:? Wat vinden jullie van ons idee? :?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:21

ze zeggen zelf dat ze allebei al een eigen pony hebben....
Het lijkt mij eigenlijk ook wel een goed idee, dat kan best lukken hoor!
als jullie het nog gaan doen, succes ermee!

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:31

Het lijkt me een goed idee. Maar ik denk dat je het nit voor het geld moet doen. Volgens mij ben je gauw meer kwijt dan dat je er voor krijgt. Maar als je het vooral voor de lol en de ervaring doet, primaa idee toch....
Weer een pony een goed te huis.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:04

Tsja, als je ouders achter jullie staan, dan begrijp ik niet zo goed waarom je nog de goedkeuring zoekt van de bokkers. Het lijkt erop dat je al vastbesloten bent om je plan door te zetten, dus ik wens je veel succes.
Maar denk er niet te gemakkelijk over. Een pony kan iets gaan mankeren en dan haal je de kosten er moeilijk meer uit. Maar als het jullie alleen gaat om het geven van een goed tehuis voor zo'n pony vind ik dat een nobel idee.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:14

als je het niet voor het geld doet word het al een heel ander verhaal.
het leek net alsof jullie even snel geld dachten te verdienen met een pony opknappen.
maar succes ermee

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:20

runningkawa schreef:
Je voed hem gewoon niet op, laat hem steigeren en hij is 4000 waard Lachen

Clown Ik proef hier wat sarcasme, klopt dat

Ontopic: Nee, sorry het lijkt me niet echt een goed idee.
Je kunt plotseling voor een hele hoop kosten komen te staan...

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:53

Die handelaar is ook niet gek hoor Haha!. Die gaat een goede gezonde pony voor heel wat meer verkopen hoor! Desnoods zoekt hij wat paardengekken die goed genoeg rijden en die geen geld voor een eigen paard hebben en laat ze gratis rijden. Als je een verzorgpony of halfpensionpony hebt, moet je meestal nog betalen of er nog iets voor terug doen.
Ik denk dat er genoeg meiden die even goed of zelfs beter zijn dan jullie en graag gratis voor die handelaar paarden gaan 'opleren'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:01

Ik vind het echt een goed idee, het is ook voor de pony goed, dus als je overal over na gedacht hebt, waarom dan niet.
Party!!

Hera_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:00

angelke schreef:
Die handelaar is ook niet gek hoor Haha!. Die gaat een goede gezonde pony voor heel wat meer verkopen hoor! Desnoods zoekt hij wat paardengekken die goed genoeg rijden en die geen geld voor een eigen paard hebben en laat ze gratis rijden. Als je een verzorgpony of halfpensionpony hebt, moet je meestal nog betalen of er nog iets voor terug doen.
Ik denk dat er genoeg meiden die even goed of zelfs beter zijn dan jullie en graag gratis voor die handelaar paarden gaan 'opleren'.

ik ken die handelaar, en ik wilde ook vragen of ik daar kon verzorgen, maar de ponies blijven echt maa drie dagen ofzo, de bruikbare gaan naar de manege, en de rest naar..Ik denk wel dat er ook een aantal privé verkocht zullen worden, maar ik heb er nog nooit kijkers gezien.. VREEMD! Lips are sealed

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:16

voor 350 kan je niet veel pony kopen, dat zijn vaak echt opknappers ben je dan veel tijd aan kwijt, om dan over de kosten nog niet te praten.
ik zou het niet doen, plus wie weet hechten jullie je wel heel erg ana het beest, of andersom en eist de geen aan wie je hem verkoopt z'n geld terug omdat de pony niks eet of doet of wat ook

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:29

Moomin"]
[quote="Sonja"][quote="Moomin schreef:
by the way mn vorige moest ook naar utrecht 200 euro , maar ja

Reiskosten zeker Haha! Knipoog
[/quote]

Heb je zelf wel een paard, anders weet je dr helemaal niks van. Ik wel en mn paard is inderdaad voor 200 euro behandeld in utrecht en moest jammergenoeg, na drie dagen een spuitje krijgen
voordat je dat soort dingen zegt moet je zelf ook nadenken
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

groeten moomin
[/quote]

Goed nu wil ik hier dus wel even wat op zeggen!!! Boos! Boos!
Heb eerst even met open mond alles zitten lezen..
Als jou paard voor 200 euro is behandeld in Utrecht vind ik dat heel knap..
Mijn paard heeft 2 en een halve dag daar gestaan en ik was toch echt VEEL en VEEL meer kwijt!

Jullie denken wel dat jullie leuk zelf alles kunnen gaan betalen,
Wel er is aan gedacht dat je met VASTE kosten zit?
En wat daar dan bij komt per maand??

Get real!!! Je kan geen paard houden alleen maar van je ouders hun geld of van je krantenwijkje!!
Op een gegeven moment moet die pony ook weer verkocht worden,Of om te kijken voor hoeveel winst je m weg kan doen Of miss omdat jullie ouders het strax niet meer kunnen betalen?????

Jeetje .........ik kan me daar zo boos om maken om van die penny verhaaltjes!! Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Sorry hoor,maar het klinkt erg ongelovig!
Lips are sealed

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 23:06

obelix"]
[quote="Moomin"][quote="Sonja"]
[quote="Moomin schreef:
by the way mn vorige moest ook naar utrecht 200 euro , maar ja

Reiskosten zeker Haha! Knipoog
[/quote]

Heb je zelf wel een paard, anders weet je dr helemaal niks van. Ik wel en mn paard is inderdaad voor 200 euro behandeld in utrecht en moest jammergenoeg, na drie dagen een spuitje krijgen
voordat je dat soort dingen zegt moet je zelf ook nadenken
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

groeten moomin
[/quote]

Goed nu wil ik hier dus wel even wat op zeggen!!! Boos! Boos!
Heb eerst even met open mond alles zitten lezen..
Als jou paard voor 200 euro is behandeld in Utrecht vind ik dat heel knap..
Mijn paard heeft 2 en een halve dag daar gestaan en ik was toch echt VEEL en VEEL meer kwijt!

Jullie denken wel dat jullie leuk zelf alles kunnen gaan betalen,
Wel er is aan gedacht dat je met VASTE kosten zit?
En wat daar dan bij komt per maand??

Get real!!! Je kan geen paard houden alleen maar van je ouders hun geld of van je krantenwijkje!!
Op een gegeven moment moet die pony ook weer verkocht worden,Of om te kijken voor hoeveel winst je m weg kan doen Of miss omdat jullie ouders het strax niet meer kunnen betalen?????

Jeetje .........ik kan me daar zo boos om maken om van die penny verhaaltjes!! Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Lips are sealed
[/quote]

ja lees hun verhaal hier boven nou nog eens, ze hebben allebei al een paard/ pony, en hun ouders staan achter hun enz e doen het niet alleen voor het geld!!! LEZEN

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 23:34

Je kunt het proberen Of het verstandig is een tweede. In het ergste geval kost het je een hoop tijd en geld, maar als je dat risico wilt nemen; waarom niet?

Ik ken de handelaar, de pony en jullie niet dus ik kan er weinig zinnigs over zeggen, maar ik doe zelf ook weleens van die 'gekke' dingen en soms zit het mee en soms zit het tegen Knipoog Ik weet in ieder geval wel waar ik voor werk

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 23:51

en wat als jullie helemaal ehecht raken aan die pony? jullie komen hem niet kwijt? en jullie krijgen ruzie met elkaar...een pony delen is ook niet alles!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 00:15

Kijk, een heel stom plan vind ik het niet, ik doe het nu zelf namelijk ook een beetje Haha! Alleen het verschil zit 'm denk ik in de financiele situatie. Jullie zijn 16 dus jullie hebben vast geen eigen inkomen, of iig niet heel erg veel? Ik neem het maar aan hoor dus correct me if I'm wrong..

Alleen verwacht niet dat je er ook daadwerkelijk winst op maakt, zie het meer als een hobby die erg veel tijd, moeite en geld gaat kosten.

Voorbeeldje; ik heb zelf nu een shetlandhengstje van 1 jaar gekocht voor €100 en er nog een shetlandhengstje van 1 jaar gratis bij gekregen. Het hengstje wat ik gekocht heb heeft een bijzonder kleurtje, wat hem misschien wat meer marktwaarde geeft, maar het blijft een shetlander..

Beiden paardjes waren niet ingeënt, niet ontwormd en niet bekapt.
Ik heb ze nu 2 weken en wat ben ik al kwijt?
€80 veeartskosten en over 6 weken dat hele bedrag nog een keer.
€40 euro kosten aan de hoefsmid en nog €12 aan Sedalin
€20 aan halsters
€34 aan wormenkuren.
€11,80 aan voer.
€40 inschrijvingskosten bij het NMPRS en daar komen nog keuringskosten bij.

Zoals ik al zei ik ben 2 weken verder, en dan heb ik nog geluk dat ik gratis land heb. De pony's zijn ondertussen niet in waarde gestegen ofzo..

Je moet het dus financieel aankunnen en niet rekenen op winst..

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 08:26

Waterkippie schreef:
ja lees hun verhaal hier boven nou nog eens, ze hebben allebei al een paard/ pony, en hun ouders staan achter hun enz e doen het niet alleen voor het geld!!! LEZEN

Heb het ook gelezen ,dat staat ook in mijn stukje!Verder laat ik me er niet over uit..Dan kan ik blijven schrijven... Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 17:57

dank je waterskippie helemaal mee eens, als je ouders het niet kunnen betalen, waar moet je het dan vandaan halen? Je m oet niet overal te snel over oordelen. Esme_27 snapt het tenminste!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:01

obelix schreef:

Lips are sealed

*zucht* lezen is ook een kunst zeker? (want ondanks je 2e reactie is het je blijkbaar toch niet helemaal goed af gegaan)

Tuurlijk kan je een paard houden van je ouders hun geld. wat is dat nou weer voor een domme opmerking Verward (mijn ouders betalen er 2 , wat ben ik een verwend nest }> )

Verder->

1) hun ouders staan achter hun met de portomonee.
2) ze hebben wei, stal, gezelschap en ervaring met paarden want ze hebben er zelf 2
3) ze mogen hem ook bijhouden van hun ouders, dus als hij niet verkocht wordt maakt dat ook niets uit.
4) ze doen het NIET voor het geld zoals de meeste en willen er dus ook niet rijk van worden.
5) soms is het erg leuk om iets goed te doen waar iets of iemand beter van wordt. Dat is een heel gezonde instelling die bij veel mensen duidelijk ontbreekt.

en deze is ook nog voor Obelix->
Het is heel ongezond om met eurotekens in je ogen te leven. Geluk schuilt in een klein hoekje dat echt niet moeilijk te vinden is, en nee het zijn geen euro's die daar liggen.

Lees dus in het vervolg het topic eerst eens goed door voordat je zulke domme reacties plaatst. Laat ook meteen iets doen aan je vooroordeel probleem, niet iedereen die een leuke pony koopt om hem op te lappen en een goede thuis te geven is een pennymeisje. Wat ben jij kort door de bocht!

je kon je reactie overigens ook iets subtieler aanbrengen, enig idee wat voor een barslechte eerste indruk je op hen hebt gemaakt? (en ook op mij)
Zulke dingen maken bokt dus echt wreed ongezellig, ik hoop dat Moomin zich nou niet laat weerhouden om nog terug naar bokt te komen en de leuke helft te leren kennen die niet meteen alles en iedereen afblaft als iemand die de wijsheid in pacht heeft.
Maar ach Obelix, paarden met oogkleppen zien enkel maar wat voor hun is.