Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 15:45

Meliciana hij was mediche gekeurt,maar door die vocht in ze knieen afgekeurt...nou vond ik dat niet zo een rampt aangezien ik niet elke dag een uur aan het rijden ben..
Met hem wandelen gaat niet,hij is 1.80,en wilt niet zonder mijn andere paard weg..
nou kan ik wel elke dag met hem gaan rijden..maar het gaat er ook om dat als ik mijn andere paard weg haal ,hij het doet..
Ik heb het ook geprobeert met andere paarden..maar daar moet hij niks van weten,of valt ze aan..
Verder zorg ik er voor dat hij de hele dag hooi heeft,en zelf overdag op het land leg ik hooi voor hem neer...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 15:47

_Anna schreef:
Hier meldt zich even een bekende..

Amadeus is inderdaad echt een erge wever. Gister ging ie echt tekeer toen haar andere paard even aan de andere kant van het hek stond. En de eerst keer dat we het ondekte deed hij het midden in de wei zonder enige aanleiding. Hij doet het bijna constant.
En inderdaad Yommie, je wilde een gezond en fit paard naast je oudere paard zodat je die met pensioen kon laten gaan. En zodat je daar lekker mee aan de slag kon, en in de mate waarin hij het doet (en wie weet hoe lang al) zal hij vast snel narigheid ervan ondervinden..
Ik vind het echt heel rot voor je, het is niet eerlijk hoe het is gegaan!

Zal het ideale paard niet bestaan anna |(

ik baal hier onwijs van ;(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:48

dus je wilde een gezond paard naast je bejaarde paard....tot zover begrijp ik het.
Alleen dan koop je een afgekeurt paard met vocht in zijn knieen?
Een afgekeurt paard is natuurlijk niet 'gezond'

_Anna

Re: Paard die weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:55

De vorige eigenaresse reed er gewoon nog officieel mee en ondervond er geen hinder van, Yommie is geen fanatieke ruiter die er 7 dagen per week uren op weg rijdt, maar ze wilde een paardje waar ze gewoon lekker een beetje dressuur mee kon rijden en naar buiten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:00

ik vraag mij af of hij op den duur niet meer last van zijn knieen gaat krijgen dan van dat weven....of komen die knieen door het weven?

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:02

Dat vragen we ons dus af.. Ze zei van niet maar 't zal je natuurlijk niks verbazen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 16:08

Het paard had het al toen de vorige eigenaressen hem kocht...hij heeft verder geen last van die knieen,want hij had dat opgelopen door tegen de deur te rammen...
Maar ik vraag me nu af of dat inderdaad daar door is gekomen...het is ook niet heel erg..als je het niet weet valt het niet eens op,maar daardoor kon de dierenarts het paard niet goedkeuren kreeg ik te horen..Dus dan ga je er van uit dat iemand de waarheid spreek,aangezien je niet met een handelaar te maken heb ,die nog wel eens dingen verzwijgt of zelf niet eens weet...

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:11

Misschien moet je een andere afleiding in de wei leggen dan alleen hooi?
Een grote bal of iets anders waar ze mee kunnen spelen.

Ik wil niet zeggen dat het er mee over gaat maar misschien dat het iets minderd

Verder weet ik het ook niet. Ik weet alleen dat ik niet een paard had gekocht dat afgekeurd was, maar dat is mijn mening..

Succes ermee ;)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 16:16

Devily_Isa schreef:
Misschien moet je een andere afleiding in de wei leggen dan alleen hooi?
Een grote bal of iets anders waar ze mee kunnen spelen.

Ik wil niet zeggen dat het er mee over gaat maar misschien dat het iets minderd

Verder weet ik het ook niet. Ik weet alleen dat ik niet een paard had gekocht dat afgekeurd was, maar dat is mijn mening..

Succes ermee ;)

er ligt een grote gele bal in de paddock..maar daar kijkt hij niet naar om...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:21

hoe sneu ook, je verhaal lezende zou ik als ik jou was toch het paard terugbrengen en er een andere voor terugkopen.. voor dat geld is best een gezonder paard te vinden!! veel succes!

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:26

Yommie schreef:
er ligt een grote gele bal in de paddock..maar daar kijkt hij niet naar om...

Echt?
Oh dan heb ik niets gezegd :+

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:27

Yommie, je hebt heel duidelijk je doel omschreven. Je gunt je andere paard haar pensioen en wilt zelf genieten van het rijden. Dan is dat toch duidelijk?

Dan had ze het moeten vermelden en de prijs naar beneden bij moeten stellen, maar dit paard heeft gewoon een gedragsprobleem. En vraag me af in hoeverre bezigheidstherapie daarbij werkt, zeker in combinatie met verlatingsangst zoals je het omschrijft.

Ik ben dan misschien egoistisch, maar ik ga geen paard houden waar ik niets mee heb. (Want in hoeverre bouw je een band op in 2 weken?)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 16:32

juval schreef:
hoe sneu ook, je verhaal lezende zou ik als ik jou was toch het paard terugbrengen en er een andere voor terugkopen.. voor dat geld is best een gezonder paard te vinden!! veel succes!

Ach ik ben het een beetje zat...dan koop ik een paard die goed is ,en dan blijkt hij atrose te hebben,dan koop ik een paard wat daar op stal braaf was,maar als ik alleen op pad ging ,ging steigeren..dan koop ik een paard die rugproblemen al heeft,en met een bijzet teugel ' of weet niet de benaming" gereden moet worden gereden elke dag..

ik zoek gewoon een lief leuk betrouwbaar paard,waar je alleen mee naar buiten kan ,en die dan een geweldig leven heeft bij mij"ons"

maarja dat is denk ik zoeken als een speld in een hooiberg...

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:35

Ja het lijkt er wel op inderdaad... Lijkt wel of er geen paarden meer zijn zonder gebreken of het treft jou gewoon elke keer : (

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:41

Je kunt ook niet alles voorkomen. Ook paarden in de hogere prijsklasse zijn rotzakken. De dingen die jij nu opnoemt, heb ik allemaal uitgesloten bij de aankoop/testen (op artrose na). Ga alleen op pad met het paard bij testen en neem hem eens op proef. Rugproblemen waren dan aan het licht gekomen. Artrose kan iedereen overkomen... het is inderdaad goed zoeken en testen. Maar koop niet het 1ste het beste paard... ik heb er ook genoeg bekeken!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 16:45

Ja op proef,laten keuren etc....
terwijl je er wel van uit wilt gaan dat mensen eerlijk zijn..en een goed plekie voor hun paard gunnen...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:47

Yommie schreef:
Ja op proef,laten keuren etc....
terwijl je er wel van uit wilt gaan dat mensen eerlijk zijn..en een goed plekie voor hun paard gunnen...

Zoals ik al eerder zei... paardenhandel is vuile handel. Vertrouw niet op de eerlijkheid van mensen. Zolang je er geld voor betaald, heb je er recht op om iets goeds te kopen en als ze een goed plekje zoeken dan maar voor een symbolisch bedrag..

Bij mij was dit paard linea recta teruggegaan. Hoe spijtig ook voor het dier.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:51

Mijn paard gekocht wetende dat het een flinke wever was. Stond toen nog veel op stal, was hengst, was het gaan ontwikkelen na een schieffeloperatie waarbij hij dus veel rust kreeg. Het weven is 95% afgenomen, veel weidegang met contact met andere paarden, veel afwisseling in de training, niet overmatig onder druk zetten. s 'Ochtends als ik ga voeren is vaak nog het enige lichte weef moment. Veel mensen weten niet eens meer dat het een wever was omdat hij het zo weinig nog laat zien. Dit paard was wel 4 toen ik hem kocht, nu 9. Jouw paard lijkt wel veel hardnekkiger bevestigd in het patroon van weven. Je zult het moeten accepteren of niet en dat betekent terug naar de vorige eigenaar waar je juridisch ook volledig toe in je recht staat.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 16:54

crow schreef:
Mijn paard gekocht wetende dat het een flinke wever was. Stond toen nog veel op stal, was hengst, was het gaan ontwikkelen na een schieffeloperatie waarbij hij dus veel rust kreeg. Het weven is 95% afgenomen, veel weidegang met contact met andere paarden, veel afwisseling in de training, niet overmatig onder druk zetten. s 'Ochtends als ik ga voeren is vaak nog het enige lichte weef moment. Veel mensen weten niet eens meer dat het een wever was omdat hij het zo weinig nog laat zien. Dit paard was wel 4 toen ik hem kocht, nu 9. Jouw paard lijkt wel veel hardnekkiger bevestigd in het patroon van weven. Je zult het moeten accepteren of niet en dat betekent terug naar de vorige eigenaar waar je juridisch ook volledig toe in je recht staat.

dat is ook een beetje mijn punt..dat ik niet ga zeuren als ik over een paar jaar er niet meer op kan rijden ,want hem dan verkopen doe ik dan ook niet meer...
Maarja dan heb ik 2 paarden met pension 8-)

Dus wat word het...je gevoel of je verstand
:o

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:59

Ik zou niet twijfelen en het paard terug brengen.Realiseer je wel dat in deze prijsklasse er meestal wel iets mis is met een paard.Een gezond,mooi,braaf paard kost meestal wel een stuk meer.Beter korte pijn dan lange pijn ...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 17:04

Nou ik heb 2000 euro voor dit paard betaald waar van ik wist dat hij wat vocht in ze knieen heeft,plus nog een kn zadel erbij genomen,want ik vind een goed bijpassende zadel wel belangrijk..
Dus was totaal 3000 euro kwijt...

Das bijna 7000 gulden!

sorry denk nog in guldens af en toe:P

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:05

oef.. zo een wever zou ik terug doen. het is wel 2000 euro waar je het over hebt.

zodra je een paardje vind wat aan jou wensen voldoet en goed is, ben je deze vergeten.

t is moelijk maar dat is wat ik zou doen. (en heb gedaan)
maar t is jou geld. alleen kan je straks niets meer met dit paard. gegarandeerd

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:08

Mijn vriendin heeft ook een paard van een particulier gekocht en laten keuren bij de kliniek in Lienden, waar hij goed gekeurd werd. Binnen 2 weken kwamen wij erachter dat het een wever was. Zij heeft hem weer op laten halen door de verkopende partij, die hadden het maar niet vermeld, want ach je doet toch net of er niks aan de hand is! Daardoor weet ik nu wat een schade het kan opleveren. Mijn vriendin heeft een dag gejankt en nu heeft ze een ander paard waar zij dolgelukkig mee is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:11

Yommie schreef:
Nou ik heb 2000 euro voor dit paard betaald waar van ik wist dat hij wat vocht in ze knieen heeft,plus nog een kn zadel erbij genomen,want ik vind een goed bijpassende zadel wel belangrijk..
Dus was totaal 3000 euro kwijt...

Das bijna 7000 gulden!

sorry denk nog in guldens af en toe:P

Blijft nog altijd 2000,- voor het paard en dat is imo niet veel.
In die klasse moet je altijd goed oppassen. In de andere klasses natuurlijk ook, maar wordt er eerder een ront.keuring verlangt waar gebreken sneller te vinden zijn.

Zou toch het paard terug brengen.
Zij zijn niet eerlijk geweest!

Bij het volgende paard een kenner mee nemen, want zoals Caesar al shreef, zijn veel dingen al voor de koop te vinden.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 17:17

Ach ja ik wacht wel even op een bericht terug van dat meisje,misschien zegt ze wel dat hij daar nooit heeft geweeft..
dan kan hij meteen terug..want dan zal hij zich daar dan wel beter voelen 23 per dag op stal...