Advies gevraagt..Wat vinden jullie een normale prijs..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:21

smokey17 schreef:
upendo schreef:

Jemig wat een verschil met hier in het noorden zeg!! Ongelooflijk. Die prijzen kom je hier zelden tegen!

Op mijn oude stagebedrijf betaalde je in de winter ook rond de 300 euro. Maar daar hadden de pensiongasten hun eigen binnen- en buitenbak. Waar andere ruiters niet mogen komen!

Jeetje!
Hier betaal je op de manege voor alles inclusief (uitmesten, voer, stapmolen), met een buitenbak 20 x 40, binnenbak 20 x 40 en 20 x 60, longeercirkel en weiland in de zomer 295 euro per paard..

En ik zat nog fout ook! Heb het opgezocht en is geen 300 maar 255. En in de zomer 110.
Kan mij dus geen stal voor de geest halen waar je 300 moet betalen. Mijn oude stage is de duurste die ik ben tegengekomen.
Maar voor de faceliteiten vind ik het een goede prijs(eigen binnen en buitenbak)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:23

Jullie zitten nu vergelijkingen te maken die hier niet relevant zijn. TS wil voor haar bedrijf advies en prijsindicatie...bij jullie stallen is het aantal binnenbakken van belang en de stapmolens.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:10

je kunt wel onbeperkt willen voeren, maar als de paarden ook nog veel gras tot hun beschikking hebben zullen ze misschien helemaal niet zoveel behoefte hebben aan hooi, in elk geval niet in voorjaar en zomer. dan is een plak hooi, of misschien 2 per dag per paard lekker voor de extra, maar als er genoeg gras is eten ze er echt niet een hele baal hooi naast...
En als ze dat wel doen groeien ze de pan uit.
Je moet aan ruwvoer rekenen met 1,5 tot 2 kg ruwvoer per 100 kg. Dus voor een paard of pony van zo'n 500 kg zit je tussen de 7,5 en 10 kg ruwvoer per dag. Een baal hooi is al snel 15 tot 20 kg. Hier zagen de paarden er iets te rond uit met 9kg ruwvoer per dag (voordroog/bijna hooi). En dat is gewogen, dus niet de berekende droge stof gehalte.

Als je onbeperkt ruwvoer wilt geven kun je er ook voor kiezen te werken met grote balen hooi of voordroog. Dat is in verhouding vaak goedkoper dan kleine pakjes hooi en je hoeft minder vaak te voeren. Bij mijn vorige pensionstal zetten ze dan zo'n grote baal in een ruif in het land en dan hoefde hij maar eens in de zoveel dagen een nieuwe baal te plaatsen (afhankelijk van hoeveelheid paarden)

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 20:14

pmarena schreef:
Nou het klink mij i.i.g. als een heel mooi initiatief in de oren , zo zou ik het zelf ook willen organiseren +:)+

Jawel , 1 baal hooi aten ze gemiddeld per dag in de winter.

Rena is een D-pony (zie profiel) en dan dus dat Welshje formaat wat te grote Shet , en een nog wat klein gebleven jong paard , maatje E-pony.

's ochtends een halve baal erin , dat was dan meestal 's avond nog niet helemaal op (ene keer zat er dan meer in dan de andere keer) en dan kregen ze weer een halve baal , en dan vond je 's ochtends hetzelfde overgebleven restje.

Kijk als ze geen onbeperkt hooi gewend zijn , dan vreten ze het in het begin tot de laatste spriet op natuurlijk :P

Maar al snel weten ze dat er toch meer dan genoeg hooi is dat steeds wordt aangevuld , dus dan zakt de inname ineens aanzienlijk :)

Maar ze hadden dus op het erfje een afdakje waar ze hooi konden eten , en vanaf het erfje nog toegang tot een bak en de wei. Alles samen een kleine hectare. Echt enorm nat in de winter (zwommen dan gewoon eenden in de wei...) en volvette kleigrond waardoor ze sowieso liever in de bak en op het erfje rommelden dan in de wei dus zoveel gras kregen ze er in principe niet bij , maar ze leefden dus niet ALLEEN op hooi :)

Ging ook niet veel krachtvoer in trouwens dus dat vulde de maagjes ook niet op :P

Tja, ben ook een beetje uitgegaan van paarden uit mijn eigen omgeving wat die aan hooi eten,en die krijgen aardig wat naar binnen,maar moet er misschien rekening mee houden dat ze idd minder eten misschien als er altijd ruwvoer tot beschikking is,moet er toch doenderwijs,een beetje achterkomen hoeveel hooi erdoorheen gaat .. ;)
Je hebt trouwens een heel leuk paardje,op sommige foto's lijkt ze qua houding en hoofdhouding wel op die van mij ;)

russel schreef:
Jullie krijgen veel werk, maar als je het leuk vind om zo vol te houden, zul je een goede stal worden. Succes!!

Ja krijg nog heeeel veel werk,en dan heb ik nog niet eens ál mijn plannen verteld :o ,want zoals eerder al gezegt,dan krijg je toch dat de mensen het nog niet zien,maar heb nog veel meer ideeën als wat ik nu pas heb verteld...

@ superpony... nou de prijzen die jij noemt had ik toch niet verwcht ik Drenthe/groningen,had het daar toch ook wel goedkoper verwacht...
Flyers etc. ga ik ook nog maken,maar wil dan het begin toch wel vast afhebben ... dat ik ook echt wat heb om te laten zien,anders moet je het na een paar maanden toch weer veranderen... Maar die gaan er zeker komen..
En dacht ook al bij me eigen,als alles dalijk af is,komen de mensen vast wel vanzelf als ze zien hoe mooi het is... :P
Thanx voor de tips ;)

smokey17 schreef:
tja ik vind het heel veel, en zou het ook zeker niet betalen.

Ik betaal in het zomerseizoen 14 euro per maand en in het winterseizoen(stal) 43 geloof ik.
Kan van binnen en buitenbak gebruik maken.

Ik zit danwel in het noorden...maar toch.
180 euro erg veel voor enkel een buitenbak

Heb ook op een stal gestaan waar in de winter overdag naar buiten gingen, en 's avonds op stal. Ook alleen een buitenbak en daar betaalde ik 115 euro voor.

14 € in de zomer en 43 in de winter ? leggen de eigenaren van dat pension zelf geld bij voor de paarden of krijgen ze niks te eten ? moet je eigen voer etc. regelen?
ik kan daar mijn eigen paard nog niet eens van voeren...

russel schreef:
Jullie zitten nu vergelijkingen te maken die hier niet relevant zijn. TS wil voor haar bedrijf advies en prijsindicatie...bij jullie stallen is het aantal binnenbakken van belang en de stapmolens.

Dat zand storten is idd een goed idee, ga ik binnenkort doen, want er worden nu heftig gaten gegraven.... ;)[/quote]
Dankjewel ;) toch even ter toevoeging aan reactie's hieronder.. stal hier in dordrecht waar ik woon,betaal je 365 all. in
enzo spectaculair is het daar ook niet,staat wel vol met paarden... daar snap ik nou niks van ... soms is het ook maar net wat de gek ervoor over heeft misschien ...
Zand storten is inderdaad heel fijn,voor de paarden om te rollen etc. maar ook voor de kwaliteit van je weide ;)

Denk dat ik toch wel redelijk ok met de prijzen zit .. en gewoon even moet volhouden ,mensen komen op den duur toch wel als ze zien wat voor paradijsje het voor paard en ruiter is geworden ;)
Thanx weer voor alle antwoorden :)

venece5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:19

dat is een verschil met mijn regio. bij ons ben je rond de 350 kwijt.

moet denk ik maar gaan verhuizen. := := :=

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 20:22

joyce B schreef:
je kunt wel onbeperkt willen voeren, maar als de paarden ook nog veel gras tot hun beschikking hebben zullen ze misschien helemaal niet zoveel behoefte hebben aan hooi, in elk geval niet in voorjaar en zomer. dan is een plak hooi, of misschien 2 per dag per paard lekker voor de extra, maar als er genoeg gras is eten ze er echt niet een hele baal hooi naast...
En als ze dat wel doen groeien ze de pan uit.
Je moet aan ruwvoer rekenen met 1,5 tot 2 kg ruwvoer per 100 kg. Dus voor een paard of pony van zo'n 500 kg zit je tussen de 7,5 en 10 kg ruwvoer per dag. Een baal hooi is al snel 15 tot 20 kg. Hier zagen de paarden er iets te rond uit met 9kg ruwvoer per dag (voordroog/bijna hooi). En dat is gewogen, dus niet de berekende droge stof gehalte.

Als je onbeperkt ruwvoer wilt geven kun je er ook voor kiezen te werken met grote balen hooi of voordroog. Dat is in verhouding vaak goedkoper dan kleine pakjes hooi en je hoeft minder vaak te voeren. Bij mijn vorige pensionstal zetten ze dan zo'n grote baal in een ruif in het land en dan hoefde hij maar eens in de zoveel dagen een nieuwe baal te plaatsen (afhankelijk van hoeveelheid paarden)

Ja had er in de beginpost ook bijgezet dat dit om de winter prijzen ging,van de zomer hoef ik er niet zoveel voor te hebben,omdat je dan inderdaad niet zoveel kosten hebt...en er dan zeker genoeg gras is voor alle paarden ... winter wil ik met slecht weer toch wel wat weide's afzetten,waardoor er soms toch minder gras misschien zal zijn.. en zullen ze waarschijnlijk meer ruwvoer willen eten..
Het is goed mogelijk dat er grote balen komen,moet dat allemaal nog even nakijken hoe en wat,qua kosten etc ook,want kom daar zelf ook niet uit de buurt .
En ik wil graag op meerdere plekken voeren,dit om de paarden te stimuleren om meer te lopen,en meer beweging krijgen,dus 1 x om de paar dagen een grote baal neerzetten is voor mij geen optie...
Thanx voor je antwoord ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:23

Dan wil jij niet weten wat ik betaal hihi :P. Buitenbak(je) (wel achterberg bodum, echt altijd te rijden), longeerring en voor pony's in de zomer dag en nacht buiten (al staat die van mij nu in de nacht binnen ivm niet genoeg eten binnen kunnen krijgen). Ze staan hier snel buiten en gaan laat in het seizoen naar binnen. Er wordt gemest en gevoerd.
Schrik niet: 200 euro voor een pony. Voor een paard heb ik geen idee, maar zal rond de 240 zijn denk?

Maar het is tot nu toe één van de betere stallen hier in de buurt die nog betaalbaar is en waar ze naar buiten kunnen!! Dat is in deze omgeving (niet gek ver uit ts dr buurt) heel veel waard: weidengang!

Overigens iemand die nog nooit een stal heeft gezien van 300 euro of meer, onze buren :D. En die zit nog ruim boven de 300 :j. Overigens komt mijn vorige stalling ook al aardig in de buurt van de 300 :j

Ts, je prijs is zeker niet te hoog. Eerder nog te laag imo :j. Wat doe je met paarden die niet in de groep passen? Hengsten/ruinen/merries alles bij elkaar? Ruinen die op merries springen laat je die bij elkaar lopen?

Iig succes ermee :). Het is een mooi iniatatief, zeker hier in de buurt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:31

Tja Zap waar zit jij dan? ik heb gekeken rond om Tiel, maar particuliere stallen met gedraineerde bak (moet wel hier), weidegang en leuke stallen, verschillende keren voeren en mesten, zitten hier rond de 170 - 190 euro.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 21:05

@ Zap,dankjewel...Dat klinkt me wel al beter in de oren.. :D al vind ik tegen de 300 wel heel duur ... :o
Waar kom je dan precies vandaan ? (of tenminste waar je paardje staat)
Bij mij in Dordrecht,waar ik nu sta met me paardjes is er ook niet veel weidegang te vinden helaas(voor de winter dan),vandaar dat ik ook wat verder ben gaan zoeken...

Paarden die niet in de groep gaan passen,krijgen een apparte weide,wilde ik ook doen met wat oudere paarden die niet meer in een kudde zouden gaan,zoals ik al eerder in een post plaatste heb ik nog veel ruimte waarvan ik nog niet weet wat ik ermee moet,dus daar kan ik "apparte"" weide's van maken..en probeer ik tenminste 1 ander paard voor bij te zoeken zodat die niet alleen komt te staan,want daar hou ik niet van..

Hengsten neem ik nu nog niet aan,wil ik wel doen in de toekomst,maar daar wil ik een goede afrastering voor maken,al merk ik wel dat er veel vraag is om hengsten te plaatsen..
Maar vind het toch altijd een beetje eng ivm uitbreken en merrie's..

Fury08

Re: Advies gevraagt..Wat vinden jullie een normale prijs..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:22

Ik betaal voor mijn veulen in de opfok 120 euro in de maand, excl wormenkuren VA Hoefsmid ect ect. Hierbij hebben ze zomers na opbouwen dag en nacht weidegang, en swinters een grote inloopstal met een grote paddock voorzien van de hele dag ruwvoer. En ze worden 3 keer per dag bijgevoerd en één keer per dag gecheckt op wondjes en dergelijke.

Als ik daar pension zou gaan staan ben ik ongeveer 250 kwijt, en dan worden ze binnen buiten gezet, en in de zomer met heel slecht weer ook weer binnen, er kan in overleg ook voor je gemest worden. Ze hebben een aparte zadelkamer, en poetsplaats, kantine, de stallen zijn erg groot met allemaal een aparte uitloop zodat de paarden binnen of buiten kunnen staan net waar ze zin in hebben. Ze worden ook gevoerd. Je staat dicht bij het bos.

Ze worden best vaak van weide veranderd, dit om ze de heledag van gras te kunnen voorzien.

Als ik hem over 2 a 2,5 jaar bij ons in de buurt op de pensionstal zet moet ik een pas "kopen" pas dan kan ik het erf op dit vind ik zelf een heel prettig idee niet dat iedereen zomaar het erf op kan lopen.

Hier zit bij : Stro, Hooi, water, binnen en buitenbak, poetsplaats, afspuitplaats, longeerbak, springbak, en zomers na opbouwen dag en nacht weidegang.. Ze staan in gesplitste groepen tussen de 4 a 6 paarden, en veranderen regelmatig van weide. Je staat dicht bij het bos, je hebt een kantine, en er zijn mensen die priveles geven. Jaarlijkse bbq.

Je moet hier alleen zelf je paard binnen en buiten zetten en mesten, en je voer zelf kopen. Dit vind ik zelf ook wel prettig omdat ik misschien wel een ander merk voer geef als iemand anders. Je kunt het voer klaar zetten in de winter dan wordt je paard wel gevoerd.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:05

cocochanel schreef:
@ Zap,dankjewel...Dat klinkt me wel al beter in de oren.. :D al vind ik tegen de 300 wel heel duur ... :o
Bij mij in Dordrecht,waar ik nu sta met me paardjes is er ook niet veel weidegang te vinden helaas(voor de winter dan),vandaar dat ik ook wat verder ben gaan zoeken...

Paarden die niet in de groep gaan passen,krijgen een apparte weide,wilde ik ook doen met wat oudere paarden die niet meer in een kudde zouden gaan,zoals ik al eerder in een post plaatste heb ik nog veel ruimte waarvan ik nog niet weet wat ik ermee moet,dus daar kan ik "apparte"" weide's van maken..en probeer ik tenminste 1 ander paard voor bij te zoeken zodat die niet alleen komt te staan,want daar hou ik niet van..

Hengsten neem ik nu nog niet aan,wil ik wel doen in de toekomst,maar daar wil ik een goede afrastering voor maken,al merk ik wel dat er veel vraag is om hengsten te plaatsen..

Gorinchem :)

Daar ligt de prijs wel iets hoger dan bij jullie denk ik, maar heb je ook betere fasciliteiten dan ik heb :j. In ieder geval de luxe van een grote bak :D (heerlijk :D)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:41

Ik heb ook 300 betaald jaren terug. Een andere stal was toen al 340, maar dan heb je binnenbak, molen etc.soms betaal je molen dan nog apart, bij die van 300 was dat dan weer niet zo. Nadeel was dat die 3 maanden oppotten en ze niet buiten en binnen zetten. 2x per week voor een vrije dag.

Een andere stal was weer 225 met binnenbak en wel mesten elke dag en buiten en binnen zetten. Dit was allemaal in zeewolde, Gooi en omgeving.......

Hier is het denk ik ook dat je het moet weten wie een leuk stalletje verhuurt. wat commercieler is ook meteen wel duurder. Maar ben dus tot nu tegengekomen van 150 wat slecht was t/m 230......

Heb je al gekeken of die er nog op staat op mp? Niet die met binnenbak in schoonloo, maar die met groepshuisvesting. denk dat je jezelf daarmee kunt vergelijken???

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 07:05

hallo, ik las dat je zelf een pensionstalling was begonnen,ik ben ook bezig sinds oktober vorig jaar,dus ook nog niet alles klaar.
maar ik hanteer de zelfde prijzen,of ze nu s'zomers buiten staan of s'winters binnen,je moet er natuurlijk wel wat aan overhouden.
wat een beetje balen is als je nog bezig bent is dat je hoopt dat de mensen er een beetje doorheen kijken.wat je ook absoluut niet moet doen is mensen dingen beloven wat je niet na kunt komen.bv, ik heb op een stal gestaan waar ze tegen elke klant zeiden dat de paarden elke dag buiten kwamen en dat gebeurde dus gewoon niet.ook het voerbeleid werd over gelogen dus wel eerlijk blijven.en wat ik altijd tegen mijn klanten zeg is ,dat als er iets is dat ze dan direkt bij mij moeten komen en niet eerst met 5 pensionklanten over praten,ik zeg altijd er kan bij mij heel veel in overleg.
ik vraag 150/170 euro ligt aan de grote van de stal.dan heb je een verlichte buitenbak,wasplaats,weidegang,en twee paddocks.
en we zijn bezig met een binnenbakje.
verder mest ik zelf en zet de paarden buiten en binnen.
ik wens je veel succes verder.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 07:16

cocochanel schreef:

Had je advertenite gelezen en was wellicht geintereseerd maar waarom moeten alle paarden overdag verplicht naar buiten??
Ik heb bijv een pony van 31 en bij koud en guur weer word ze echt niet vrolijk om heel de dag buiten te staan.

Verder vind ik de prijs er hoog voor 24/7 weidegang.

Ik betaal nu 150 euro. (D-pony)
In de prijs zit, stal, vlas, hooi, ect.
Verder doen ze voeren, binnen en buiten zetten, mesten enz..
Alleen mn biks moet ik zelf kopen.
Er zit geen bak bij maar die heb ik dan weer niet nodig.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 11:14

Hmm zit toch wel erg veel verschil in prijzen als ik het zo hoor,en volgens mij ligt het ook wel aan de mensen zelf wat ze ervoor hebben/kunnen hebben...

@ maybe2..hey wat leuk,lukt het ook allemaal een beetje?
Waar ligt je stal als ik vragen mag ? (gewoon nieuwschierigheid)
Inderdaad hoop ik dat de mensen er nu nog een beetje door alles heen kunnen kijken,voordeel van mij is dat het ik het echt heb genomen voor me eigen paarden,zodat zij het beter krijgen ;) maar heb zoveel ruimte dat ik er graag een stal wil beginnen,dus als de mensen er nog niet doorheen kunnen kijken zien ze het wel al alles af is ;)
Ik probeer inderdaad voorzichtig te zijn met wat ik beloof,maar alles wat ik nu zeg kan ik wel waarmaken dus dat zit wel goed ;)
Thanx voor de tips hou ze zeker in mijn achterhoofd ;)

@ Marieke,natuurlijk kunnen er uitzonderingen worden gemaakt,zeker voor oudere paarden,maar wil gewoon niet dat gezonde normale paarden die lekker naar buiten kunnen heel de dag binnen blijven staan.. ;) zoals je nu helaas heel vaak ziet op stallen

Maar uiteraard is zoiets wel te bespreken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:02

Ik vind het vrij prijzig. Dat kan ik hier veel goedkoper vinden. Betaal nu 185 en dat is incl weidegang voer, wormkuur. Longeerring , Wasplaats, zadelkast. Binnenbak 20x40 buitenbak 40x60

VHUoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:56

Dan heb je het over Drenthe, niet waar topic starter woont.
Vind het een hele nette prijs.
Denk dat je goed kunt scoren door wat luxe voor de eigenaren te creeren. Goede toiletten, goede kastruimte en goede poetsplaatsen. Dat miste ik altijd nogal als ik alles goed voor mijn paardjes had, zat ik zelf wel heel erg basic te doen!
Maar vergis je niet in 24/7 weidegang het hele jaar rond. Met 3 hectare betekent dat eigenlijk maar dat je maar 6 paarden kunt huisvesten. Ik zou als ik toch de ruimte had kiezen voor een stuk met hele goede paddockbodem en schuilstal en dat je de weides kunt benutten als het weer het toelaat.
Maar succes met je plannen, leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:01

Ik zeg toch ook dat IK het vrij prijzig vind ;)

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 08:15

hee cocochanel,,, mijn stal ligt in tjuchem.in de provincie groningen,tussen appingedam en siddeburen.dus niet echt bij jou in de buurt,anders zal ik zeggen kom maar eens een keer langs hahaha.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 19:24

VanHuisUit schreef:
Dan heb je het over Drenthe, niet waar topic starter woont.
Vind het een hele nette prijs.
Denk dat je goed kunt scoren door wat luxe voor de eigenaren te creeren. Goede toiletten, goede kastruimte en goede poetsplaatsen. Dat miste ik altijd nogal als ik alles goed voor mijn paardjes had, zat ik zelf wel heel erg basic te doen!
Maar vergis je niet in 24/7 weidegang het hele jaar rond. Met 3 hectare betekent dat eigenlijk maar dat je maar 6 paarden kunt huisvesten. Ik zou als ik toch de ruimte had kiezen voor een stuk met hele goede paddockbodem en schuilstal en dat je de weides kunt benutten als het weer het toelaat.
Maar succes met je plannen, leuk!

Thanx voor je reactie! Ik wil ook wel apparte stukken in de weide's maken die ik kan afsluiten met heel slecht weer zodat ze niet alles gaan kapot lopen..Verder blijft 1 hectare in de winter echt alleen voor mooie dagen,dat de grond niet nat is.. En er komen er ook zandstukken,grind etc. zodat er ook genoeg droge stukken zullen blijven en niet alles een modderpoel zou kunnen worden..
Dat Luze voor eigenaren ga ik zeker in gedachten houden...Thanx voor de tips ;) en ga zeker er iets van proberen te maken ;)

maybe2 schreef:
hee cocochanel,,, mijn stal ligt in tjuchem.in de provincie groningen,tussen appingedam en siddeburen.dus niet echt bij jou in de buurt,anders zal ik zeggen kom maar eens een keer langs hahaha.

Das zeker niet in de buurt ;) hahah maar wie weet mocht ik eens in de provincie Groningen zijn en tijd over hebben ;)
Gaat het wel goed ?of loop je nou ook tegen veel problemen op die je van te voren niet gedacht had ? (gewoon een beetje nieuwschierig)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:14

Ik vind je prijzen niet zo raar, maar het is niet helemaal duidelijk wat je er voor krijgt. Ik denk dat de prijs niet alleen afhankelijk is van de faciliteiten die je biedt, maar ook van de mate van zorg en toezicht die er is. Mensen willen graag wat meer betalen als ze het gevoel hebben dat er ontzettend goed op hun beessies wordt gepast. Imo hoort daar een duidelijke visie bij. Stallen waar de klant altijd koning is zijn niet altijd de beste stallen!

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:33

ik heb dus in het begin gehad dat mensen hun paarden bij mij stallen en dan eerst zeggen dat ze geduld hebben met alles waar we nog mee bezig zijn en als ze hier dan een paar maanden staan gaan ze zeuren,dan is de buitenbak te nat,en gaan ze zeuren wanneer de binnenbak klaar is.allemaal dat soort dingen.en dan zeg ik gewoon dat ze even geduld moeten hebben,maarja dan is het eigenlijk al te laat en gaan ze al kijken naar andere stalling,terwijl ze weten dat we nog druk bezig zijn.
tja dan zeg ik altijd als je het beter kunt krijgen moet je weggaan,maar ik zeg er dan wel altijd bij,,als ze weg gaan gaan ze ook weg dus niet na een half jaar ofzo weer terug komen.
maar dat zijn natuurlijk dingen dat moet je allemaal ook uitvinden.ik vind je leert elke dag weer meer, af en toe krijg je ook weleens een goed advies van je pensionklanten en dat is ook wel weer leuk en daar doe ik dan ook wel wat mee.
maar bij mij gaan de paarden wel voor alles.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:32

Yvank_ schreef:
Ik vind het vrij prijzig. Dat kan ik hier veel goedkoper vinden. Betaal nu 185 en dat is incl weidegang voer, wormkuur. Longeerring , Wasplaats, zadelkast. Binnenbak 20x40 buitenbak 40x60

Ik kan dat nog steeds niet vinden in Drenthe/Groningen en woon in gelijke omgeving beetje......Voor 150 heb je hier niks, is stalling gewoon echt niet best qua voeren, wei en bak. Stallen die ik via mp vind beginnen idd daar een beetje, maar zijn ook al snel duurder en 230 bijv. Maar hier is het denk ik ook dat j het moet weten waar welke stal zit en niet iedereen adverteerd.

Ik zou het idd belangrijk vinden dat iemand goed de paarden in de gaten houdt. dat je goede afspraken kan maken over de voeding en de stal goed hooi/kuil heeft en de wei en bak goed verzorgt. Stallen lijken ook zo weinig mogelijk kosten en tijd te willen besteden of komen heel veel kennis te kort over goede voeding, wei etc.......OOk mag je gewoon een goede bak verwachten die echt regelmatig gesleept wordt, nat gemaakt ( bij droger weer) en verlicht........

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:38

Ik vind het echt errug duur.
Waar ik sta hebben we 20 x 40 bak binnen, 20 x 60 buiten, longeerkraal (allen voorzien van goede agterberg bodem), stapmolen, solarium, verwarmd water op de wasplaatsen, ruime boxen, veel weidegang en er wordt voor je gemest en wij betalen 215..

Voor een schuilstal en een buitenbak zou ik dat écht never nooit niet betalen..

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:08

Hoi,

Ik heb hier in de buurt van Den Bosch praktisch hetzelfde, weiland, stal 4 bij4, ruwvoer en stro inbegrepen, grote buitenbak en paddock voor 160 per maand. Zelf mesten.
Ik denk dat je qua prijs goed zit, veel lager kan niet, want dan geef je er zelf op toe!

Je kunt wel als er mensen zijn met meerdere paarden een andere prijs afspreken!

Succes ermee!