Fruit, bananan, tomaat, komkommer, appel, aardbei, sla enz

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:35

SETEFURII_ schreef:
Tomaat, komkommer, sla, bloemkool, raspsla, boterhammen, crackers, ijsjes,.. is geen fruit :D maar 'k weet wat je bedoelt.
Met ijs zou 'k oppassen, zeker als er een chocolade rand rond zit, dat kan dodelijk zijn, het bevat ook veels te veel suikers wat tot zwaarlijvigheid kan leiden en hoefbevangenheid, etc...
Zie ook dat het brood droog is, anders zou dat kunnen gisten & krijg je kolieken :)

Dit geldt ook voor wortels, hier kunnen ze spierbevangen en hoefbevangen van raken. Ik wist t ook niet kwam aan het licht na een bloedonderzoek op bloedarmoede, de veearts vertelde dat ie teveel ... ik weet effe niet meer hoe dat stofje heet en toen zei ik dat kan niet want ik stap altijd een half uur uit en toen vroeg hij dus of ik hem wortels voerde en hoeveel.

Met appels zou ik wel uitkijken. Eentje per dag kan idd geen kwaad, maar geef je er meer en er zit een paar tussen die van binnenuit al aan het gisten zijn heb je een heel erg ziek paard. Mijn paard krijgt dus ook gewoon nooit appels.

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:23

waarom maak je het brood nat, dan gaat het toch juist gisten of niet??[/quote]

Als je het brood nat maakt en je geeft het 3 seconde later aan je paard dan kan het niet meer gister hoor.. haha :P
maar als je te lang wacht gaat het gisten en schimmelen..
als je droog brood geeft dat het vast zitten in de keel of het brokkelt in de longen enz.[/quote]

Dit is ook de reden dat ik altijd het brood eerst nat maak
Droog brood krijgt ie gewoon moeilijk weg en nat brood gaat er gewoon makkelijker in.

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:25

Ik moet zeggen dat mijn jaarling echt verzot is op kersen!