Problemen met mijn paard... wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:39

Pas maar op met je kwaad worden! Rust is altijd het beste. Rust breng je over..op mensen EN dieren.
Als je kwaad ben neem je door de angst die weg is meer risico's en denk je daar niet over na. Dat kan dus gevaarlijk zijn. Als je valt, voelt zo'n weg erg hard, hoor..en kan je vervelende dingen oplopen, van breuk tot blijvend letsel. Is dat het allemaal waard?
Ik ben niet zo'n waaghals...rij ook altijd alleen, dus zou bij mij echte horror zijn. Ik spring er dan gewoon af en neem 'm aan de hand mee die kant op ofzo... Moeilijk moeilijk...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:42

kwaad worden is niet erg als je die maar wel onder controle kunt houden. Het kan je net dat extra beetje overtuiging geven om het eens echt aan te pakken, en dat merken ze heus.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:42

Sorrie, ik zou er niet af gaan. Om twee redenen. De ene omdat je er dan veel minder over te vertellen hebt en de tweede omdat je hem het idee kan geven dat hij gewonnen heeft. Je hebt idd gelijk als je zegt dat ze moet kijken of het haar waard is

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:56

Tja, of je minder over het paard te zeggen hebt als je ernaast staat, dat verschilt nog altijd per paard. Maar 1 ding is duidelijk: je moet het gevecht aangaan en jij moet winnen. Je kan thuis nog zoveel controle hebben, maar als hij niet alleen van stal weg wil houd je dit probleem toch. Kwaad worden mag van mij: wat dat betreft ga ik mee met Pril: het is megadominant gedrag en dat kan je er op zo'n moment maar beter zeer consequent uitrammen. Ik kan me goed voorstellen dat je het zelf wat eng vindt: neem dan een ander in de arm die zich niet laat imponeren. Toevallig hebben wij een paard op stal in training/heropvoeding met exact hetzelfde gedrag, met de bedoeling dat deze merrie dat heeeel snel afleert (de eerste confrontatie is al geweest en heeft ze uiteindelijk verloren). Daarna zal de eigenaresse er begeleid op naar buiten moeten. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:42

Als hij alleen maar achteruit wil lopen, kun je hem dan draaien en dat hij jouw richting gaat maar dan in zijn achteruit? Als je dat lukt, laat hem dan maar een hele tijd achteruit lopen. Ik ken iemand die in zijn achteruit langs enge dingen loopt. Alleen dan is hij nog in beweging.

Wat mij een hele tijd geleden heeft geholpen: Meneer wilde het erf niet meer af, was minstens een kwartier bezig, draaien, springen, steigeren, vastgenageld staan. Ik was dan doodop en had een rothumeur. Na de 3e keer was ik het spuugzat om als een zot op hem te zitten en hem zover te krijgen om weg te kunnen. Ben dus heel boos afgestapt, heb hem een rotschop onder zijn buik gegeven, mijn voet deed pijn en hoorde hem een kreun geven.

De volgende dag als een lammetje liep hij door. Na een paar weken begon hij te etteren in het bos, even geprobeert, afgestapt en hij hield van schrik zijn adem in, keek meteen heel braaf en ik ben weer opgestapt. Hoefde dus niets te doen. Hij heeft het echt wel gesnapt.

Maling hebben aan omstanders want die zullen wel gaan schelden, maar als je erop het niet kunt bemannen omdat je anders samen verongelukt, dan maar ernaast even een groot kreng zijn.

Als je zeker weet dat het geen angst is, mag je best eens heel vals zijn.