die van mij is ook een smeerlap! ik heb ze op zaagsel staan, maar heb ze zoveel als mogelijk is buiten staan scheelt heel wat uitmesten, en nieuw zaagsel
angrywolf
Geplaatst: 11-06-09 16:59
kaatje77 schreef:
Oké, thanks.
Allen licht mn camera nog bij mn moeder dus het zal na het weekend worden ik stuur de foto wel via een pb
Bijinn
Geplaatst: 12-06-09 10:08
Hey Eveline,
Ik zag je topic toevallig voorbij komen, leuk dat je ook op Bokt zit!
Het was me ook al opgevallen dat Amira haar stal behoorlijk vies maakte, maar dat deed mijn paard in het begin ook. Ik zag vanmorgen dat Amira's stal best meeviel vergeleken met gisteravond, ik denk dus dat het -net als bij mijn paard- door de stress van de verhuizing komt. Met een beetje geduld zal het vast een stuk minder worden.
Zaagsel & vlas zijn helaas niet toegestaan in de stallen, omdat onze afvoerder dat niet mee wilt nemen. Wel wil ik over een tijdje strokorrels gaan proberen. Als je wilt, kan ik je laten zien welke ik wil bestellen en wat daarvan de kosten worden. Dan kan je inschatten in hoeverre het interessant is voor jou. Maar daarvoor zullen we eerst het stro wat we nu hebben op moeten maken
Alleen de maandelijks kosten, daar moet je toch eens goed over nadenken. Nu in de zomer is het allemaal nog relatief goedkoop omdat ze minder hooi krijgen en er geen dikke laag stro in de stallen hoeft te liggen; in de winter krijgen ze bijna 4 x zoveel hooi en is het wel zo vriendelijk een lekkere dikke laag stro in de stal te hebben liggen. Daarnaast moet je met de overige kosten rekening houden, zoals de hoefsmid die nodig moet komen en een tandarts is ook geen overbodige luxe; ze eet namelijk vrij slecht en aangezien ze volop aan het wisselen is, kan ze best haken hebben.
Ik pm je trouwens nog even
Gr José
rooslinde24
Geplaatst: 15-06-09 11:53
Bij ons is ook een paard, die dag en nacht een vieze stal heeft. Misschien voor dat je weg gaat wat goed stro weg halen dat je de volgende dag het natste stuk eruit haalt en wat goed erin legt.
zo kun je natuurlijk niet altijd doorgaan maar je bespaart er iets mee.
Denk ik IK ben ook maar 13 jaar en weet niet al te goed hoe het moet, maar tis een idee haha
Ik heb nou intussen al geen geldproblemen meer, hoor. En ze houdt de stal al veel schoner, het zal idd waarschijnlijk gewoon de stress van de verhuizing zijn geweest. Toch allemaal bedankt
Ik heb ook zo'n boevig paard:p Maar hij staat heel de dag buiten en in de nacht naar binnen, maar hij poept ook veel en hij heeft elke dag een vieze stal, maar ik mest hem daarom ook elke dag uit, plezier voor hem, kleine moeite voor mij;)