Ik zou het doen. Je hebt meer privacy, het is goedkoper en het is meer van 'jezelf'. Het enige nadeel is dus zelf voeren en iets meer onderhoud hebben, maar als je weet dat je dat kan regelen en het geen probleem is, wat houdt je tegen?
Anoniem
Geplaatst: 25-07-09 14:36
Ik ging voor de zelfstal. Ik moet nu ook alles zelf doen en dat bevalt me prima.
Ga goed na hoe vrijblijvend het is voor je bijrijdster en medehuurster. Wat als zij afhaken? wat als jij of één van deze dames ziek wordt? of de overeenkomst opzegt? Verder moet je je realiseren dat je er voor elke voerbeurt naartoe moet. Niet handig als het verder is dan loopafstand. Wellicht is het goed om met de manege afspraken te maken of ze in geval van ziekte e.d. de verzorging tijdelijk willen waarnemen.
ElCid
Geplaatst: 25-07-09 14:57
2 x per dag krachtvoer, 2 x per dag hooi vind ik te weinig. Waarom ga je geen automaten gebruiken voor het krachtvoer? Dan kan je dat in ieder geval over bijv. 6 x per dag verdelen, is veel beter voor de spijsvertering en voeropname ( voer wordt beter opgenomen, waardoor je uiteindelijk minder voert met hetzelfde rendement). In dit geval zijn die dingen erg handig en eigenlijk onmisbaar! Wij gebruiken zelf ook automaten omdat we allebei werken en meer dan 2 x per dag willen voeren. Hooi kan je in grote netten of ruiven geven waardoor ze er langer mee doen. Als je goede afspraken kan maken met de andere gebruiker is het natuurlijk ideaal, maar zorg dat je alles zwart op wit zet, dan heb je altijd iets om op terug te vallen.
Zwennie
Geplaatst: 29-07-09 16:58
Als je goede afspraken maakt en zeker weet (al weet je dat misschien nooit) dat je bijrijdster(s) niet stel op sprong weg gaan, zou ik zeker de kans pakken. Als blijft het denk ik wel lastig om zoiets te moeten delen. Verder als je de accomodatie etc gewoon mag blijven gebruiken zou ik de kans zeker pakken Succes!
ik zou het doen, heb het zelf gedaan zelfs, samen met een vriendin.. als je maar goede afspraken maakt met elkaar!!! dat is heel belangrijk. Wij hebben een automatisch voersysteem gemaakt, zo krijgen ze snachts 4x krachtvoer en staan ze overdag lekker op de wei of in de paddock