ijsjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

r_oo_sj_e

Re: ijsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:33

ik denk dat ik van t weekend maar tijdens een strandritje even stop om ijsje te halen! 2 graag: ik wil die en me paard dieXD hahahaha ben benieuwd wat voor gezichten je krijgt!:P

Famke29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:50

r_oo_sj_e schreef:
ik denk dat ik van t weekend maar tijdens een strandritje even stop om ijsje te halen! 2 graag: ik wil die en me paard dieXD hahahaha ben benieuwd wat voor gezichten je krijgt!:P

Ben ook benieuwd wat de reactie is!!

Mijn merrie is ook gek op raketjes.. die tic heeft ze echt van mij overgenomen, ik ben nl. ook een "ijsmonster" :D

BlackSXLoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:19

Ja ik geef ze soms wel eens een waterijsje! horentjes ofzo heb ik nog nooit geprobeert. ze vinden het wel lekker. ik maak ze ook zelf, een beetje limonadesiroop,wat water en dan in zo'n ijsvormpje en in de vriezer,vinden zo ook heerlijk! :D

Laureeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:28

Ik heb nog nooit ijsjes gegeven, lykt me erg leuk om te doen :).
Kga het ook eens proberen met dat limonade-ijsje !
xx

Boebaboeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:42

Haha,
Wat leuk..
Heb ik nog nooit gedaan, maar zal ik zeker is proberen! :)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:40

mijn shet is verzot op softijsjes, hij pakt dan echt mini stukjes eraf met puntje van zn dan getuite lippen, erna vol smaak het hoorntje, bij de snackbar bestel ik er dan ook twee, hij eet een ijsje in zn eentje op,erna wilt ie nog mijne haha maar genoeg is genoeg.

dat met appelsap en water en fruit is een leuke,die ga ik ook eens maken als het weer warm is.

zo drinkt hij in de winter graag een kopje thee mee,echt uit een kopje. en in de zomer tijdens een buitenrit vitamine sap uit een flesje

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:52

Toen ik Herman nog had (Fjord) kon ik hem echt álles geven! ijsjes, maakte niet echt uit welke.. een cornetto ging er ook in, dropjes, pepermuntjes, stophoest, fruitella.. dit kreeg hij bijna nooit natuurlijk omdat het erg ongezond is (het was al zo'n bollie-wollie) Maar hij luste het wel! :P :Y)

Sa_n_n_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:30

Ik geef hem eigenlijk nooit een ijsje, en het is inderdaad zo dat te veel ijs tegelijk het darmstelsel in de war kan brengen, waardoor er koliek kan ontstaan. Bij af en toe een stukje ijs geen probleem, maar beter niet te veel in 1 keer.

pennyputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:22

Is het wel gezond om een paardje ijs te geven? , ik bedoel met suiker en hun tanden enzo.

IK maak wel eens een groot blok ijs ( alleen water) als het bijv. erg warm is......... dat vinden ze heerlijk om op te knabbelen/sabbelen.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:29

het is niet gezond een paard dagelijks een berg ijs te geven nee. maar dat is een appel ook niet. af en toe is echt niet erg;) en ze vinden het eerder heerlijk dan dat ze denken oewf me tandjes gaan der aan!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:58

er is wel meer niet goed, maar wel lekker haha. met mate moet een keer kunnen toch

Amy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:58

Ik geef m'n paarden nooit ijsjes :+
Echter krijgt de hond wel af en toe zo'n vanilleroomijs in die bekertjes.. vind ie heerlijk, hmm toch maar is kijken of de paarden het ook zo lekker vinden? :P

ijskast2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:24

Ik doe water in van die zelf-maak-ijsjesdingen en daar doe ik grote stukken appel/peer bij. Lijkt me gezonder dan ijsjes die voor mensen zijn bedoeld. Kwam op het idee omdat ze in dierentuinen stukken vlees voor tijgers invriezen 8-) , dus waarom niet stukjes appels invriezen, mijn verzorgpony is er in ieder geval dol op :D

ShannenSidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:21

heb 1x een softijsje gegeven en dat vond die heerlijk :Y)