Als je een paard wil zonder wondjes kan je beter een knuffel kopen denk ik...
BlackSXLoVeR
Geplaatst: 10-08-09 08:32
als de wondjes dicht zijn, kun je er wat levertraan zalf op smeren, dan komen de haartjes sneller terug. als je prikkeldraad hebt, kun je het misschien vervangen door schrikdraad. succes!
linky
Geplaatst: 10-08-09 08:36
Hoe houdt je een kind zonder schaafwondjes? Door hem te verbieden kind te zijn....................... idem bij paarden. That's life..........................
Mijn paard staat met een groep ruinen in de wei en die spelen soms echt lomp met elkaar. Het gebeurd dus regelmatig dat hij wondjes heeft. Ik maak me er niet druk om, vind het belangrijker dat mijn paard lekker paard kan zijn dan dat hij er perfect uitziet. En bij die van mij valt het nogal op. Hij is zwat in de winter en nu donkerbruin. Dus als er weer haren op die plekken groeien zijn die zwart, veel donkerder dan de rest. Ach, het geeft een paard karakter.
LindyH
Geplaatst: 10-08-09 12:52
Bij mijn paard valt het ook erg op. Hij is palomino en heeft een lichte vacht en een donkere huid. Elk wondje zie je dus heel duidelijk, ookal is er alleen wat haar weg, en is het dus eigenlijk niet eens een wondje.
Oh ja, misschien nog een tip: Als ik wedstrijd heb doe ik altijd een week vantevoren een deken op. Als het erg warm is een vliegendeken. Dan heeft hij op de wedstrijd minder verse wondjes die je niet kunt camoufleren. Hooguit een paar op de benen of het hoofd, maar met een beetje geluk is hij 'clean'. Er staan dan in ieder geval geen hele hoefafdrukken op zijn schouder zoals nu.