Cowgirl schreef:Geef mij eens een goede reden waarom een paard s'nachts op stal moet.
Als het paard niet gewend os om naar buiten te gaan en vervolgens dag en nacht naar buiten moet zal voor een dier die dat niet kent een hele grote stap zijn. Natuurlijk is het heerlijk dat hij het wel kan maar er zijn genoeg paarden die dat echt niet zien zitten. Ik keur het niet af maar kan mij goed voorstellen dat het paard het niet zo heel leuk kan vinden als er dan een dag slecht weer is.
Ik weet dat ik met deze opmerking half bokt over mij heen zal krijgen maar dit is mijn mening en ervaring. Ik zou het fijn vinden als dat gewaardeerd word. Daarbij als je helder denkt is het niet een rare redenering.
Mijn paard vond het heerlijk die "klap" die wil niks liever. En het is niet eens een koudbloed 

. Zeker als het paard gras gewend is. Is het de bedoeling dat ze 10 dagen op een land wordt gegooid zonder om te kijken? Als ik dan in jou schoenen stond zou ik iemand vragen om voor de zekerheid elke dag eens langs te gaan en-al is het maar vanop afstand-eventjes te controleren als alles goed is. Gewoon dat je weet dat er niet iets heel ergs gebeurd is. Maar dat is gewoon heel persoonlijk, er zijn ook mensen die er geen moeite mee hebben om hun paard een paar dagen in hun eentje te laten