Bij ons nieuwe huis hebben we hera's om het land staan. Geen geit die hieruit kan!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Onze shet bleef eigenlijk altijd braaf binnen de omheinig, totdat ze vorig jaar een veulen kreeg
ze ramt er nog gewoon onderdoor
Of het draadje hangt vervolgens slap of het is kapot geknapt. Zucht, wordt je hopeloos van. Maja, nu wordt het veulen groter en ramt de 'normale' omheinig ook gewoon mee, dus wat doet mama Shet, leuk! Ik ga erachteraan
Waardoor we vervolgens 2 knotsgekke shetlanders door de tuin zien rennen... Niets aan te doen, ze kunnen alleen in het achterste weiland (die is omheint met sloten en een hek, kunnen ze in geen mogelijkheid langs, of ze moeten zwemmen
Ik heb 4cm. lint op drie hoogte's, de onderste zit op ong. 40 cm. en er staat flink stroom op maar dat maakt allemaal niets uit.

) Ik heb 2 draadjes onder elkaar, op 80 cm en op 30 cm, hier staat alleen geen stroom op en dan wringt hij zichzelf erdoor. Als er wel stroom opstaat doet hij het nu ook, want met zn dikke vacht voelt hij het niet. Pech voor hem want hij moet deze maand weer op een klein stuk met 2 of 3 draden en een flink stroomapparaat erbij (staat voltage op voor koeien dus een stuk hoger dan de paarden batterijen zeg maar) En dan ga ik hopen dat hij daar achter blijft...