Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Marion71 schreef:Ik vind 2,5 m breed wel smal voor een 'gewoon' paard om te draaien, Mirgino. Maar zie dat je door de kolommen niet veel keus hebt. Mooie stallen hoor. Ach, en als ze lekker veel naar buiten kunnen, dan is hun stal net zoiets als ons bed.
sans6 schreef:Zo te lzen vind iedereen hier dat ene paard ene box moet hebben van mionimaal 2 x schofthoogte.
Ben benieuwd wiens paard er ook daadwerkelijk in zo'n box staan.
Lang niet overal is dit echter mogelijk, bij de gemiddelde stal zijn het toch boxen van 3 x 3m.
mijn KWPN-er van 1.70m had altijd een mooie box van 3,5 bij 5, maar nu in de nieuwe schuur staat hij in een box van 3 bij 3. Gelukkig wel met open bovendeur, maar nog steeds erg klein !!! Ik had laatst een liksteen opgehangen en daar draaide hij met zijn billen tegen aan.
(met name vergeleken bij de stal waar we vandaan kwamen.., was 2.50 bij 2.50 ofzo)
sans6 schreef:Zo te lzen vind iedereen hier dat ene paard ene box moet hebben van mionimaal 2 x schofthoogte.
Ben benieuwd wiens paard er ook daadwerkelijk in zo'n box staan.
Lang niet overal is dit echter mogelijk, bij de gemiddelde stal zijn het toch boxen van 3 x 3m.
dots83 schreef:hey ik had een antwoord geplaatst maar staat hier niet.
Maargoed, dit is de maat die wij van het KWPN hebben gekregen wat verplicht wordt. Per wanneer weet ik niet. Het is wel op basis van een paard van 1.70m ongeveer.
Wij hebben nu boxen van 3x3 maar gaan nieuwe bouwen van 3,5 x 3,5
Groetjes!