ook zo bang van spray?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:53

passie"]
[quote="Lindy schreef:
Wij hebben hier geen carnaval Knipoog

heb je er foto´s van?
[/quote]

Ik bedoel van ddie groene manen

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:00

Sharir denkt dat de spuitbus aan gaat vallen als hij een psssst geluid maakt Haha!
Wel een super idee om zelf dat geluid te gaan maken!
Afgelopen jaar spoot ik van ellende steeds op een borstel en dan met die borstel over sharir, werkte trouwens ook wel goed hoor.
Weet nog wel dat we een tijdje 2 keer per dag zijn benen in moesten spuiten omdat hij nogal een lelijke wond had opgelopen, nou een drama hoor pffff

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:07

ja zeg die vind het doods eng!
probeert meteen te trappen als ik iets op een wondje moet spuiten daarom gebruik ik daarvoor maar zalf!

maar gewoon plantespuit op haar rug bijvoorbeeld vind ze aan het begin wel eng maar na een tijdje is ze het gewend dan vind ze het niet echt eng meer....

regien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:26

stukjes appel voeren en spuiten werkt ook. Inderdaad pssst psst geluidjes maken en lekkernij en dat maakt het al een stuk minder eng!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:28

mijn verzorgpony was ook altijd zo bang voor de psjjjt, maar ze wennen er vanzelf aan hoor.. ik moest het in het begin ook altijd eerst op een sponsje of doekje spuiten.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:29

passie"]
[quote="passie"][quote="Lindy schreef:

heb je er foto´s van?
[/quote]

[/quote]

Ik wist dat er om gevraagd zou worden Knipoog ,dus ik heb foto's gemaakt.
Ze moeten alleen nog ontwikkelt worden.
De manen zijn trouwens aan 1 kant groen,en aan 1 kant roze. Haha!
Rinkja loopt echt voor schut,maar ja,het is wel grappig voor een keer. Tong uitsteken

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:44

Kyra is ook ontzettend bang voor sprays. Bij haar is het gewoon het geluid, want de geur doet haar niks.
Bij anti-klitmiddel spuit ik het gewoon (pal voor der neus zodat ze het kan zien en misschien er een little aan kan wennen Haha! ) op mijn hand, en smeer het vervolgens in haar staart en manen. Vliegenspray kan ik gewoon niet gebruiken, tenzij ik het eerst op een borstel o.i.d. doe.
Vaak is dit alleen maar lastig dus ik voer haar gewoon een teentje knoflook per dag, in de echte 'vliegmaanden'. Ze loopt 3 uur per dag dus zweten doet ze dan wel *LOL*

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:58

Ik heb natuurlijk weer een stoer knollie Tong uitsteken Die echt niet bang is Haha!

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:39

Luna was er wel bang voor,maar heb het ongeveer net zoals runningkawa gedaan.

Op de 1 of andere manier vind luna dingen minder eng als ik erop zit,dus ging ik er ook op zitten als ik ging spuiten,en nu vind ze het niet meer eng!! Tong uitsteken

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:07

Jesper vond het ook heel eng, maar heb het hem geleerd in de box, touwtje om een tralie heen en dan zelf vasthouden zodat hij niet kan gaan hangen, en dan gewoon gaan spuiten. En hoe gek hij ook deed, vooral doorgaan met spuiten, niet stoppen. Zo heb ik de eerst 3 bussen leeg gespoten zonder ook maar 1 paardehaar te raken, maar nu kan ik het zelfs als hij los staat, en raak ik hem ook nog Knipoog . (Ik doe wel voor alle zekerheid de boxdeur even dicht, normaal staat die altijd open als ik er ben, maar met inspuiten vertrouw ik hem niet helemaal.)
Op wedstrijd kan het ook, maar natuurlijk weer alleen door mij gedaan, zoals zoveel dingen bij Jesper alleen door mij gedaan kunnen worden, dat is wel eens vermoeiend een vooral erg lastig, maar het is niet anders.
Wat ik bij ons op stal vaak zie en wat volgens mij de grootste fout is, is dat mensen stoppen met spuiten als het paard gek gaat doen of probeert te vluchten. Door dan te stoppen met het enge, beloon je dit gedrag. Ik bleef dus gewoon doorspuiten, zodat hij inzag dat gek doen geen zin had, en hij heeft het onder protest dan ook maar geaccepteerd.
Je zal mij niet horen zeggen dat dit bij elk paard werkt, sommige zijn en blijven echt panisch en zal je idd met doekjes oid aan de gang moeten, maar vaak werkt dit heel goed.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:15

Nou sonja was in het begin wel bang, maar zodra ik haar te pakken had, (ze liep al weg zodra ze me aanzag komen) wou ze wel stil blijvn staan, maar ze was wel wat achterdochtig.
Nu gaat het al veel beter en kan ik haar zonder problemen inspuiten.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:27

Hai

Ja onze pony's zijn ook zo bang voor die spuitbussen die : pssss geluiden maken Haha!
Maar ik doe vante voren al dat geluid, en daar laat ik ze aanwennen, en dan horen ze het oplaatst niet meer Tong uitsteken

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:36

Amber was altijd hysterisch bij spray, ookal zei ik psststststs enz, ze hing bij de muren omhoog als ik alleen maar de spraybus liet zien.
Ook manenspray enzo was ze panisch voor, dus voor haar had ik een roller.

Maffick geeft er geen donder om, die blijft rustig staan, het intersseert hem niet

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 12:48

Rb geeft er niks om maar Olinde wordt echt gek. Je hebt ook gel die kun je erop smeren dat werkt bij haar heel goed.

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:01

Goedkoper tegen vliegen... !!! }>

Neem goedkope azijn in een plantenspuit of een goed gewassen spuit waar ooit wat anders in zat (Ajax-spul o.i.d. voor tegels schoonmaken).

Iets minder dan tweederde van de spuit vol met azijn.
Iets minder dan eenderde vol met water, of (citroen-) of andere sterk ruikende thee!
De rest aanvullen met citroensap.

Bang paard:
de manieren van Runningkawa en Steef helpen heel goed!
Bij Cerise ben ik begonnen met buiten te spuiten terwijl ik haar aan de teugels vast hield of aan het halstertouw, ze kon dus niet gaan hangen want ik liep gewoon mee. Tong uitsteken

Eerst een beetje de andere kant op spuiten, eventueel een ander paard in de stal ernaast spuiten of tien meter verderop.
Ik weet niet of het zin heeft: spul op je handen spuiten en paard laten ruiken dat jij het ook op hebt Verward

Verder zodra je het 'op' je paard spuit voor 't eerst: bij de onderbenen beginnen of de achterhand, ik liet haar gewoon wegdraaien en stelde haar gerust met mijn stem en een ander gaf haar een handje hooi.
Verwend krengetje eigenlijk he... Haha! *LOL*

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 17:29

Dorine schreef:
Goedkoper tegen vliegen... !!! }>

Bij Cerise ben ik begonnen met buiten te spuiten terwijl ik haar aan de teugels vast hield of aan het halstertouw, ze kon dus niet gaan hangen want ik liep gewoon mee. Tong uitsteken

Ik vraag me toch af hoe jullie dat doen.. paard van voren vast houden en dan anti-klit spray in de staart zien te krijgen. Verward Ben ik de enige die niet van die lang armen heeft Schijnheilig

xxx

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 18:08

Shakyra raakt helemaal in paniek, en daarna durft ze niet meer in mijn buurt te komen.. ze is wordt echt helemaal panisch.. dus ik moet nog veel gaan oefenen denk ik.
Mazzel vind het ook erg eng, maar gelukkig niet zo erg asl Shakyra

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 18:08

whaha kyra je hebt gelijk, dan moet je dus even iemand anders vragen of die het wil doen.

Loesiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 18:28

Ja ze zijn bang omdat ze in de natuur moeten vluchten voor slangen en dat het zelfde geluid is ... heb ik gehoord Lachen maar ik ga ook zelf al psjjjjjjt-en Tong uitsteken voordat ik het erop spuit

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:45

Lindy"]
[quote="passie"][quote="passie"]
[quote="Lindy schreef:

heb je er foto´s van?
[/quote]

[/quote]

Ik wist dat er om gevraagd zou worden Knipoog ,dus ik heb foto's gemaakt.
Ze moeten alleen nog ontwikkelt worden.
De manen zijn trouwens aan 1 kant groen,en aan 1 kant roze. Haha!
Rinkja loopt echt voor schut,maar ja,het is wel grappig voor een keer. Tong uitsteken
[/quote]

haha, dat wilde ik afgelopen carnaval ook doen. maar ben toen weinig thuis geweest dus is er niet van gekomen Haha!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:47

loulou was trouwens ook altijd bangen van spuitdingen en water.
van water is ze nou bijna niet meer bang. en spuitdingen vind ze nog steeds niet leuk, maar ze blijft voort redelijk stil staan. (eerst sprong ze vierkant de lucht in als je met een spuitbus aan kwam lopen)
ze heeft het geleerd door het toch gewoon heel veel te doen. en belonen als ze wat minder hoog de lucht in sprong als anders Lachen

Jel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:54

Lovely schreef:
Die van mij kan het geluid redelijk hebben tegenwoordig. Als ik zijn staart inspuit geeft hij er niks om, maar wee je gebeente als hij iets voelt, dan springt hij een gat in de lucht.

Ik wilde Hidde er toevallig van de week aan laten wennen. Nou hij sprong zowat in de lucht. Maar dat doet hij alleen als hij het ziet. Als hij naar andere paardjes staat te kijken en hij niet op mij let kan ik sprayen wat ik wil dus het geluid vindt hij niet eng. Het gaat hem volgens mij gewoon om het idee. Ik spuit nu op een doekje en spuit er dan af en toe, per ongeluk Haha! , naast. De aansteller.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 23:33

Marko vond het ook altijd doodeng, ik heb het eerst geoefend met een spuit met water. Nu geeft hij er niks meer om.

Alleen 'echte' spuitbussen, veerust enz. dat is eng.... Clown

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 07:41

Kyralovertje schreef:

Ik vraag me toch af hoe jullie dat doen.. paard van voren vast houden en dan anti-klit spray in de staart zien te krijgen. Verward Ben ik de enige die niet van die lang armen heeft Schijnheilig
[/quote]

Nee hoor, mijn armen zijn ook heel kort, gewoom een kwestie van een lang touw nemen, zodat je hen niet vast hoeft te zeten en met gemak met het touw in je handen bij de staart komen.
Jepser vindt zij start inspuiten echt vreselijk, terwijl die spuit veel minder eng is, als er per ongeluk een heel klein beetje op zijn benen komt is Leiden in last. (ook trouwens als er niets op zijn benen komt)