Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
Er is iemand langs geweest en er zijn afspraken gemaakt met de eigenaar. Ze komen over een maand controleren of de situatie verbeterd is. Zag dat ze zaterdag gras uit hun electrische grasmaaier kregen, of dat nou de bedoeling is....
cream_1986 schreef:Even een update:
Ik heb net de LID opnieuw gebeld omdat ik het adres niet goed bleek doorgegeven te hebben.Er is iemand langs geweest en er zijn afspraken gemaakt met de eigenaar. Ze komen over een maand controleren of de situatie verbeterd is. Zag dat ze zaterdag gras uit hun electrische grasmaaier kregen, of dat nou de bedoeling is....
Staan nu op een kleine boerderij bij ons vlakbenze zien er goed uit. Alleen heeft de jongste nog iets minder haar op de plekken van het halster, maar dat komt ook al terug. geerke schreef:ik heb ook een keer zoiets meegemaakt....ik reed ergens en zag een paard en pony in een 'wei' staan,broodmager.
De volgende dag ben ik terug gegaan heb ze beiden ontwormd,water verschoond,en ze met vliegenmiddel ingesmeerd.
(ik ben geen penny,maar iemand de ook vaak met de db op stap gaat....alleen wat ongeduldig)
En een net briefje achtergelaten,dat een paardenliefhebber ze ontwormd had,dat als de staat van de dieren niet zou verbeteren ze de winter niet zouden overleven.
Een paar weken erna waren ze verhuist,naar een andere weide met onbeperkt hooi en een schuilstal en waren zienbaar aangekomen......zo kan het dus ook.
Aangezien hier in frankrijk de db niet komt of te laat,pak ik dit soort gevallen nu zo aan....ik weet het ...helemaal fout maar niet voor de paarden in kwestie.
charlottelot schreef:als jij inderdaad denkt dat het een gevaarlijke situatie is zou ik gewoon bellen.
De dierenbescherming straal meer autoriteit uit en is en kan dit goed beoordelen.
succes!