Vliegen in ogen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwaantje1985

Re: Vliegen in ogen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:41

Je kunt bijv met een doekje en daar wat antivliegen/dazen spray op spuiten en dan inwrijven op het hoofd rondom de ogen. In elk geval niet spuiten!

ChilleChick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 09:56

LoveAngelo schreef:
Je hebt speciale vliegenfrontriemen, waar een riempje voor de bevestiging aan zit! heel handig!:p
Moet je maar eens naar op zoek gaan, ik koop hem bijvoorbeeld bij de Superhorse in Breda.. kijk op http://www.superhorse.nl - hierop kun je hem ook bestellen op de site..

groetjes, en succes!

Hey dankjewel! Ga het binnenkort eens proberen.

Ik ben het alleen nu wel een beetje zat op mijn stal.
Dan wil ik dat ze die vliegenkap op doen en dan doen ze dat niet!!! Of dan heb ik die vliegenfrontriem om, en dan halen ze hem vna het halster af.
Verder gooien ze nog steeds hooi VOOR in de stal terwijl mijn paard dat niet op eet, ik heb netjes een hooinet er neer gehangen en het gevraagd of ze die hooinet in gebruik willen nemen, en die gebruiken ze niet eens!!! Nog steeds hooi voor in de stal terwijl mijn paard het niet op eet!!
Verder krijg ik ook steeds commentaar over het gebruik van vlas. Ik wil gewoon dat mijn paard netjes schoon staat en niet op een pisberg. Ik zet me honden toch ook nie op een pisberg neer ?!

Ik ben op zoek naar een andere stal waar ze wel gewoon doen wat ik wil. Ik word telkens shagrijniger als ik hier op stal kom :(

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:47

Vliegenmasker of vliegen gordijntje inderdaad. Als mijn paard zijn halster eens om zou laten in de wei kreeg hij zijn masker of gordijntje ook voor, Helaas doet hij dat niet dus hij heeft nu ook iets vieze ogen.
Maar anders ben ik elke dag aan het zoeken naar zijn vliegenmasker, halster of wat dan ook. hij krijgt alles af :P

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:06

mijn paard heeft ook last van die rotmuggen maar sinds ik hem zon vliegenkapom doe is het klaar.je hebt ze ook in soorten.met elastiek of met klitteband.

ChilleChick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 17:07

maybe2 schreef:
mijn paard heeft ook last van die rotmuggen maar sinds ik hem zon vliegenkapom doe is het klaar.je hebt ze ook in soorten.met elastiek of met klitteband.

Ik heb met klittenband, me paard vind het helemaal niet erg om hem op te hebben.
Ze heeft laatst wel een keer halster af gerkegen in het weiland maar mijn paard laat zich heel makkelijk pakken, komt zelfs naar je toe!! Dus dat scheelt wel :P

Frontriem krijgt ze af. Ik heb die andere nog niet gehaald, maar ik kan wel aan de frontriem zien dat ze dr wel destructief mee om gaat dus dan maar een kap :P

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:11

zon koeiending aan het halster werkt wel ja

Fiett

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 00:24

zelf ook al tegegekome , is best irritant .
gewoon helemaal insmeren met anti-dazenspray ,
je hebt dit in rollervorm en dus ideaal voor op het hoofd .
en waarschijnlijk werkt dat maskertje ook wel ?

ChilleChick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 10:05

Ja dat maskertje werkt. Krijgt er alleen wat schuurplekjes van als ze het te lang op heeft. Maar het is de laatste dagen toch wat regenachtig dus dan heeft ze hem ook niet op en dan valt het allemaal wel weer mee.
Ik wil die roller wel proberen, en het schoonmaken. Ze traant toch altijd wel iets uit het oog, en omdat ze vandeweek ging kantelen met dr hoofd en teugelkreupel liep ff de paardentandarts opgebeld.
Die kwam vorige week en zei dat ze idd haken had, alles netjes bijgeveild.
Moet dus binnen een week minder worden, zoniet laat ik haar ook even voor alle zekerheid bij een DA nakijken. Maar volgens de paardentandarts zag mijn paard er goed uit dus volgens hem moest het probleen nu opgelost zijn. Ook omdat ze soms proppen voer liet vallen en soms nie goed kauwde op hooi, begon ze te 'kotsen' maar toen ze nog een tijdje in de stal stond na haar gebit gedaan te hebben is het nie meer gebeurt. De paardentandarts heeft een tijdje staan kijken en die zei ook dathet dan waarschijnlijk aan het gebit lag. Maar als ze het toch weer gaat doen moet ik haar slokdarm even na laten kijken door de DA.

Ik hoop dus dat dat tranen ook wat minder word, dan krijgt ze ook wat minder last van vliegen en vieze ogen. Hoef ik haar daar ook niet heel de tijd mee te plagen met een sponsje/doek bij dr ogen.
Ze vind het niet erg, maarjah prettig is altijd anders als dr 1 bij je ogen zit te wriemelen en wrijven.

Speedy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:30

Vliegenspray ;)
Gewoon op een sponsje spuiten en dat rond de ogen smeren.
zo'n vliegenkap helpt inderdaad ook goed, en anders een vliegenfrontriem (Kap is wel beter)

ShetjesFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:01

De vliegen maken de ogen schoon: ze eten het vuil op.
Maar het probleem is: Ze zitten met hun vieze poten overal op.
Dus ze zijn alleenmaar smerig.
ik zie wel meer ponys die gaan tranen van vliegen

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:09

Door de jaren heen veel geprobeerd maar een vliegenmasker werkt echt het best.
Die moet je wel gelijk om doen als het vliegenseizoen begint en niet wachten tot de ogen ontstoken zijn... :P

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:14

De voorpluk laten groeien helpt ook. Als die voor de ogen hangt kunnen de vliegen er niet meer bij. Moet je paard alleen wel gezegend zijn met dikke snel groeiende manen en dat is helaas meestal niet zo. (Ik heb makkelijk praten met m'n shetjes.)
Anders zo'n vliegen frontriem. Helpt ook prima.

_silvie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:46

Je kunt het oog ook schoonmaken met gekookt water. Eerst het water koken (wel af laten koelen natuurlijk) en daarna met een watje het oog 1 keer per dag helemaal schoonmaken.

ChilleChick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 14:01

natuurlijk laat ik het niet ontsteken zo gek bne ik ook weer niet. Maar het tranen is nu helemaal afgelopen.
Bedankt voor alle supper tips die ik heb gekregen!
En gelukkig heb ik wel een paardje waar de manen snel bij groeien dus dat is idd ook een goed idee haha

Loes7s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:32

Hier op stal staat er ook 1 die er erg last van heeft (traanogen). Overdag als hij buiten staat heeftdie een vliegenmasker op en bij het rijden vliegenspray voorzichtig op hoofd smeren.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:25

Mijn pony heeft er op de wei ook weleens last van. Met een vliegenmasker gelukkig niet meer. :)

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:48

Mijn paardje heeft altijd een vliegenfrontriem. En een beetje vliegenspray..
En als een oog ontstoken is, schoonmaken met gekookt water :-)