Jeanine84 schreef:AaronYve schreef:Vond die reactie van brennie75 ook al een beetje flauw. Is toch niet nodig.
En ts, misschien kan je het eens overwegen om een tijdje mee te helpen op een manege?
Een verzorgpaard nemen terwijl je er geen verstand van heb is net zoiets als een eigen paard kopen alleen zijn dan de kosten voor ts
En vooral veel boeken lezen, meehelpen en adviezen vragen.
Dan zijn er nog altijd de eigenaren van het paard die haar kunnen helpen lijkt mij, ik was 13 toen ik mijn eerste verzorgpaard kreeg en heb daar zo ontzettend veel van geleerd..ik belde zelf de DA en de hoefsmid maar de eigenaresse was altijd mijn back up..we deden de verzorging samen en daar heb ik ontzettend veel van geleerd, hij was niet mijn eigen paard maar zo voelde het wel! Was er dan ook 7dgn per week! Pas dan leer je wat een eigen paard hebben is..af en toe mee lopen bij een manege niet, een eigen paard is heel anders!
Ik denk dat je van het meelopen op de manege meer leert dan van een verzorgpaard. Als je hulp krijgt bij een verzorgpaard is dat natuurlijk harstikke goed en daar kan je ook veel van leren. Maar vaak hebben de eigenaren geen tijd en zoeken ze iemand die zelfstandig de paarden kan verzorgen. Of je moet een boer hebben die het allemaal niks uitmaakt maar dan leer je de verkeerde dingen.
Dat was wat ik bedoelde met mijn post.