Prikkeldraad.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Prikkeldraad is?

Goed
1 (0%)
Slecht
100 (90%)
Ligt eraan!
10 (9%)

Totaal aantal stemmen: 111

Talithah

Re: Prikkeldraad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:20

prikkeldraad is echt heel slecht...heb er zulke vreselijke wonden van gezien.

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 06:57

valt te zien.
Ik heb mijn weide dat ook is afgespannen door prikkeldraad maar ervoor heb ik wel op 10 cm ervan nog een omheining van elektrische draad gespannen (zo heb ik toch een dubbele beveiliging

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:41

ik zou het absoluut nooit gebruiken.

stroomdraad kan ook ernstige verwondingen veroorzaken, maar als er voldoende stroom op staat en een paard ramt daar tegen aan moet ie wel heel gek in zn hoofd zijn om dan nog door te gaan om zichzelf te kunnen verwonden. bovendien breekt lint, en prikkeldraad niet.
mijn shetje stond ook eens vast in het prikkeldraad (eigenaar van het weitje wilde het niet vervangen) gelukkig was ik er bij en stond ze heel braaf te wachten tot ik haar bevrijdde. maar dat kan ook anders gaan, als ze in paniek was geraakt had ze haar been losgetrokken denk ik.

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:49

het is sinds kort ook VERBODEN om prikkeldraad in een wei te hebben waar paarden in staan ;) weet niet precies sinds wanneer maar volgens mij kun je er een boete voor krijgen ;)

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:22

Wij hebben ook schrikdraad waar voldoende stroom op staat ;).
Schrikdraad in, in mijn ogen, best gevaarlijk, lelijke wonder kunnen
het gevolg van een keertje vast zitten krijgen.
Maar zou ik even een 3e afrastering bij mogen voegen, schapengaas.
Dat is toch ook heel gevaarlijk ;).
Bij ons op de pension stal stond een c pony op het weiland, was gaan rollen
langs het schapengaas, en vervolgens kwam hij met zijn hoeven in de gaten terecht ;).
Was kreupel, striemen en mocht een paar maanden niet meer op weide staan ;).
Mijn voorkeur is stevig, beveiligt schrikdraad met een mooi apparaat waar voldoende
stroom op staat, dat is pas echte afrastering voor paarden *D.

Famke29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:06

Voor mij geen prikkeldraad, teveel wonden ervan gezien..

BlackSXLoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:26

tis heel gevaarlijk! niet alleen voor paarden maar ook andere dieren, pas zat er een geitje vast aan het prikkeldraad,mijn vriendin was naar de eigenaar gelopen. nu gaat het gelukkig beter :)
ik heb liever schrikdraad (maar daar heb ik zelf ook las van :P al 7 keer ofzo... :z

Laureeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:16

Ik vind het gevaarlijk ,
Ze kunnen der inderdaad leljke wonden aan overhouden;) !
xx

Boebaboeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:44

Ik vind prikkeldraad helemaal GEEN goed idee,
Het heeft meer slechte gevolgen dan goede...

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:18

Ik zou het zelf absoluut niet willen gebruiken, en ook niet op een weide willen hebben waar we ze op hebben staan. Gelukkig is dat ook niet het geval :D!

Heb het één keer zelf vervangen op stal, omdat er toen ook veulen bij liep die niet zo van prikkeldraad opkeek.
Uiteindelijk, nadat het een keer is los gebroken waren wij zo, zo blij.. (hoe dat kwam is langverhaal) maar, Dat het geen prikkeldraad was :n. Dan was het heel anders gegaan waarschijnlijk.

Zelf ook al te vaak gezien dat het fout gaat, en dat maakt echt lelijke wonden.
Vindt het geen draad voor paarden, maar ook voor andere dieren niet.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:39

Vreselijke spul prikkeldraad. Ik moet het echt niet hebben.
Gelukkig word of is het al verboden.

pennyputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:25

Gewoon schrikdraad plaatsen. Is misschien wat duurder in aanschaf dan prikkeldraad met klok, maar je bespaart uiteindelijk weer op dierenarst kosten.
Ik heb een keer een paard gezien dat met het been in het prikkeldraad is blijven hangen.......echt afgrijselijk!! Tot het bot opengehaald.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:42

Onze wei is gelukkig met schrikdraad afgezet. Hoef er ook echt geen prikkeldraad op, is voor mezelf ook niet veilig :')

Amy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:01

Wij hebben een houtenomheining met schrikdraad :)

Ik zou nooit en dan echt nooit prikkeldraad willen :n heb er veel narigheid mee gezien, en niet alleen bij paarden nee ook bij andere dieren. De hond van m'n ouders heeft al 2 keer een goede verwonding gehad door verdwaald prikkeldraad in het bos. En ze is ook wel is dat ze een weiland in wou en weer terug wou vast komen te zitten in het prikkeldraad (en dit heeft volgens mij te maken dat de omheining niet goed zichtbaar is).

En dat prikkeldraad bij de omheining kunnen dus ook andere dieren bv. konijnen/hazen en reetjes in vast komen te zitten!!

Amy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:03

Nelleke1 schreef:
inge, prikkeldraad dat goed strak gespannen staat met om de paar meter een paal kan niet om een been heen daar staat het namelijk veel te strak voor ;)

Maar er kunnen wel andere (kleinere) dieren in vast komen te zitten.....

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:06

Mijn paard is 3 jaar geleden ook eens door prikkeldraad heen gerend, al met al had hij maar een klein wondje van 3x3cm. Dit prikkeldraad was namelijk geknapt door zijn gewicht.
Als daar (nieuw) schrikdraad had gestaan, was het waarschijnlijk wel erger geweest, dat snijd zo verschrikkelijk.
Dus opzich heb ik niks tegen prikkeldraad, alleen andere paardenmensen maken er zo'n probleem van

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:06

Ik ben ook tegen prikkeldraad,maar in principe kan een paard van elke omheining gewond raken.Vaak gaan ze er doorheen als ze in paniek zijn,en kunnen flink gewond raken van elke omheinig.
Dus ja wanneer doe je het goed?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:07

Amy__ schreef:
Nelleke1 schreef:
inge, prikkeldraad dat goed strak gespannen staat met om de paar meter een paal kan niet om een been heen daar staat het namelijk veel te strak voor ;)

Maar er kunnen wel andere (kleinere) dieren in vast komen te zitten.....

Dat kan met schrikdraad net zo goed, met als bijkomende extra dat daar dan nog lekker flink stroom op staat als hij vast zit..

Amy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:26

Dat klopt, maar wij hebben geen kleinere pony's en hebben vrij hoog de eerste plank zitten. Op die plank zit stroomdraad wat aan de binnenkant v/d wei zit. En zo zit er op elke plank een stroomdraad. Planken zijn breder en beter zichtbaar voor dieren, echter is dit wel een dure omheining en snap dat dit niet voor iedereen weggelegd is.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:30

Je hoort de laaste tijd dat er veel ongelukken met prikkeldraad enz. zijn.
Wij hebben het nooit gedaan, er staan soms ook schapen en koeien in het weiland...

Wij hebben nu schrikdraad met daarachter beukenboompjes... Ze moeten alleen nog even groeien :D
Werkt uitstekend, alleen soms eten ze aan de beukenboompjes ^^

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:26

Mijn pony heeft gisteren een aanvaring gehad met het prikkeldraad van de koeienweide naast zijn wei. Zijn achterbeen is helemaal verstrikt geraakt en afgekneld. ;( Er zit ook een lelijke vleeswond op, gelukkig geen pezen geraakt dus het kon erger. Nu mag hij zo'n 2 weken op stal staat zodat het verband droog blijft en de dierenarts komt om de 3 dagen.

Ik ben zo blij dat het niet ernstiger is, want de schade had véél groter kunnen zijn... Met een beetje geluk word het alleen een litteken waar hij geen last van heeft. alleen het plaatje is minder mooi, maar dat scheelt me niks.

Het weidemaatje van mijn pony staat trouwens al jaaaaren in dezelfde wei en heeft nooit ergens last van gehad. Die van mij staat er pas een paar maanden. Maar we hebben wel gezamelijk besloten dat dat prikkeldraad gelijk weg moet.
Als het niet weg gaat, dan ga ik gelijk naar een andere stal kijken.

NO WAY dat mijn pony nog bij die rotzooi in de buurt komt.