Kan een shetlander bij geiten in?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kan een shetlander by geiten in?

Ja
37 (84%)
Nee
7 (15%)

Totaal aantal stemmen: 44

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:09

een prima combinatie hoor! :+

een hond is ook anders dan een shetlander ..
ook al denkt mijn kleine hondje dat een shetlander een hele grote hond is ;P

maar anders moet je gewoon een dagje proberen (A)

oh ja !

geiten die kunnen de staart van een paard aan vreten !
maar dat is niet zo'n groot probleem neem ik aan ??

lespine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:01

Onze haf Tara staat samen met een bokje Teddy . Ze slapen wel ieders in eigen box.
U moet enkel ervoor zorgen dat de geiten kunnen vluchten , dus een draad maken dat geiten eronder kunnen en de shet niet.
Dan kunnen de diertjes ook rustig grazen . Wanneer Teddy gaat rusten kruipt ze de draad door waar Tara niet bij kan. Soms staan ze rustig naast elkaar te eten en somt staat Teddy te boken naar Tara en dan slaat Tara haar kop op en neer.
Ik weet nu wel niet hoe een paard reageert met drie geiten . De onze is één tegen één.

tessa84

Re: Kan een shetlander bij geiten in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:57

kan een paard ook met een lama staan??

daffiehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:28

ik had een vraag over dat een shetland veulen bij geiten in kon, en toen kreeg ik te horen dat dat dus absoluut niet kan want geiten spreken geen 'paards'
maar jullie zeggen dus dat t wel kan...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:58

daffiehaffie schreef:
ik had een vraag over dat een shetland veulen bij geiten in kon, en toen kreeg ik te horen dat dat dus absoluut niet kan want geiten spreken geen 'paards'
maar jullie zeggen dus dat t wel kan...

Ik vind dat elk paard minimaal 1 ander paard moet hebben om sociaal mee te zijn, ik denk ook dat als je 2 shetten en een stel geiten hebt je niet zo heel veel problemen hoeft te verwachten zal eerst even wennen zijn maar. Maar 1 paard bij alleen geiten vindt ik niet goed. Onze shetten lopen nu samen met een stel kippen ging de eerste dagen ook niet geweldig ze vonden de kippen te intressant en wilde ze plat stampen. Maar dat is met een paar dagen wel over. Het is wel verstandig om zoiezo te zorgen dat de geiten bv stal in kunnen of een stuk afgezette wei waar de paarden niet kunnen komen.

daffiehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 10:35

okee, dat doen we ook, de sht komt dan in een apart gedeelte met een eigen stalletje, en de geiten hebben een stuk waar de pony niet kan komen, maar de geiten kunnen wel naar de pony toe, maar 1 pony is dus niet goed, super bedankt!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:07

bij ons gaat het goed. maar het licht er natuurlijk wel aan of je een lieve of mindender lieve pony hebt. wij hebben een stuk stroomdraat zo hoog gedaan dat de geiten er wel onderdoor kunnen en de pony niet. als ze dan ruzie krijgen zijn ze allenbij veilig, maar dan moeten de geiten natuurlijk wel gaan 'vluchten'. is trouwens ook handig tijdens het voeren, de geiten eten hun eigen brokken op en de pony haar brokken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:31

Als de dieren genoeg ruimte en eten hebben , en gewoon vriendelijk / rustig van aard zijn , moet het geen probleem zijn.

Maar je hebt moordlustige dieren er tussen zitten , dus het is wel even een kwestie van goed kijken of ze elkaar niet slopen :=

Mirel schreef:
Wij hebben sinds kort een hele beestenboel bij elkaar namelijk 2 paarden 2 shetten 2 geiten en een kat.
In het begin was het wel even wennen voor alle beesten maar nu slapen ze met z'n alle in een stal van 3x3 ( deur staat wel open dus ze kunnen er altijd uit.)

Of ze liggen op elkaar gestapeld , of de maten van die stal kloppen niet ? :P

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:26

het kan ook omgekeerd... Wij hadden 3 dwerggeitjes en enkele kippen, toen kwam er een shetveulen bij, maar na 2 maand hebben we de schet in de tuin gezet omdat die het begin van een maagzweer had door de stress van de geiten... Pony werd de hele tijd weg gejaagd door de geiten, mocht niet eten ondaks er voldoende eten was voor alle dieren. De shet is toen gewoon in de tuin blijven staan en is helemaal opengebloeid tussen de honden.
Niet alleen de shet mag dus niet moordlustig aangelegd zijn, ook de geiten moeten het zien zitten om met de shet samen te leven...

laurenphw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:22

Jesketje schreef:
Froexiie schreef:
Het kan ook fout gaan!
Mijn vriendin heeft een shetlander, en ze hadden 3 geitjes. De geitjes waren net gras aan het eten, en wij wilden ze terug doen in hun hok. Dus 2 geiten lopen achter ons aan en de ander niet. Wij denken, oké die blijft wel even eten.
Toen we terug kwamen bij de shetlander had die het geitje in de bek, en was er mee aan het 'rondslingeren'. Wel gewoon van speelsheid, maar het geitje is die avond nog overleden..
Dus hoeft niet per se goed te gaan!

Woow, het kan dus ook fout gaan.
Toch nog maar even surfen op het internet

Ook met 2 shetjes kan het fout gaan.
Een echt flinke trap, en er kan ook heel wat mis zijn.

Over het algemeen gaat het gewoon goed (mits je shet en je geit sociaal zijn), maar persoonlijk zou ik wel bang zijn dat je geitjes hun hoorns in bijv. de neus, mond of het oog van je shet steken.
Dat zou natuurlijk kunnen leiden tot een groot bloedbad..
Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je geitjes & je shet zijn enzo, als de hoorns nou echt op ooghoogte zitten ofzo, zou ik het niet durven.
Niet dat zo iets snel zou gebeuren, hoor.

Hier op stal is er een geit die overal kan lopen waar hij wilt, hij achtervolgt 1 v.d. pony's de hele tijd.
Echt best wel schattig, haha, maar dat is wel een wat grotere pony, waar hij ook wel ontzag voor heeft.
Ze zijn echt beste vrienden. :) (Tenminste, vooral de geit met de pony, andersom miss. wat minder..)

Ik zou zelf sowieso niet 1 shetje erbij zetten, dan tenminste 2!