Wassen van het paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FahyaFemke

Re: Wassen van het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:56

wildchild, uit jou bericht maak ik op dat ik voor a.s. nacht mijn witte pony beter een zweetdeken (fleece) op kan doen dan mn 0 grams regendeken (ongevoerd dus geen fleece maar glad spul aan binnenkant) ?
Ik wil haar namelijk tot morgenochtend goed wit houden vandaar een dek op.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:50

hier heb ik mijn schimmel (en ja een helemaal witte) gewassen met warm water, want ik heb het idee dat ze dan schoner word, en toen met koud water afgespoeld, half uurtje met een fleece deken op stal gezet en toen de wei op.
de volgende dag nog spierwit, mochten er vlekken op zitten kun je die heel makkelijk met een vochtige hand of theedoek verwijderen.
in de trailer (ik had een clinic met haar) heb ik haar staart gebandageerd en gevlochten om zo te voorkomen dat ze haar staart onder mestte.
succes

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:50

Nou we zijn schoon op wedstrijd aangekomen hoor :k
Gewassen, zweetdekentje snachts op. Alles ingevlochten (hengstenvlecht en staart 1 vlecht). Ze had vanmorgen nog wel een gele vlek op haar schouder (hoe die daar nou komt MET deken???) maar die was er met een babydoekje inderdaad zo af gehaald.
Het ging super, en ze was prachtig wit. Behalve de staart nog wat gelig mja, twas maar onderling en een test ritje of dit wel wat was voor ons:
Nou dat is het hoor ;) Gelijk 2 x eerste geworden yeahhh 8-) (beginnersgeluk?)

SportHorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:55

Als het niet te koud is zou ik gewoon wassen.
Bij ons op de manege is ook enkel koud water.
Miss. daarna als het niet zo warm is toch ZEKER
een zweetmes gebruiken en je pony droogvrijven.
Hééél miss. een denken op leggen

& veel succes met je wedstrijd.

:(:)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:02

ik heb inderdaad ook een zweetmes gebruikt na het wassen, en daarna een wollen deken opgelegd, de voeten drooggewreven en toen verder gegaan met toiletteren. Eer we klaar waren was ze aardig droog onder de deken en heb ik de zweetdeken opgelegd.

TS heb jij je wedstrijd ook al gehad nu?