Betalen jullie kostgeld?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33171
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 09:28

Ik ben 21 en betaal 100 euro per maand...
Vind dit helemaal niet erg, als ik op mezelf zou wonen ben ik veel meer kwijt, bovendien moet ik dan zelf wassen, strijken, koken, boodschappen doen etc...
Tuurlijk help ik wel door eens een keer de boodschappen te doen of te koken o.i.d. maar dat hoeft nu niet iedere dag! Lachen

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 10:43

Ik vind ook niet dat mijn kostgeld onredelijk is, vroeg me alleen af wat anderen betalen

KiWiKoJarig

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:53

Zo bedoelde ik het ook niet hoor. Ik was zo stom om op mijn 17 de het huis uit te gaan dus ik heb nooit kostgeld betaald.

suusje78
Berichten: 36
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:19

toen ik nog thuis woonde en een baantje had moest ik daar altijd de helft van inleveren en derest was voor min zelf ,maar wat hadden mijn ouders gedaan lekker het zogenaamde kostgeld op een spaarrekening gezet en dat heb ik gekregen toen ik het huis uit ging kon ik dus mooi mijn huisje van aankleden !!

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:35

Ik ben 18 en mijn zus is 20 en we wonen allebei nog thuis en we betalen geen kostgeld.
Ikzelf ben van plan om bij mijn vriend te gaan wonen, want dat wil ik heel erg graag moet nog ff kijken hoe ik dat doe met mijn beesten.
Ik werk wel, maar hoef geen geld aan hun te geven, af en toe koop ik wel eens iets voor hun, maar kostgeld betaal ik niet.

Mijn vriend woont boven een winkel en heeft 1 woonkamer, 1 keuken, 1 slaapkamer en 1 washok(wasmachine) en hij betaalt 330euro per maand inclusief gas, licht en water je kan dus zoveel water en licht gebruiken als je wilt want je hoeft het niet apart te betalen.......was dat bij alle huizen maar zo maar dat is jammer genoeg niet

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:42

ik ben 19 en heb een vaste baan ik hoef geen kostgeld te betalen gelukkig, als ik er nu bij nadenk ben ik eigenlijk strontverwen... Ik betaal wel al mijn shampoos etc maar mams stopt me soms wel wat toe.
Ik betaal alles voor faf en betaal mijn autorijlessen helemaal zelf., daarna ben ik meestal ook bankroet.
Ik heb dus eigenlijk wel heel erg veel mazzel!
230 euro vind ik persoonlijk wel erg veel geld, daar kan je een flat van huren, wel moet je je bedenken dat als je een flat oor dat geld gaat huren er geen eten etc bijzit, eigenlijk ben je dus nu goedkoper uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:44

Sjuimpje schreef:
Ik betaal niets,
daar staat tegenover dat mijn ouders eigenlijk zelden tot geen rekening hoeven te houden met de beesten.
Ik zit dus behoorlijk aan huis gekluisterd. Vooral de weekenden ben ik vaak de pineut.

Maar ik mag niet klagen (letterlijk en figuurlijk Tong uitsteken ) heb een eigen appartement tot mijn beschikking.


Zo dat is makkelijk en goedkoop, maar je houdt wel lekker wat over om aan de paarden te besteden. Wij betalen wel genoeg, én zitten evengoed aan huis gekluisterd ivm honden etc.... Lachen

Kitty

Berichten: 7710
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:47

Ik heb tot mijn 22e bij mijn ouders gewoond en heb nooit kostgeld hoeven te betalen, ook niet toen ik werkte.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:05

ikke schreef:
ik betaal geen kostgeld. Maar als mijn ouders ergens heen willen, dan breng ik ze weg en haal ze op. Ze hebben beiden geen rijbewijs noch een auto. Bovendien kan ik het niet meer betalen *LOL* ik heb een huis gekocht. Alleen staat dat huis in Bennekom en werk ik in Eindhoven. Daar moet ik dus nog iets op gaan verzinnen; oftewel werk gaan zoeken nabij Bennekom. Kan iemand daar nog iets doen met een goeie elektrotechnicus van middelbaar niveau en veel ervaring?


Hi Ikke,

Zo een huis in Bennekom. Gaat Patries mee? Samen wonen? Ben benieuwd. Hebben we er een nvvr overnachtingsadres bij?
Groet Gerritje

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:13

Ik heb ook nooit kostgeld betaald, mijn broer van 22, die nog thuis woont, betaald ook geen kostgeld. Maar betaald wel zijn deel van de telefoonrekening en kabel etc (vriendin in polen, internet, etc) Toen ik thuis woonde, hadden wij ook huistaken in de keuken, tuin etc. (maar dat is nu eigenlijk nog als ik een weekend thuis ben...)

Ik heb zelf altijd mijn speciale dingen en dus ook school en paarden betaald (met behulp van overleden vaders geld btw en werk) Maar ik heb nooit echt veel gewerkt. Als ik wel veel gewerkt had, wat mijn broer trouwens nog niet doet, had ik denk ik wel kostgeld moeten betalen.

Maar zekers te weten veeeeeeeeeel minder!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:19

ik ben nu 20 en moest vanaf janauri kostgeld gaan betalen € 100,- per maand. Vind ik niet veel. alles wordt thuis voor me gedaan(wassen ,strijken, koken, boodschapen, schoonmaken) en soms wordt mijn kleding ook nog betaald Haha! . Ik heb het gewoon super thuis en blijf er ook wonen tot dat ik zelf iets kan kopen.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:35

als ik het zo hoor ben ik ook best een verwend kreng
ik ben bijna 18 betaal geen kostgeld werk niet zit niet meer op school
woon bij me ouders samen met me vriend heb een paard een shet
9 poesjes 3 vogels 1 konijn en heb een eigen stal wat ik ook niet hoef te betalen ben ik nou verwend of niet?

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:42

Ik ben 19 en ik moet 150 euro kostgeld per maand betalen (maar daarvoor mag ik wel de auto gebruiken) plus alle verzekeringen zelf betalen en mijn paard betalen en mijn muzieklessen en mijn kleren en het uitgaan en alles wat ik nodig heb en ik werk ongeveer 40 uur en verdien maar 600 euro in de hele maand.....veeeeeeeeeeeeeeeeeeels te weinig. Ik heb ook al wel een jaar geen nieuwe kleren meer gehad, maarja, mijn ouders hebben het ook niet breed, dus ik snap het ook wel.

Letizia

Berichten: 12156
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:49

Hmm bij mij is het een beetje ingewikkeld:
Ik betaal dus kostgeld nl € 90,- p.m maar m'n moeder betaald ook mee aan Dar (zij en m'n zusje rijden er ook op) nl € 45,- p.m en dat word dus verrekend met m'n kostgeld, dus betaal ik nog € 45,- p.m kostgeld en het volledige bedrag aan stalgeld, snap je Verward
ik nl bijna niet meer Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:56

40 uur werken en € 600 verdienen. Niet echt veel idd, kan je geen ander baantje vinden?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:08

Ik vind het een hoop geld inderdaad. Tuurlijk zijn er een hoop bla bla's in het perspectief van de ouders maar je hoeft als kind-zijnde nou ook weer niet de kinderbijslag versneld terug te betalen... Lachen

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:41

ik heb me daarom gelijk toen ik 18 ben geworden in laten schrijven. Ik zoek nog niets maar dan heb je al wel punten als je weg wilt.
Ik hoef gelukkig ook niets te betalen. Mijn ouders betalen ook nog het grootste deel van de stalling (en dat is al niet veel Haha! ) Maar ik loop nu alleen nog maar stage en heb dus nog niet een echt inkomen.
Maar kinderen van collegas van mijn vader hebben al een zatedagbaantje en moet daar zelfs al een deel van inleveren ), dat vind ik wel heel erg, een kind van 16 laten betalen.

Westernfreak

Berichten: 5498
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:54

Ik ben 18 en betaal ook kostgeld Knipoog Maar ja, ik woon dan ook bij lageveld en niet meer thuis.
Ik betaal voor mezelf 200 Euro per maand. Heel redelijk, al zeg ik het zelf. Daarbij op komt nog stalgeld voor Salty.
Ik heb geen werk, behalve dat ik dan samen met Bertus 19 paarden en pony's moet verzorgen elke dag Lachen
Als ik nog bij mijn moeder had gewoont, had ik nog geen kostgeld hoeven te betalen, maar dat zou er helemaal van af hangen hoe veel ik zou kosten....niet te veel bokken dus Haha!

Lizz

Berichten: 8899
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:58

ik ben 19 (nov 20) en ik werk maar ik doe ook nog een opleiding (1 dag in de week). betaal wel alles zelf (behalve me opleiding).
Stalling en alles om de paarden heen betaal ik zelf, ook kleren etc..
mijn broer is overigens 21 (bijna 22) en die woont ook nog thuis en die is student en hoeft ook geen kost geld te betalen.
wel doen we dingen in huis, af en toe koken, keuken opruimen enz.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:13

Ik ben 20 en ik draag maar €25 in de maand over aan mijn lieve mama.
Ik weet het Bloos het is erg weinig, maar er staat wel tegen over dat ik netjes naar school ga, mee doe in het huishouden, mijn eigen kamer schoon maak, de telefoonrekening mee betaal. Mijn was doe ik zelf, omdat ik het fijn vind om alles in een keer in mijn kast te hebben.
Haal ik het in mijn hoofd om te stoppen met school, dan mag ik gelijk 10x zo meer te betalen.
Als ik meer zou verdienen (meer dan €400) dan zou ik wel meer willen overdragen. Ja ik weet het, ik geef veel uit. En ik heb niet eens een eigen paard en ik heb geen koopziekte Pling

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 23:02

hmmm ik ben eigenlijk heel erg verwend denk ik... Schijnheilig
haha nou ja ik ben 20, ik studeer nog en ik betaal niks.
Mijn broer is 23 en die betaalt ook niks maar die werkt wel gewoon...
en ja mamie koopt ook verder alles ook shampoo enzo... en mijn kleren krijg ik eigenlijk ook Clown
en mij oudertjes zijn zo lief die betalen ook mee aan mijn auto Haha!
alleen mijn pony en mijn stalgeld betaal ik helemaal zelf...
Maar ook met mijn paardje stoppen ze af en toe iets bij .... ik mocht van hun op mencursus.. dus ze zijn wel heeeel liefff Lovers

ikke

Berichten: 37687
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 23:05

gerritje schreef:
Hi Ikke,

Zo een huis in Bennekom. Gaat Patries mee? Samen wonen? Ben benieuwd. Hebben we er een nvvr overnachtingsadres bij?
Groet Gerritje


Voor jou en je turbo-fjord is altijd een plekje *LOL* Ik denk dat Wis het wel heel leuk zou vinden als ze eens met Uck op stap zou mogen, twee van die snelheidsmonsters bij elkaar *LOL*
Patricia gaat in principe wel mee, hoewel ik me wel af begin te vragen hoelang nog. Het lichaam begint het toch steeds meer op te geven, de geest daarin tegen wordt steeds helderder.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 23:30

Ik werk dus 32 uur in de week en doe een thuiscursus (deze betaald mijn moeder)

Ik verdien €220 in de week, vind ik niet echt veel maar goed ik ben ook verwend qua salaris Cool

Ik betaal dus €230 aan kostgeld iedere maand, en €200 aan schulden afbetalen (geld geleend voor de aanschaf van mijn paard en studieschuld)

Verder betaal ik dus alles zelf, er is niks waar ik geld voor krijg. Zo heb ik bijvoorbeeld ook mijn rijlessen allemaal zelf betaald (alle 86! ) en koop ik zo nu en dan boodschappen voor in huis. Mijn zusjes krijgen ook weleens kleren van me.

Omdat ik zelf nooit geld had voor mijzelf omdat alles opging aan de paarden heb ik een hoop kleren gekocht bij Wehkamp en Otto.. afbetaling dus. Die heb ik nu net allemaal afbetaald.

Ik vind mijn kostgeld nog steeds een beetje hoog omdat ik juist aan het proberen ben om uit de schulden te komen, ik kan dat geld dus juist heel goed gebruiken en mijn vader weet dat. Als ik ooit op mezelf wil wonen zal ik toch ook iets gespaard moeten hebben, maar zo lukt dat dus niet.

Verder werkte ik vorig jaar ook al 32 uur in de week en toen betaalde ik niks. Toen ben ik afgelopen augustus gaan studeren en in november alweer gestopt. Toen zei mijn vader opeens dat als ik ging werken ik kostgeld moest betalen, waarom dan niet al eerder Verward ? Kwam bij mij over als pesten.. maar goed ben er al overheen hoor Haha!

Ik spaar nu sinds 2 maanden wel, €50 in de maand, maar dit is eigenlijk voor het veulen wat in Juli komt. Geld voor de opfok.

Verder is Nuala verzekerd voor €103 per 3 maanden en is mijn telefoonrekening zo'n €70 per maand.

Zo nu zijn jullie allemaal op de hoogte van mijn financiele toestand Haha! en als je een beetje tussen de regels doorleest zie je dus dat ik altijd ROOD sta *LOL*

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 09:25

Ik betaal zelf geen kostgeld, dit omdat ik nog studeer. Als ik al zou werken zou ik wel kostgeld moeten betalen.
€ 230 kostgeld is normaal lijkt me. Ik ken een aantal mensen die € 250 ongeveer betalen als kostgeld dus komt een beetje overeen.
Misschien doet je vader dit om je te leren dat het 'in het echte leven' ook niet even makkelijk is om als je schulden hebt uit de schulden te raken omdat je nog andere verantwoordelijkheden hebt en er altijd andere rekeningen te betalen zijn.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 21:15

Ja ok, maar die "andere" kosten heb ik dus al, maar ik betaal het braaf hoor Haha! (ik zet alleen wel bij de opmerkingen op de overschrijving "kotsgeld" ipv kostgeld Extreme duivel )