Paard drinkt niet uit de sloot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:50

Fleur19 schreef:
vorame schreef:
Geef je paard gewoon elke dag fris water in plaats van dat kleffe warme water vol met beestjes uit de sloot.
Met ook nog eens de kans van paarden die weer eens de krant halen omdat de brandweer ze weer moet redden.
Ik weet dat dit niet het antwoord is wat je wilt horen, maar het is toevallig wel mijn mening. :)

Wij hebben hier geen kraan/tapwater. Dan zouden we met de auto elke dag moeten rijden met emmers water....

Een klein giertonnetje doet dan wonderen. :)
Zo rijd onze buurman ook elke dag naar zijn weide. ;)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:50

ellepel schreef:
knoop er een kar achter,zet er een 1000 liter vat op en ga die dan daar vullen?

weet je ik snap jouw statement dat dat paard maar uit de sloot moet drinken.

maar zoals ik al zei,misschien heeft hij wel een ongeluk gehad bij of in een sloot?
ik vind in zo'n geval mag je best van je principes afstappen :D

met dit weer is het wel fijn en noodzaak om dagelijks je water te verversen als je het uit een bak geeft of je moet een 1000 l. teil/bak hebben

Fleur19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 17:08

ellepel schreef:
knoop er een kar achter,zet er een 1000 liter vat op en ga die dan daar vullen?

weet je ik snap jouw statement dat dat paard maar uit de sloot moet drinken.

maar zoals ik al zei,misschien heeft hij wel een ongeluk gehad bij of in een sloot?
ik vind in zo'n geval mag je best van je principes afstappen :D

Snap ook wat jij bedoelt ;). Ik denk zelf niet dat hij een ongeluk oid heeft gehad met de sloot, hij is niet extreem bang voor de sloot. Hij drinkt nogmaals wel gewoon uit een emmer die half in de sloot ligt.
Als het mijn eigen paard was geweest was ik misschien heus wel van mn principes afgestapt maar het is mijn paard niet. De eigenaar moet zelf een keuze maken als het ons niet lukt hem te wennen aan de sloot. Al wordt dat best irritant met zo'n grote bak want onze paarden gaan er dan natuurlijk ook uti drinken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:26

met hoeveel staan ze dan?
bij ons word alles met die bakken gedaan,wij hebben geen sloten en de wei ligt ver naar achteren toe.
ze gaan halfvol, en we zetten er dan een stel speciekuipen voorlangs.

weet je ik vind het eigenlijk heel eng dat paarden uit de sloot drinken, kan zomaar wat gebeuren he.
komt me nog veel te vaak in het nieuws dat de brandweer weer een paard uit een sloot moet halen
ach overal heb je risico dat weet ik ook wel.( moest even zeuren haha)

raar dat ie wel uit een emmer drinkt...kan een paard zijn eigen spiegelbeeld zien?
misschien weerkaatst dat in het water en is ie bang?
emmer is kleiner oppervlak dus dat wil dan niet.

ik ga liefst alle mogelijkheden na wat er kan zijn.
probeer eens het een en ander uit zou ik zeggen?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:37

Is het erg dan dat de andere er ook uit drinken? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:55

vorame schreef:

ik denk dat ze bedoelt dat ie dan zo leeg is

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:57

Asyaa schreef:
vorame schreef:

ik denk dat ze bedoelt dat ie dan zo leeg is

Dan is het zeker vers als je veel moet bij vullen. :)

Palmera

Re: Paard drinkt niet uit de sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:02

En dat terwijl het zo weinig moeite is om bakken te vullen. Zeker niet als ze direct langs de slootrand staan. Hoef je niet eens met de emmers te lopen....

Ik denk zelf dat ik 2 van die cementbakken vul in in misschien 4 minuten. Kost nauwelijks extra tijd en het ontneemt vele risico's. Want ja, ze zouden hier best uit de sloot kunnen drinken. Maar dat wil ik niet hebben, er staat een schrikdraad voor, ze komen niet in de buurt van het water.

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:15

Een emmer zonder bodem in de sloot?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:35

jannekespr schreef:
Een emmer zonder bodem in de sloot?

:+ misschien eens waard op te proberen ^^

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:42

Haha zat ik ook al aan te denken ja. Gewoon paard foppen:
Bodem uit de emmer, dan overgaan op doorzichtige emmer en dan misshien toch zonder emmer...

Fleur19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 22:00

Ze staan met 7 paarden. En ik denk nog steeds toch dat het niet echt kwaad kan om ze uit de sloot te laten drinken. Volgens mij komt het vaker voor dat paarden in schrikdraad vast komen te zitten, nou dan heb je ook de poppen aant dansen.
De sloot staat hier heel hoog, paarden hebben totaal geen moeite om eruit te drinken.

Ik vind trouwens die tip van die bodemloze emmer echt een goeie! We hebben het vandaag geprobeerd en daar drinktie dus ook gewoon uit. Dus eigenlijk gewoon uit de sloot. We hebben m nu in het water laten staan hopen datie er vanacht uitdrinkt. Het gaat zo elke dag een stukje beter. Dus hopenlijk drinkt hij met een week gewoon uit de sloot.

Fleur19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 22:03

ellepel schreef:
met hoeveel staan ze dan?
bij ons word alles met die bakken gedaan,wij hebben geen sloten en de wei ligt ver naar achteren toe.
ze gaan halfvol, en we zetten er dan een stel speciekuipen voorlangs.

weet je ik vind het eigenlijk heel eng dat paarden uit de sloot drinken, kan zomaar wat gebeuren he.
komt me nog veel te vaak in het nieuws dat de brandweer weer een paard uit een sloot moet halen
ach overal heb je risico dat weet ik ook wel.( moest even zeuren haha)

raar dat ie wel uit een emmer drinkt...kan een paard zijn eigen spiegelbeeld zien?
misschien weerkaatst dat in het water en is ie bang?
emmer is kleiner oppervlak dus dat wil dan niet.

ik ga liefst alle mogelijkheden na wat er kan zijn.
probeer eens het een en ander uit zou ik zeggen?

Volgens mij schriktie ook niet van zn spiegelbeeld. Paard komt ook helemaal niet zenuwachtig/onrustig/bangig over bij de sloot. Dus ik heb het idee dat hij niet angstig is van de sloot maar het niet SNAPT. Zodra we met die emmer aankomen denktie jippie ik krijg weer water. En dan komtie ook naar de sloot toe(daar gaan we namelijk dan zitten). Hij legt de link tusesn die emmer en water. Maar voor mijn gevoel niet tussen de sloot en drinken. Dan halen we die emmer weg en dat staat hij echt zo van 'wat wil je nou dat ik doe' }:0

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:22

femke27 schreef:
Ik denk zelf dat ik 2 van die cementbakken vul in in misschien 4 minuten. Kost nauwelijks extra tijd en het ontneemt vele risico's. Want ja, ze zouden hier best uit de sloot kunnen drinken. Maar dat wil ik niet hebben, er staat een schrikdraad voor, ze komen niet in de buurt van het water.

De pony van een vriendin van mij hing met zijn achterbeen in het schrikdraad en met zijn hood in de sloot en is zo verdronken. waarschijnlijk heeft hij ook nog een heleboel stroomstoten door zijn lichaam gehad voor hij overleed. De ziel.

Had er geen schrikdraad langs de sloot gestaan had hij meer kans gehad om het te overleven.

Ik hoop dat de truck met de emmer zonder bodem zijn vruchten af gaat werpen. Je zou ook nog een cementkuip zonder bodem kunnen proberen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:39

yvonnedv schreef:
femke27 schreef:

De pony van een vriendin van mij hing met zijn achterbeen in het schrikdraad en met zijn hood in de sloot en is zo verdronken. waarschijnlijk heeft hij ook nog een heleboel stroomstoten door zijn lichaam gehad voor hij overleed. De ziel.

Had er geen schrikdraad langs de sloot gestaan had hij meer kans gehad om het te overleven.

Ik hoop dat de truck met de emmer zonder bodem zijn vruchten af gaat werpen. Je zou ook nog een cementkuip zonder bodem kunnen proberen.

Dat heeft weinig met het schrikdraad te maken, maar met het feit dat er geen waterbak was, of dat die leeg was. Zolang er genoeg water binnen bereik is gaat een paard echt geen kunsten uithalen om onder het draad door te gaan en vervolgens uit de sloot te drinken. Wel heel triest trouwens.....

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:27

femke27 schreef:
yvonnedv schreef:

Dat heeft weinig met het schrikdraad te maken, maar met het feit dat er geen waterbak was, of dat die leeg was. Zolang er genoeg water binnen bereik is gaat een paard echt geen kunsten uithalen om onder het draad door te gaan en vervolgens uit de sloot te drinken. Wel heel triest trouwens.....

Er was drinkwater in overvloed. Op de een of andere manier is ie 's nachts zo terecht gekomen. Over het hoe en waarom kunnen we alleen maar speculeren maar een feit blijft dat als het schrikdraad er niet had gestaan hij een grotere kans had gehad om te overleven.

Ik heb al 35 jaar paarden ze hebben altijd uit de sloot gedronken en er heeft er nog nooit een in gelegen.

brenda13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 02:06

hallo, wij hebben gewoon een ligbad in het land staan, en dat het geen doen is om een bak voor 7 paarden vol te gooien vindt ik een beetje flauwekul, wij hebben 6 paarden staan en elke dag gooi ik hem even vol, kleine moeite,
als je een paard van iemand anders in de kost krijgt ben je gewoon verplicht om te zorgen dat het dier water krijgt, als een paard niet uit de sloot durft te drinken zal je wel moeten, onze eigen paarden durfen ook niet uit de sloot te drinken op een na, en ik ben ook niet zo een voorstander van drinken uit de sloot want ze trappen de hele kant kapot.

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 06:45

Ik ben blij dat de emmer zonder bodem lijkt te werken. Ach, als zo'n dier nooit uit een sloot heeft gedronken, duurt het misschien even voor hij 'm door heeft. Komt vast wel. Verder lijkt de wel/niet uit de sloot drinken discussie mij nogal afhankelijk van de sloot. Wij hebben er ook nooit problemen mee gehad.

michiemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:45

waarschijnlijk vertrouwt het paard de kant niet goed genoeg.
of hij vertrouwt het water niet.
een paard weet zelf wat goed en slecht voor hem is en als er veel bactirieen en beestjes in het water zitten,
dan zal het paard het niet gaan drinken.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:26

Sja, als het mijn paard was geweest dan had ik m allang al weggehaald daar!! Vind het van de eigenaar ook idioot dat hij/zij het dier laat staan met dat drinkprobleem..

Hoop dat die bodemloze emmer de uitvinding is!

Zelf hou ik niet van slootwater, maar ik heb het geluk dat mijn weides naast het huis van mijn ouders liggen, en daar een waterslang heen ligt.

Ik weet namelijk wat een rotzooi de boeren op hun land sproeien wat weer in de sloten druipt via het grondwater..
Mijn keuze is het niet.

Maar ieder voor zich zou ik zeggen!

Fleur19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 20:41

brenda13 schreef:
hallo, wij hebben gewoon een ligbad in het land staan, en dat het geen doen is om een bak voor 7 paarden vol te gooien vindt ik een beetje flauwekul, wij hebben 6 paarden staan en elke dag gooi ik hem even vol, kleine moeite,
als je een paard van iemand anders in de kost krijgt ben je gewoon verplicht om te zorgen dat het dier water krijgt, als een paard niet uit de sloot durft te drinken zal je wel moeten, onze eigen paarden durfen ook niet uit de sloot te drinken op een na, en ik ben ook niet zo een voorstander van drinken uit de sloot want ze trappen de hele kant kapot.

Niet als de voorwaarde bij pension staan bij ons is dat ze uit de sloot drinken..... Dan zijn we daar niet toe verplicht.

Fleur19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 20:43

michiemuis schreef:
waarschijnlijk vertrouwt het paard de kant niet goed genoeg.
of hij vertrouwt het water niet.
een paard weet zelf wat goed en slecht voor hem is en als er veel bactirieen en beestjes in het water zitten,
dan zal het paard het niet gaan drinken.

De rest van de paarden drinkt wel uit de sloot, lijkt me sterk dat alleen dat ene paard zou weten wat goed of slecht voor m is.

Fleur19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 20:44

Het heeft hier de laatste tijd veel geregend het paard heeft nu zowiezo wat minder dorst.Nog steeds proberen we het met de emmer zonder bodem en we hopen binnekort hem zelf uit de sloot te zien drinken :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:51

kan je geen waterbak neerzetten op zonlicht?
zoals op de achtergrond foto, deze vult met vlotter zelf [ accu voor als er geen zon is ]
Afbeelding
of zo`n koeien drinkbak waar ze moeten `pompen`om water te krijgen?
dat is een simpele oplossing, en daar wennen paarden erg snel aan,wij hebben jaren paarden op deze manier water uit de sloot laten drinken.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:56

Ik heb een paard gehad die het ook niet deed.... uiteindelijk kwamen we erachter doordat als ze 's avonds op stal kwam zo veel water dronk (wat ik eerst ook niet in de gaten had) dat ze koliek kreeg.
Toen zijn daar drinkwaterbakjes op het land gekomen en was het probleem opgelost.
Persoonlijk vind ik het sowieso niet erg prettig dat ze uit de sloot drinken, tegenwoordig heb ik de paarden thuis en heb ik gewoon specietonnen die ik vul met water.