Als ik wilde kon ik iedere zaterdag friet mee-eten (wat ik niet deed, dus dan kwam 'mams' me maar een kroket in een servetje brengen)
. Er werd tegen me gemopperd als ik mn jas niet aanhad en ze het te koud vonden.
zomers was er altijd koude sinas, en swinters warme choco, ik was helemaal 'geadopteerd' zeg maar
.Toen ik 15 was hadden ze enkel nog een hoogdrachtige 6-jarige fries van het echte oude type, die nix kende, en een jaarling. Toen ben ik gestopt omdat ik een ander paard kon rijden. Ik wilde graag meer dan een beetje recreatief rondhupsen.
De mensen waar ik toen voor heb gereden stonden bekend als aso's, en waren dt ook. Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb een half jaar lang elke dag voor het paard gezorgd, terwijl de afspraak 3 x per week was, hoefde niet uit te mesten maar anders gebeurde het gewoon niet, en als ik niet op stal was kwam het beest zn box niet uit. Die mensen zijn in de tijd dat ik Loyd verzorgde 1 x op stal geweest, daarna werd ie na een hoop roddels en over-en-weer gelieg verkocht. Toen hebben ze ook nog mn hoofdstel en nog wat spullen van me (en van anderen een stuk of 3 hoofdstellen) gejat.
Eccht schijtlui waren dat.Verder heb ik paarden voor Jan gereden, de boer waar Eldientje nu is pension staat. Jan is een goudeerlijke man, en hij wilde altijd alles voor me doen (nog steeds wel, hihi). Om half 8 sochtends naar de binnenbak, en dan gewoon doodleuk zonder dattie t vantevoren weet aan komen wandelen, 'lieeeeeeve Jan
'. Met de paarden die ik voor Jan reed mocht ik echt alles, kon ze gewoon als eigen paard beschouwen, hij noemde Max en Concorde zelfs 'dat paard van Lieke'.Ik heb het bij Jan nog steeds super naar mn zin, tis echt een heel hecht groepje en iedereen daar wil elkaar wel helpen.
Ik heb wel de ervaring dat als er iets verkocht kan worden, voor wie je ook rijd, dan gaan ze ook! Geld gaat voor alles, no matter what.
Verder vertrouwden de mensen wiens paarden ik deed me altijd helemaal, mocht echt doen wat ik wilde, ze wisten wel dat ik geen gekke dingen uithaalde.
Ik werk 40 uur in de week ook om mijn paard te onderhouden.... welcome to te real world

Dat is een goede deal... 70 Euro in de maand en alleen maar wandelen en verzorgen 

Ik vond het heel erg voor d'r eerlijk waar, maar om mij nou zo te behandelen als ik jaren op stal ben geweest bij d'r, dat heb ik niet verdiend..
Yep!