Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
bo0tjeee schreef:Ook al wil je hem knuffelen tijdens het eten, jij bent de baas.
Ik kan zelfs met m'n handen in de voerbak en m'n paard stapt opzij. Als ik weer weg ga dan pas eet hij verder.
Vind ik wel zo veilig.
aslo schreef:[/quote]Waarom denk je dat veel manegepaarden zo strontsjaggie zijn? Al die kinds die steeds weer voor die tralies hangen en zo graag willen knuffelen etc. , ja daar worden ze vrolijk van

Paardentango schreef:Knoop eens een trui of vest om je middel, en als je in de stal bent en als het gebeurt wapper je ermee tegen je paard aan wat dan ook, maart laat het zich rot schrikken. Doet geen pijn, en het is te hopen dat hij zich echt een hoedje schrikt en op dat moment stopt met zijn gedrag. Dat doe jij dan direct ook. Dit kun je maar en paar keer doen om effect te hebben ermee.
bo0tjeee schreef:Paardentango schreef:Knoop eens een trui of vest om je middel, en als je in de stal bent en als het gebeurt wapper je ermee tegen je paard aan wat dan ook, maart laat het zich rot schrikken. Doet geen pijn, en het is te hopen dat hij zich echt een hoedje schrikt en op dat moment stopt met zijn gedrag. Dat doe jij dan direct ook. Dit kun je maar en paar keer doen om effect te hebben ermee.
Dat zou ik niet doen hoor.
Dalijk ziet hij buiten tijdens het rijden iets flapperen, en schrikt hij daar ook van.
Vind het nou niet echt een slim idee hoor.
Wat iedereen al zegt, als paarden in de kudde op hun plek worden gezet krijgen ze ook een klap.
Zet je paard maar goed op z'n plek hoor, anders walst hij dadelijk met vanalles dwars door je heen.
paarden trekken onderling mekaars aandacht ook door mekaar langs de zijkant te benaderen, en hoeven mekaar daar ook geen duw of knauw voor te verkopen. ze reageren vrijwel instinctief op een prikkel op de flank... Miss_Malfoy schreef:Idd, 99 % van heel paardrijdend Nederland deelt wel eens een maatje vul-maar-in uit, als we paarden daarmee echt schoppen aan zouden leren, waarom doet iedereen het dan nog?
) niet dom dus als jij eerlijk straft dan weet hij dondersgoed dat hij het verdiend heeft