Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Anna schreef:Hier meldt zich even een bekende..
Amadeus is inderdaad echt een erge wever. Gister ging ie echt tekeer toen haar andere paard even aan de andere kant van het hek stond. En de eerst keer dat we het ondekte deed hij het midden in de wei zonder enige aanleiding. Hij doet het bijna constant.
En inderdaad Yommie, je wilde een gezond en fit paard naast je oudere paard zodat je die met pensioen kon laten gaan. En zodat je daar lekker mee aan de slag kon, en in de mate waarin hij het doet (en wie weet hoe lang al) zal hij vast snel narigheid ervan ondervinden..
Ik vind het echt heel rot voor je, het is niet eerlijk hoe het is gegaan!
Devily_Isa schreef:Misschien moet je een andere afleiding in de wei leggen dan alleen hooi?
Een grote bal of iets anders waar ze mee kunnen spelen.
Ik wil niet zeggen dat het er mee over gaat maar misschien dat het iets minderd
Verder weet ik het ook niet. Ik weet alleen dat ik niet een paard had gekocht dat afgekeurd was, maar dat is mijn mening..
Succes ermee
juval schreef:hoe sneu ook, je verhaal lezende zou ik als ik jou was toch het paard terugbrengen en er een andere voor terugkopen.. voor dat geld is best een gezonder paard te vinden!! veel succes!
Yommie schreef:Ja op proef,laten keuren etc....
terwijl je er wel van uit wilt gaan dat mensen eerlijk zijn..en een goed plekie voor hun paard gunnen...
crow schreef:Mijn paard gekocht wetende dat het een flinke wever was. Stond toen nog veel op stal, was hengst, was het gaan ontwikkelen na een schieffeloperatie waarbij hij dus veel rust kreeg. Het weven is 95% afgenomen, veel weidegang met contact met andere paarden, veel afwisseling in de training, niet overmatig onder druk zetten. s 'Ochtends als ik ga voeren is vaak nog het enige lichte weef moment. Veel mensen weten niet eens meer dat het een wever was omdat hij het zo weinig nog laat zien. Dit paard was wel 4 toen ik hem kocht, nu 9. Jouw paard lijkt wel veel hardnekkiger bevestigd in het patroon van weven. Je zult het moeten accepteren of niet en dat betekent terug naar de vorige eigenaar waar je juridisch ook volledig toe in je recht staat.
Yommie schreef:Nou ik heb 2000 euro voor dit paard betaald waar van ik wist dat hij wat vocht in ze knieen heeft,plus nog een kn zadel erbij genomen,want ik vind een goed bijpassende zadel wel belangrijk..
Dus was totaal 3000 euro kwijt...
Das bijna 7000 gulden!
sorry denk nog in guldens af en toe:P