Hoe zit dat met jullie dress.zadels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 11:22

bij mij past alles ook gewoon, mijn dressuur EN mijn veelzijdigheids shabrakjes, maar misschien ligt dat ook aan het merk en de vorm van je zadel?

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 13:08

Ik heb dat probleem ook wel is dat de lusjes niet passen,maar dan laat ik ze gewoon loshangen.
Maar op wedstrijden vind ik dat niet zo netjes staan dus daarvoor heb ik aleen dekjes met klitteband lusjes.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 16:19

Mijn Euroriding Diamant zadel is ook zo'n ramp met dekjes.
Tot nog toe heb ik geen enkel merk / model dekje gevonden dat perfect past, dus klus ik er zelf maar wat op los.
Ik koop altijd dekjes met klitteband aan de lus, en dan evt. nog wat verstelwerk (extra stukje aan de lus maken) om alles passend te maken.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 21:34

Ben toch blij dat ik niet de enige ben hier Haha!
De tip om het los te tornen en klitteband eraan te naaien heb ik maar direct uitgevoerd, althans, heb de lusjes er al af, moet alleen nog aan de slag met klitteband.
Ik heb inderdaad de singel wel door de lussen, maar toch schuift ie een stukje.

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:55

stef schreef:
ik heb ook weleens gezien dat ze het lusje om de beugelriem hadden zitten... Maar of dat nou werkt??

Ik heb zo'n V singel systeem en de meeste van mijn dekjes hebben klitteband lusjes, past dus gewoon (aan de 2e)

Ja dat werkt Haha! , maar alleen als je je beugels onder het zweetblad hebt hangen, voorlopig heb ik het zo opgelost maar ook ik word stapeldol van schuivende dekjes.
Bij mij is de oorzaak echter duidelijk: mijn zadel past niet (meer) zo goed en daarom gaat de zaak verschuiven.
Mag me verheugen op een bezoek van de ruitersportzaak, ze komen volgende week lekker met nieuwe zadels Cool , dat wordt weer dokken Huilen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:21

ik heb ze bij mijn Passier GG ook aan de beugelriem zitten (onder het zweetblad) en dat werkt perfect. Ze blijven sowieso netjes liggen trouwens.

Wruppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:07

Ik heb het nooit dat als die lusjes loshangen mijn dressuurzadel schuift. Alleen bij die dikke BR als ik hem bij de singel niet vast maak gaat ie schuiven

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:32

Saar"]
[quote="Jippie"][quote="Steef schreef:
ik gebruik die dingen nooit, laat ze altijd loshangen

Precies, want als je zadel netjes past blijft het dekje keurig op zijn plaats liggen.
[/quote]
Behalve als je je zadel weer op zijn steuntje wil hangen Knipoog
[/quote]

Ik hang mijn dekje altijd apart weg. Als er allemaal zweet in is getrokken is dat niet zo goed voor je zadel, zelfs singel heb ik apart hangen.
Veel makkelijker, krijg je bij het dragen van je zadel na het rijden ook geen vieze plakkerige armen meer Knipoog

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:11

ik heb nergens last van

hebben alleen maar dekjes met klitteband Haha!

en dat met dat fluweel ik denk dat dat ligt aan de 'haartjes' welke kant die op gaan! (de strijkrichting dus)

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:12

Ik heb ook een Euroriding Diamant, en koop nu alleen nog shabrakjes met klittenband (die dus om het schuine stuk van de eerste stoot gaan en niet pas om de tweede). Aan mijn oude shabrakken heb ik zelf (nou ja, mijn moeder) klittenband gemaakt, maar dat is het toch niet helemaal.