Twijfel om huisvesting.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:54

cissie schreef:
De reden dat ik deze stallen ook uitmest is omdat mijn moeder sochtends mijn oude paardje en haflingewr voert en ook smiddags ze extra hooi geeft, tis een beetje geven en nemen natuurlijk. (daarom doe ik voor haar de stallen van de shets erbij, mijn moeder kan door een chronische ziekte dit lichamelijk ook niet).Kortom ze heeft ook een serieus probleem als ik weg zou gaan met mn paarden naar bv een pension.

Zou je dat haar aan willen doen?
Kun je niet een oplossing bedenken zoals iemand inhuren die de stallen uit mest?

Ik denk dat praten toch echt de beste oplossing is.
Zeg maar dat je er zelfs aan denkt om naar een pension te gaan, maar dat je haar eigenlijk ook niet wil laten vallen. Als je moeder praten moeilijk vind, zul je helas de verstandigste moeten zijn en een hoop moeten slikken. Wel kun je haar opties geven om een paar dagen over na te denken.
Als je besluit weg te gaan, dan denk ik dat jullie relatie heel slecht gaat worden en bedenk goed dat je maar 1 moeder heb!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 17:20

@ Superwoman:

Nee eigenlijk niet, ik ben gek op mn moeder en weet helaas een heel klein beetje om het is om haar te verliezen ze heeft 2 maal zo slecht in het zieknhuis gelegen dat ze bijna overleden is dat maakt dat ik haar niet in de steek wil laten want zo voelt het wel een beetje voor mij als ik weg zou gaan.

Aan de andere kant ben ik degene die al vele jaren veel heeft moeten slikken, heb daarvoor ook een tijd in therapie gezeten en medicatie gebruikt omdat dit slikken soms erg ver gaat.
Nu ben ik op een leeftijd (vind ik zelf dan) en in de situatie dat ik mezelf beter ben gaan ontplooien tot een volwassen persoon die ook graag zo behandeld wil worden en ik begrijp dat ik in de ogen van moeder altijd dr meisje zal blijven en dat geeft ook niet....maar het gaat veel en veelste ver.
Ze probeert ook veelvuldig zich te bemoeien met mijn relatie/werk en verdere prive leven dat ik soms onmogelijk een eigen beslissing kan en mag nemen, welke keuze ik ook maak als het niet haar keus zou zijn is het per defenitie te verkeerde.

Op dit moment dreig ik weer terug te vallen naar een depressie en medicatie...mijn aanstaande man vreest wederom een terugval en ik voel dat soms ook, vooral de laatste dagen ben ik erg somber en negatief gestemt.
Dat merk ik ook op mn werk, waar ik op dit moment erg graag ben omdat ik dan als volwaardig en volwassen persoon behandeld en gezien wordt, ik heb een goede baan waar sommige mensen tegen me opkijken en daar haal ik nu de meeste voldoening uit.

Ik begeleid oa mensen waarvan hun kind vermoord is en die de vreselijkste dingen mee hebben gemaakt, ik hoor dingen over situaties waar menig persoon met een goed hart misselijk van zou worden, ik weet heel goed wat er in de wereld gebeurt en kan prima mijn eigen boontjes doppen, maar mijn moeder ziet dat niet en zou het liefst alle beslissingen voor mij nemen en dat werkt vaak in zn nadeel.

Maar goed ik heb ergens het gevoel dat ik off-topic raak, sorry

Ik heb inderdaad ook eens zitten denken aan iemand voor het schoonmaken van de stallen, maar mijn ouders vinden mijn bijrijdster eigenlijk al teveel op hun erf, laat staan nog iemand erbij...dat zouden ze niet goed vinden.

cissie

Re: Twijfel om huisvesting.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 17:23

Op dit moment ga ik 2 dingen doen:

1- ga bij verschillende stallen onaangekondigt een kijkje nemen om hopelijk een reeele indruk te krijgen van een stalling

2- ik ga met mn moeder praten in de hoop dat we er samen uit gaan komen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:38

cissie schreef:
Op dit moment ga ik 2 dingen doen:

1- ga bij verschillende stallen onaangekondigt een kijkje nemen om hopelijk een reeele indruk te krijgen van een stalling

2- ik ga met mn moeder praten in de hoop dat we er samen uit gaan komen

Verstandig!

Ik denk dat je best je moeder mag sturen als ze te ver gaat. Dat moet je gewoon kunnen zeggen..
Spreek af dat je dat voortaan zal aangeven, omdat het logisch is dat ze makkelijk zal terugvallen in haar gewoonte.
Als een volwassen persoon moet je duidelijk je grenzen blijven aangeven en als ze van je houdt, net zoals jij van haar, moet ze trots zijn op hoe (zelfstandig) je bent geworden .

Een andere stal zou nodig kunnen zijn mocht je er niet uit komen.

ce_lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:43

misschien moet je eens wat stallen afgaan en dan kan je makkelijker de voor en nadelen tegen elkaar opwegen denk ik! succes!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:22

Ik heb vanavond door laten schemeren dat ik op deze manier niet verder wil gaan, heb aangegeven waar dat aan lag en hoe ik me daarbij voelde.
Ik heb het expres niet te zwaar gemaakt omdat ik mijn moeder niet met een te erg rotgevoel wil laten zitten.

Volgens mij had ze de afgelopen periode al door dat dit niet goed ging zo en ook gisteravond had ik het al voorzichtig over een pension gehad, waar ze niet op reageerde........maar waarschijnlijk is er toch wat blijven hangen van dat gesprek want ze had vanmiddag zo bleek toen ik vanavond kwam alle paarden grondig gepoetst :D , niet alleen die van haarzelf (die ik vaak poets, maar ook die van mij).
Nu kun je denken.. ja en? maar voor mij is dit duidelijk een gebaar naar mij dat het een beetje probeert goed te maken en haar best doet, het is weliswaar op haar manier maar dat maakt voor mij niet uit.
Het gaat mij erom dat ze de intensie heeft...en dat probeert ze dan op die manier te uitten.

Heb haar ook hartelijk bedankt daarvoor en zowaar er kon een klein glimlachje vanaf ;)

Op dit moment heb ik contact met een mevrouw die in de buurt van mijn ouders woont, zij heeft al haar paarden verkocht maar heeft wel erg veel weide en een rijbak, ze zoekt een paar paardjes om het gras kort te houden en ik zou ook de rijbak mogen gebruiken, de schuilstalling is voor mij ideaal, op die manier hoef ik niet teveel schoon te maken en hebben mijn paarden ontzettend veel ruimte, het is alleen voor de zomermaanden op dit moment maar dat is prima.
Omdat mijn oude pardje in de winter toch net iets meer verzorging nodig kan hij bij mijn ouders staan en misschien als het wat wordt in de zomermaanden bij hun, zodat ik wat meer lucht krijgt en hun geholpen zijn met een hun grote hoeveelheid weidegang en onderhoudt.
Op die manier ben ik niet echt weg bij mijn ouders maar toch even er tussenuit zeg maar, nog niks is zeker want ik moet nog aan kijken ect.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:53

ik denk dat je goed op weg bent naar de gulden midden weg cissie :)
veel succes

__karin__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:15

Mooi op te horen!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:15

klinkt goed!

Die rijbak zal ook wel fijn zijn en is ook en begrijpbaar excuus tegenover je moeder, zodat je haar niet hoeft te kwetsen .

ce_lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:40

goed om te horen!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:47

super oplossing lijkt mij!! fijn dat jullie er zo uit kunnen komen blijft je posten hoe het definitief afloopt

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 11:40

De stalling kesteren bleek niet iets voor ons te zijn, helaas kon er geen verzorging geboden worden, misschien dat mn moeder haar shets er nog wel neer wilt zetten, daar kan ik na mn werk gewoon even langs gaan.

Ben bij 2 stallen geweest, de ene viiel snel af omdat de buitenboxen bezet waren en alleen binnenstallen beschikbaar zijn, ik wil echt alleen een buitenbox.
De andere stal leek wel wat te zijn, hele aardige mensen met een super instelling, maar daar werden de kosten wel erg hoog voor een paard was het 260,- al in met extra verzorging zoals medicatie/dekens verwisselen en extra controle kwam ik bijna op 300,- uit dat vind ik teveel, daarnaast moet mijn oudere paardje op houtkrul staan en dat kon wel maar werd het nogmaals 20,- duurder, kortom dat kan ik niet betalen.

Mijn moeder is 360 gr. omgedraaid, ze heeft heel goed in de gaten dat het zo niet langer gaat en is welwillend en doet haar best om het mij en de paarden zo goed mogelijk naar dr zin te maken, gisteren had 1 van haar shets koliek, ze had me niet gebeld omdat ze me er niet mee lastig wou vallen, daar stond ze dus met een rollende pony....zo zielig vond ik dat, toen is er bij mij ook wel wat geknapt...ik moet me misschien wat minder aanstellen en dankbaar zijn met zn ma die toch het grootste deel vd verzorging op haar neemt.
Schoonmaken doet ze dan wel niet, maar ze staat altijd voor mijn paarden klaar..dat is mij toch meer waard dan dat ik in eerste instantie dacht.

Daarom besloten om de paarden te laten staan waar ze staan en vaker met mn moeder te communiceren over het wel en wee omtrent de paarden en mijn wensen.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:21

Ik denk echt dat je de perfecte oplossing hebt gevonden.
Soms als het zwaar is kijk je makkelijk alleen naar de negatieve dingen, en vergeet je de positieve dingen.

Wat is er nou fijner dan je paarden op een goede plek en een goede relatie met je ouders :)

__karin__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:32

Fijn Cissie! Wat kost een pensionstalling toch weer super veel!

Je hebt inderdaad toch wel geluk met je moeder al ik dit zo lees! Su6 er mee!