdag liever in een grote wei loopt dan in een grote stal en even in de bak luchten.

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:20

Weiland! Mijn paardjes zou het niet overleven om op stal te staan... Doe mij maar een groot weiland waar ze lkkr kunnen rollebollen! Haha!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:24

parouscha schreef:

Gaat niet helemaal op. als een paad de hele dag schimmel en een vochtige ammoniak lucht staat in te ademen kwijnt sjaak snel weg hoor. Ondanks dattie bergen vreten krijgt.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 17:39

Definitely, de andere stal MET weiland!!!! Mijn paard is gewend om elke dag een paar uur op de wei te lopen. Dan maar wat minder luxe zolang zij maar buiten kan lopen. En ik ben trouwens alleen maar gewend aan soberheid op stal Haha! Nooit anders gekend Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 17:42

Idd Flettie.
De andere stal met weiland.
Ik vind het iig heel belangrijk dat paarden weidegang hebben.
Ikzelf vind het namelijk ook niet leuk om de hele dag binnen te zitten Tong uitsteken
En luxe boeit me niet zo veel!

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 18:51

Sorry voor het offtopic gaan maar als er 108 mensen hebben gestemd waarvan twee op het eerste en 106 op het laatste dan moet je toch op 100% uitkomen,het is nu maar 99% Haha!
Maargoed ik zal zeker ook voor een weiland kiezen boven de luxere stal.Paarden hebben dat gewoon nodig.Ik zie de mijne altijd helemaal opknappen als ie weer op de wei mag.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:01

Allebei, mag dat ook? Haha!
Als ik in ieder geval moest kiezen, dan is weiland toch veeeeeeel belangrijker. 1 dag op stal is al een ramp voor mijn knolleke

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:07

soofje schreef:
maar is het dan niet erg dat de stallen vrij klein zijn? mijn pony is 1,41 m. en de stallen zijn bij de andere stal 2,5 x 3 m. ze kan wel over de deur heen kijken. verder zijn de stallen wel stevig en veilig maar het is natuurlijk wat anders dan een box van 3,5 x 4 meter.
ze hoeft natuurijk minder op stal te staan maar zeker de wintermaanden staat ze in ieder geval 's nachts op stal.

Mijn stallen zijn net zo groot en mijn Tinker is 1.50 die stal is ruim genoeg, mits ze er niet heel de dag in hoeven te staan, en dat is niet zo toch want er is weiland Haha!

Ik vind als eigenaar dat ik veranwoordelijk ben voor het geluk van mijn paard en haar belang voor mijn belang moet laten wegen. Zodoende staat mijn paard in een containerstal van 2,5 bij 3, maar van 's ochtend tot 's avonds buiten, met goed weer in het land, met slecht weer in de paddock

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 23:53

een weiland is een veel grotere stal dan die van 3,5 bij 4, dus dat hij 's nacht even op stal moet die wat kleiner is maakt dan echt niet uit. Hij kan er dan in liggen, en overdag kan hij weer lekker gaan rennen.
Weiland dus

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 08:48

sjakie"]
[quote="parouscha schreef:

Gaat niet helemaal op. als een paad de hele dag schimmel en een vochtige ammoniak lucht staat in te ademen kwijnt sjaak snel weg hoor. Ondanks dattie bergen vreten krijgt.
[/quote]

Nee zo bedoelde ik het niet, maar het paard moet zen kont kunnen keren.
En mede bedoelde ik dat De soort boxen er niet perfect uit te hoeven zien.
Als ze maar een veilig en droog plekkje hebben om te staan.
That's it Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 08:58

Absoluut weidegang, maar met enkele vereisten van de stal.... minstens 3 x 3, netjes afgewerkt en mocht hij losbreken dat hij zichzelf niet kan verwonden en bij voorkeur een wc op stal Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:29

parouscha schreef:

Nou hier ben ik het niet mee eens. Heb de afgelopen jaren meerdere stallen gehad en mn paard voelt zich echt niet overal thuis (terwijl wij vaak op pad zijn voor shows ed dus ze is wel wat gewend). Wat heel belangrijk is op een stal is de sfeer die er hangt, voldoende frisse lucht, lichtinval ed.
Mijn paard laat duidelijk merken als ze zich niet thuisvoelt in dr box op een bepaalde stal.
Dus een stal is wel degelijk belangrijks als hij/zij daar enkele uren per dag in vertoeft.
Viv

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:31

Wat noem je luxe??

Dingen als een veilige schone stal, goede verzorging en kundig personeel komen toch echt ver boven weidegang te staan bij mij. Als je dat luxe noemt, dan kies ik voor luxe.

Luxe voor mezelf zoals een gezelllige kantine, les en wedstrijden op stal zijn handig maar voor mij totaal onbelangrijk. Ik heb zojuist een dergelijke stal ingeruild voor een stal die dat niet heeft maar waar ik wel onbeperkt gebruik kan maken van weidegang, paddocks en de rijbanen *LOL*

citalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:35

ik zou zeker voor het weiland kiezen.
dat komt bij mij met stip op 1! *LOL*