Rode wormen in het drinkwater???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bentlylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:02

Heee ,
ik was gister ook mijn waterbak aan het schoonmaken.
zaten ook allemaal rode wormen in ,
De boer zij dat ik dat er maar meost uit schrobben.

patver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:37

Rode muggenlarven leven meestal op de bodem, kans is klein dat ze opgezogen worden door paarden, de zwarte zwemmende muggenlarven is een ander verhaal. Geen idee of het kwaad kan, vermoedelijk gewoon extra proteine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:38

Zunzuncito schreef:
Rode wormen zijn geen muggenlarven, muggenlarven zijn de doorzichtige larven die naar het oppervlakte komen om adem te halen.
Zwemmen ze door "achten" te maken in het water? Dan zijn het waarschijnlijk de larven van knutjes. Die kunnen geen kwaad, alleen de volwassenen zijn ongelooflijk _-:( Ik weet niet helemaal zeker of je deze larven hebt, want die ik in het water zie, zijn geen 2 tot 4 cm...

Ze zijn wel rood daarom heten ze ook rode muggenlarven

Annabella

Re: Rode wormen in het drinkwater???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:44

De bak schoonmaken en groot blok hout erin doen, het hout blijft heen en weer drijven als het een beetje waait of als een paard eruit gedronken heeft. Zo heb je minder snel kans op larven omdat het water niet stilstaan!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Rode wormen in het drinkwater???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:48

Ik heb er gewoon een paar goudvisjes in gegooid. De paarden zorgen wel voor het voer en in het najaar vis ik ze er wel weer uit en gaan ze weer in de vijver. (gaat om een grote betonnen drinkbak met een vlotter, dus leegstaan doet hij nooit)