Studie met pony combineren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Studie met pony combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:07

Je moet er wat voor over hebben ;) :D

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:08

hmhm, maar dan heb je ook wat!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:12

Ik studeer en heb een eigen paard.
Maar ik ben blij dat ze aan huis staat, als dat niet zou zijn geweest was het voor mij niet haalbaar denk ik. Nu het langer licht is gaat het allemaal prima en kan ik alles goed combineren. Maar in de winter lukt dat minder goed, als ik 's avonds thuis kom kan ik niks meer want hier heb ik geen binnenbak. Alleen een buitenbak die in de winter niet altijd te rijden is.

Lighttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 16:25

Dat is zo ja :j
Maar ik heb gelukkig geweldige vriendinnen die me desnoods uit de brand kunnen helpen, al moet ik dat niet als 'excuus' gebruiken natuurlijk ;)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:17

Ik heb net m'n VWO eindexamen achter de rug, ik heb een eigen paardje en 2 verzorgpaardjes.
Tot en met de 5e klas is alles goed gegaan qua tijd en dergelijke, maar dat komt o.a doordat ik nooit iets aan huiswerk heb gedaan dus alle tijd "over" had voor de paarden.
Dit jaar was ik echter wel HEEL blij dat ik een verzorgster had gezocht, zonder haar en de hulp van vriendinnen waren m'n 4 toetsperiode's echt een regelrechte ramp geworden.

Volgend jaar ga ik (als ik slaag en word toegelaten tot die studie) studeren in Leiden en ik hoop dan m'n tijd wat beter zelf in te kunnen delen, maar dat zie ik dan vanzelf wel.

Ik denk dat je dus moet kijken naar hoeveel tijd je het afgelopen jaar over gehad zou hebben voor een eigen pony en daar nog wat uur vanaf halen. :=

Lighttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 20:12

Okee, bedankt. Dan zal ik maar eens even kijken :j
1 probleem, ik zat tot dit jaar op het vwo, nu op havo dus ik weet niet echt hoeveel tijd ik over zou hebben gehad. Ik doe nu namelijk minder voor dezelfde cijfers als op het vwo... Maar ik zie het wel, dan vraag ik het even aan klasgenoten die ongeveer hetzelfde doen met ongeveer dezelfde cijfers ;)

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:56

Ik denk dat er waar een wil is, een weg is. :) Afhankelijk van hoe je het paard gestald hebt dan, volpension scheelt toch enorm in tijd ten opzichte van al het stalwerk zelf doen.

Die paar uurtjes dat iedereen wel ontspant op een dag spendeer je dan aan je paard. Ik denk dat het wel moet lukken mits je het goed plant...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:24

Ik werk fulltime en studeer daarnaast ook nog, en heb 2 ponys waar ik iedere dag ben. Het kost een hoop tijd, iedere dag werken en dan savonds nog naar stal, vriendlief is er niet altijd even blij mee :D
Hou er rekening mee dat het best zwaar kan zijn, op natte koude winterdagen na een dag hard werken.. dan is het echt even doorzetten.

Extra kosten zijn niet in te schatten, mijn ene pony heeft bijna nooit iets aan extra kosten, de ander om de haverklap!

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:29

Ik studeer en verzorg een paard geheel. Binnenkort komt er een eigen paard bij dus dan word het voor twee paarden zorgen.
Ik vind het goed te doen, ik zit op dik anderhalf uur reizen van school. Dus meestal sta ik half zes op, aankleden, op de fiets naar de paarden. Voeren en buitenzetten dan naar station fietsen en met de trein naar nijmegen. Meestal ben ik tussen 5 en 8 uur 's avonds thuis. Dan ga ik eten en naar de paarden om de stal uit te mesten en nog wat te doen.
Daarnaast werk ik 10 uur doordeweeks en in het weekend. Het is een druk programma maar persoonlijk vind ik het goed te doen. Huiswerk maken doe ik eigenlijk nooit muv verslagen, en ik betaal alles zelf.