Hallo allemaal!!
Bedankt voor het invullen en het geven van jullie commentaar! Ik ga de enquête sluiten en de antwoorden verwerken.
Deze vragenlijst heeft meer te weeg gebracht dan verwacht, moet ik zeggen haha. Wellicht is het beter te wachten met een nieuwe "paardvriendelijke" stal, tot er daadwerkelijk wetten/regels zijn ingevoerd en je niet met onmogelijke concurrenten hoeft te concurreren. Ik woon nu in een gebied met heel veel paarden, heel veel vraag naar stalling, weinig stallen die voldoen aan "het paardvriendelijk stallen", maar wel hele hoge stalprijzen. Het zou super zijn in dit gebied een stuk grond te kunnen bemachtigen waar je wel ruimte kunt creëeren om én je sport te beoefenen (ben daar meer op gericht dan recreatie, dus dat is wel mijn drijfveer zeg maar) én waar je paard paard kan zijn.
De stallen in dit gebied staan namelijk gewoon vol, waardoor ik ook het gevoel krijg dat velen onder ons zich nog niet bewust zijn van dit onderwerp en de impact op het paard. Tot die tijd zullen mensen dus zeker niet meer voor hun paard kiezen, maar meer voor gemak voor henzelf.
Ik krijg het gevoel dat de enquête voornamelijk door mensen buiten het drukke westen/randstad is ingevuld, welke dus ook op een andere manier met hun paard bezig zijn. Had ook niet verwacht dat dit verschil zo groot zou zijn, wel een eye opener..
Doet me dus wel goed te horen dat er nog wel degelijk mensen zijn die hier zo mee bezig zijn en zich bewust zijn van het onderwerp. Wie weet kunnen we de sector wakker schudden en een paardvriendelijk Nederland creëeren!
Nogmaals bedankt allemaal!!
Gr.Yvette