wat nu doen? ponys uit de buurt worden verwaarloosd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_D

Re: wat nu doen? ponys uit de buurt worden verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:01

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 13:00

ja dat bericht komt aardig overeen, alleen hoop ik dat het voor dit beestje het nog niet te laat is...

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:08

rooslinde 24 , honderd appels voeren is ook 'mishandeling'niet weer doen want dit kan gaan gisten in de maag en darmen met grote kans op koliek,
ts,ik zou de eigenaar vragen wat hij met het veulen wil ,is hij voor de verkoop of sport dan zou ik hem er fijntjes op wijzen dat zulke hoeven verkeerde beenstanden veroorzaken zodat ze veel minder waard zijn,luistert hij niet dan meer foto's en de dierenbescherming bellen , misschien handig om het telefoonnm van een goede hoefsmid mee te nemen op gesprek en zeggen dat je direct kunt bellen voor een afspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:11

rooslinde24 schreef:
Bij een vrienden van me het zelfde verhaal, we gingen gewoon stiekem in de wei paardje poetsen en helemaal verwennen dat beesje had niet eens eten! we hadden 100 appels en zo

En dat is ook echt het domste wat je kan doen.. gewoon maar een wei instappen en dat paard 100 appels geven (sowieso zonder toestemming een wei instappen mag al niet en iets eten geven hoor je ook niet te doen, al is het 1 boterham). Misschien staat die er wel met een reden zonder extra eten? Is die ziek/ziek geweest? Zo niet, dan zijn zoveel appels inderdaad heel slecht, zo stond een shet hier eens half dronken op de wei daardoor.. incl de nodige buikpijn. Zo is hij ook zwaar bevangen geraakt omdat iedereen maar vanalles en nog wat in die wei gooide "want hij was zo zielig zonder eten". Beestje was daardoor bijna dood en heeft een aantal maanden met pijn moeten staan en aardig bedrag aan medicijnen in verdwenen. Die man doet verder niks met zijn paarden, maar toen keek het hele dorp hem aan want dat beest liep zo rot... ja en hoe was dat nou toch gekomen :(

rooslinde24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:58

Nou sorry, maar die man kwam later toen mij nvriendin alleen ging zei die; ik vind het fijn dat je mn pony verzorgd, nu heeft ie er 4 andere bij gezet, alleen mogen we nu een tijd niet komen omdat er veulentjes staan volgens die man trappen ze je.

100 appels oke, overdreven het waren er minder :P maar je hoeft niet zo boos te reageren :o

rooslinde24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:04

sorry ...
maar ik dacht ook alleen maar dat het beste was het beesie wat eten te geven, alsof ik hem dood wou hebben!
Ik hou daarvoor te veel van paarden!

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:18

rooslinde,was niet aanvallend bedoeld maar verdiep je er even in als je wat met paarden doet want de meeste 'fouten' worden gemaakt door mensen met de beste bedoelingen.

rooslinde24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:19

ik snap je wel :D

maar ik bedoelde het echt niet fout

lauzzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:02

je moet echt belllen je moet
het echt doen voor het zelfde geld gaan ze dood

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 18:03

ze zijn bekapt, ze lopen er weer vrolijk bij :D

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:41

wat goed, ik zou ook met de eigenaren praten..
een straat verder dan ik woon zijn ook een aantal shetjes , maar die zijn veel te dun en slechte hoeven.. ik weet niet wie de eigenaar is of waar die woont, ik heb hem nog nooit gezien , terwijl ik er vaak langskom..
mijn moeder en ik zijn van plan om de dieren bescherming erbij te halen.. ze hadden in de winter geen onderdak en toen de winter voorbij was hebben ze er een kleine trailer neergezet waar ze inkunnen , maarja het zijn 15 shetjes