SETEFURII_ schreef:Tomaat, komkommer, sla, bloemkool, raspsla, boterhammen, crackers, ijsjes,.. is geen fruitmaar 'k weet wat je bedoelt.
Met ijs zou 'k oppassen, zeker als er een chocolade rand rond zit, dat kan dodelijk zijn, het bevat ook veels te veel suikers wat tot zwaarlijvigheid kan leiden en hoefbevangenheid, etc...
Zie ook dat het brood droog is, anders zou dat kunnen gisten & krijg je kolieken
Dit geldt ook voor wortels, hier kunnen ze spierbevangen en hoefbevangen van raken. Ik wist t ook niet kwam aan het licht na een bloedonderzoek op bloedarmoede, de veearts vertelde dat ie teveel ... ik weet effe niet meer hoe dat stofje heet en toen zei ik dat kan niet want ik stap altijd een half uur uit en toen vroeg hij dus of ik hem wortels voerde en hoeveel.
Met appels zou ik wel uitkijken. Eentje per dag kan idd geen kwaad, maar geef je er meer en er zit een paar tussen die van binnenuit al aan het gisten zijn heb je een heel erg ziek paard. Mijn paard krijgt dus ook gewoon nooit appels.
maar 'k weet wat je bedoelt.