welke stal kiezen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:53

Kelly000 schreef:
Als ik mijn berichten terug lees en alleen punten op een rij zet, waarom zit ik dan nog te twijfelen, hup paarden laden en gaan.
Maar ben z'n muts, helemaal als ik denk aan die verhuizing en al die stress

:(:)
Maar verhuizen is maar 1 keer he..? Als je paarden er eenmaal zijn hoeven ze inprincipe niet meer te verhuizen, toch?

Kelly000

Re: welke stal kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 08:56

Nee daar heb je gelijk in en dat weet ik ook best wel. Het is alleen even die stap die ik moet zetten.

Kelly000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 09:49

Nu hoor ik wel eens mensen die de paarden voor de trailer rit een rustgevend middeltje geven, gebruiken jullie ook wel eens zoiets.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:52

Ik zou zeker eens bij stal 2 gaan kijken, mij lijkt het wel wat.

Kelly000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 09:59

Ik ben er al wezen kijken en het was echt super, lekker veel ruimte en vrijheid. Toch droog kunnen staan als ze dat willen.
Worden goed verzorgd, ook als ik er niet ben.

chess01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:11

ik ben zelf geen voorstander van iets rustgevends geven op de trailer, worden ze toch trager in hun reactie. Je gaat toch met allebei dus ze staan niet alleen en een half uurtje overleven ze vast wel toch. Ze zijn ooit toch ook eens een keer via de trailer gekomen waar je nu staat toch??

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:23

Aan de verhuizing van mijn paard een half jaar geleden heb ik slapeloze nachten overgehouden dat wil je niet weten. Bleek nergens voor nodig. Trailerrit verliep uitstekend en binnen twee dagen had ze een vriendje op haar nieuwe plek. Nu, een half jaar later dus, is het alsof ze er áltijd heeft gestaan, ze heeft echt haar plekje gevonden en ik had geen betere beslissing kunnen nemen...

Zet de stap, doe het voor de paarden!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:22

BJ05 schreef:
Hoezo ligt eraan wat je ermee doet? Een paard hoort de hele dag te kunnen eten. In kleine porties de hele dag voeren is het beste voor een paard.

ja maar als je een paard 1 kilo muesli geeft die alleen maar op de wei staat of een paard die hard werkt een uur een kilo muesli geeft verschilt wel hoor ;)

Kelly000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:35

IK heb de knoop doorgehakt, ik ga verhuizen per 1 septemberg ga ik naar ons nieuwe plekje. IK heb er z'n zin in, nu dat de ik heb besloten te verhuizen valt er een hele last van mijn schouders.
Bedankt voor al je weize woorden:-)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:29

Wat goed, lijkt me idd een fijne stal.
Doe je netjes ook om 1 september te gaan tegenover je oude stal.
Heel veel succes.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:37

Mijn merrie staat sinds begin mei op een stal , bij een boer
Ze staan daar zomers 24/7 buiten , wordt rekening gehouden dat er in de weide,s bomen zijn waar ze in de schaduw kunnen of beetje uit de regen .
Ik dacht getver regen zal ze vreselijk vinden , maar niets is minder waar mijn paard en alle andere ook staan rustig verder te grazen als het regent .
Mijn paard is zo gelukkig buiten :D
Als ik haar nu om wat voor reden dan ook even op stal wil hebben , breekt ze de boel bijna af ..
Voor mij nooit niets anders meer als zo .
TS ook jou paarden zullen er veel gelukkiger van worden van het buiten zijn , en als ze voldoende gras hebben , hebben ze niet perse krachtvoer nodig ...
ook 2 jarige niet . evt kun je een supplement of summerfit koek geven als aanvulling :D

succes met je keuze , altijd moeilijk zoiets
oeps zag te laat dat je je keuze al gemaakt heb , wat goed van je .
Succes en heel veel plezier van je pubers

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:23

Stal 2 ;)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:01

Ik zie dat je al beslist hebt, maar ik zou bij stal 1 blijven staan. Je geeft zelf al aan dat het een supergezellige stal is, dat is bij die andere nog maar af te wachen en je komt er ook voor je eigen lol. Dat ze nu 2 zijn en je geen bak nodig hebt kan wel zijn, maar straks ga je ze inrijden en dan is dat toch wel zeer prettig. Ik zou niet zomaar dagen over kunnen slaan hoor. Ze krijgen nu regelmatig te eten, daar moet je bij die andere stal zelf voor zorgen. Tja... voor mij zou stal 2 niet echt een vooruitgang zijn op stal 1.

Kelly000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 07:14

Bij stal 2 is ook een bak aanwezig hoor, alleen die is niet iedere dag van het jaar de rijden. Ik heb de mensen bij de nieuwe stal leren kennen, en denk ook zeker wel dat ik het daar naar mijn zin ga krijgen.