Wat mag je verwachten/ vragen van je verzorgster?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:16

Een verzorgster blijft een lastige zaak, vind ik. Momenteel lopen er nu twee hele leuke meiden voor ons paardje maar ik heb het ook wel anders meegemaakt. Veel afbellen of een grote mond, de boel kapot maken of er al na twee weken de brui aan geven. Het blijft zaak om iedere keer weer de afspraken bij te stellen en te controleren of je allebei tevreden bent met hoe de afspraken lopen. Ook al gaat het nog zo goed (of dan juist, het is immers makkelijker om over een afspraak te praten wanneer je elkaar nog aardig vindt, dan wanneer het een probleem is geworden). Een verzorgster is een prima oplossing voor het paard maar zowel voor de eigenaar als de verzorgster hard werken om allebei het plezier te houden.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:17

Een verzorgster blijft een lastige zaak, vind ik. Momenteel lopen er nu twee hele leuke meiden voor ons paardje maar ik heb het ook wel anders meegemaakt. Veel afbellen of een grote mond, de boel kapot maken of er al na twee weken de brui aan geven. Het blijft zaak om iedere keer weer de afspraken bij te stellen en te controleren of je allebei tevreden bent met hoe de afspraken lopen. Ook al gaat het nog zo goed (of dan juist, het is immers makkelijker om over een afspraak te praten wanneer je elkaar nog aardig vindt, dan wanneer het een probleem is geworden). Een verzorgster is een prima oplossing voor het paard maar zowel voor de eigenaar als de verzorgster hard werken om allebei het plezier te houden.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:58

Leuk hoor zo'n topic, nou twijfel ik nog veel meer! Ik ben dus net bezig om een verzorgster te zoeken. Heb twee kandidaten die ik vandaag dus bericht zou geven wie van de twee het word... Ik kan niet kiezen. Er zitten bij beide voor en nadelen aan en dus weet ik het niet. En ik kan van tevoren natuurlijk niet weten hoe het gaat lopen. Een is een volwassen vrouw (geen last van ouders dus... maar wel een gezin met kleine kinderen) en de ander een meisje van 15 (wel ouders dus, maar ook meer tijd). Ze rijden allebei netjes (hebben proefgereden want mijn Kiri is niet de makkelijkste) maar de een meer springgericht en de ander zuiver alleen dressuur. Moeilijk, moeilijk. Ze leken ook allebei heel enthousiast. Moet er vandaag nog maar eens heel goed over denken en praten met mijn hubbie (het is eigenlijk zijn paard...)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:54

Ik weet niet wat ik hier over moet zeggen, jammer.. Wendy reed best netjes hoor Lachen

Ik zie alleen niet in waarom er van verschillende kanten meteen met modder gegooid word.. Angelique legt het eerst voor aan Wendy en plaatst het daarna hier. Wendy word boos en zegt dingen die niet allemaal waar zijn. ( en ik weet het, ik heb voorkennis ) Vervolgens zijn ze boos op elkaar.. tjeez..

Ik weet al dat mijn paard (waarschijnlijk) geen verzorgster krijgt Haha!

Angelique18Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 10:58

Als ik op een drukke manege had gestaan of een pension stal met meerdere mensen had het voor mij ook niet zo problematisch geweest maar altijd alleen is ook maar alleen.. daarom dus een verzorgster..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:55

Ik ben vorig jaar zomer begonnen met een verzorgster (Frances_boo hier op bokt). Ik ben super tevreden over haar, Polly is ook helemaal gek van haar (gelukkig maar). Helaas heeft ze wat minder tijd door haar school dus toen hebben we samen besloten om er iemand bij te zoeken, dat bevalt ook heel goed. Nu is het zo dat als 1 van tweeen niet kand an regelen ze dat onderling en ik hoor het wel, ik heb als enige regel (wat het ruilen betreft) dat er alle keren iemand moet zijn. Verder zijn er vaste dingetjes die gedaan moeten worden en daar houden ze zich prima aan.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:48

Ik heb ook maar besloten na een vervelende ervaring met mijn bijrijdster om niet op zoek te gaan naar een nieuwe bijrijdster voor Omar Ook alleen maar narigheid gehad en daarna nog een schop na krijgen Lips are sealed Als ik ooit nog eens iemand tegenkom waar ik qua rijden en verzorgen een beetje op 1 lijn meezit wil ik er nog wel over nadenken maar ik ga niet op zoek.

Het is tegenwoordig zo moeilijk een leuke, trouwe en goed verzorgster te vinden en ze hebben tegenwoordig zoveel eisen. Ik was vroeger dolgelukkig als ik een paardje had mogen verzorgen van iemand al was het alleen maar poetsen en knuffelen en een keertje rijden. Tegenwoordig vinden ze dat ze het recht hebben om op jouw paard naar buiten te gaan.... Verward Dat vond mijn ex bijrijdster.

Angelique ik wens je succes met je zoektocht naar een nieuwe bijrijdster voor Mickey en Wendy jij succes met het zoeken naar een nieuw bijrijpaard. Als ik jullie was zou ik voor de volgende keer op papier zetten wat je wensen en verwachtingen zijn.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:22

Ik verzorg zelf paarden voor andere mensen. IMO kan je best verwachten dat de verzorgster twee keer in de week komt en zich aan die afspraken houdt. Een keer niet, met goede reden uiteraard, moet je geen probleem van maken. Maar drie weken niet komen wordt toch een ander verhaal. Ik voel me zelf ook schuldig als ik een keer niet kan, vooral tegenover het paard.
Succes met het zoeken van een nieuwe verzorgster (misschien een idee, om van te voren duidelijk te maken, dat als ze zich niet aan de afspraken houdt, dat ze dan kan verdwijnen? Zoveel eis je nou ook weer niet naar mijn idee)

JellaGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:22

eey eey
ik sta ook op het landje en ik verzorg bij lodewijk
ik kan maar 2 tot 3 keer in de week komen en dat vind ik zelf heel jammer want ik zou der het liefst dag en nacht zitten zodra ik 1 uur eerder vrij heb fiets ik 25 min naar huis kleed me om en 25 min hup naar me paardjes toe Haha!
wendy was der altijd en helpt me ook altijd maar ze vondt het heel jammer dat ze angelique zo weinig zag en mick maar ze zit ook altijd s'weekend op de camping en ze mag van haar ouders niet thuis blijven
wendy ken ik al bijna me hele leven en ze heb echt een hart van goud voor paarden, zei ken der toch ook niks aan doen dat ze s'weekends mee moet van haar ouders??kijk ik wil geen ruzie zoeken ofzo of boos klinken wat zo wil ik helemaal niet over komen maar yourangel heb wel gelijk hoor vindt ik
u heb ook gelijk afspraken zijn afspraken en tuurlijk is het gezellig om met zijn tweeen lekker de paardjes te poetsen te wandelen of te rijden Lachen
ik verzorg 4 paardjes dus doordeweeks heb ik weinig tijd en dat vind ik echt klote maar daar is niks aan te doen dus staan ze buiten in de wei dan gooi de eigenaar ze even lekker naar buiten
ik voel me heel schuldig als ik ziek ben want dan mag ik niet van me ouders maar als ik me dan toch beter voel ga ik gewoon hoor
want ik ken me schatjes echt niet missen ik hou veelste te veel van ze!! ik hoop dat ik nog wat terug hoort van mensen hier op bokt
groetjes Chantal en angelique ik wil echt niet boos over komen ofzo maar dit is mijn mening

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:49

Natuurlijk kan Wendy er ook niets aan doen als ze mee moet van haar ouders. Maar ik neem aan dat ze een en ander ook van tevoren met haar ouders besproken heeft en ook van te voren wist dat ze mee moest naar de camping. Dan had ze die afspraak dus nooit moeten maken, als ze al wist dat het niet ging lukken.
Verder is het natuurlijk harstikke goed dat jij zo veel moeite voor je verzorgpaardjes doet.

Angelique18Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 16:52

Wendy haar ouders waren ervan op de hoogte dat zij bij ons kwam, sterker nog is haar moeder nadat ik dat Wendy had gevraagt mee gekomen de eerste keer zodat ik wat dingen met haar moeder kon bespreken.
Haar moeder was het ermee eens dat ze een dag in het weekend zou komen.

Nu wil ik verder niks kwaats spreken over haar of haar ouders want gedane zaken kun je nu eenmaal niet zo makkelijk terug draaien.

Angelique18Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 17:00

Yella,

Nogmaals over Wendy zal ik geen kwaat woord spreken de keren dat ze er was deed ze wat ze deed gewoon goed, ze was eerlijk, reed netjes, kon Mick goed aan, ik heb haar zelf aangeboden dat ze wedstrijden mocht gaan rijden.
Ik had gewoon echt het idee dat ze ver met Mick zou kunnen komen!

Ik had er geen probleem mee als ze zei dat ze niet kon, wat ik echter wel van een verzorgster verwacht is dat zij dan zelf met een alternatief komt.
wat zij wel een aantal keer heeft gedaan maar dan weer af moest zeggen en er daarna geen alternatieven meer naar voren gebracht werden!

Angelique18Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 17:49

Na een dag hard zoeken heb ik dan eindelijk de perfecte verzorgster gevonden.
het duurde wel even voor ik erachter kwam wat ik liet gaan.
Affijn ja inderdaad Wendy blijft.
Ondanks alle menings verschillen hier in dit topic is wendy voor Mick te goed om te laten lopen.
Natuurlijk zullen wij op een iets andere voet verder gaan..

Welkom trug meisje Lachen

citalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:26

dankjewel Lachen

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:31

Goed dat het nu beter gaat
En wendy leuk dat je toch het paardje blijft doen Haha!..Hopen dat het nu allemaal goed blijft gaan

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 19:02

Fijn dat jullie het opgelost hebben. Ik hoop dat het nu goed blijft gaan.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 20:52

Leuk voor jullie dat het is opgelost!!