Schimmel wassen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:34

Mijn schimmel krijgt altijd een jaarlijkse wasbeurt en dan gebruik ik gewone paardenshampoo, werkt prima. Verder wil het met poetsen ook prima en als het echt te erg word zet ik de waterslang er even op en is het ook zo weg(zonder shampoo dus, ik wil niet te vaak wassen).

De staart daarintegen was ik wel bijna wekelijks omdat die anders echt ranzig(!!!) word, maar tot nu toe heb ik daar nog nooit een echt goede shampoo voor kunnen vinden. Iemand nog tips?

Fries94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:14

groeneshampoo werkt goed bij wit ;)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:19

ijssnuiver schreef:
De staart daarintegen was ik wel bijna wekelijks omdat die anders echt ranzig(!!!) word, maar tot nu toe heb ik daar nog nooit een echt goede shampoo voor kunnen vinden. Iemand nog tips?

Ik was de staart van de schimmel met betadine shampoo :j en de rest van dr lijf met babyshampoo of zilver shampoo!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:55

Betadineshampoo wou ik inderdaad ook proberen, maar was hier uitverkocht(drogist) dus dat word even wachten tot na het weekend sowieso. Ik heb het nu gewassen met wasmiddel voor witte was(alleen de staart he, dus de staartwortel niet, dat doe ik liever wel met betadine). Ik heb klein beetje wasmiddel met veel water in een emmer gedaan en daar staart in laten weken, na 2x was staart al stuk witter. De 2e keer bleef het water ook schoon ;) . Dit onwijs goed uitgespoeld en hetzelfde gedaan met een heeuul klein beetje wasverzachter en ook dit mega goed uitspoelen en staart ziet er nu voorbeeldig uit.
Alleen bij de staartwortel dus niet, maar daarvoor moet ik even wachten tot na weekend en ze weer betadineshampoo hebben.