Ligt het aan mij of worden mollige/volslanke mense

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:10

Ik ben zelf ook niet 1 van de lichtste{ben nu 26 kilo afgevallen die door mijn zwangerschap eraan gekomen was},ondanks dat word er tegen mij altijd gezegd dat ik een lichte zit heb met rijden.En mijn fjord is ook niet 1 van de lichtste dus passen we goed bij elkaar.

Vroeger reed er een meisje bij mij op de manege,die was zo dik,dat ze x benen had,die huurde altijd manegepaarden voor een langere tijd,en daar reed ze dan met sporen op,dus je voelt de bui al hangen:door die x benen prikte ze iedere keer met lichtrijden het paard met die sporen,waardoor dat paard liep te kreunen,dat was zo zielig,dat wij na lang aandringen tegen haar om die sporen af te doen,haar van het paard af getrokken hebben.
Toen was zij nog beledigd ook.
We hebben de manege-eigenaar gelukkig over kunnen halen om haar geen paard meer te laten rijden,kun je nagaan dat haar kont dikker was dan die van het paard[van achtere gezien]
Ik denk dat zij zeker 150 kilo woog,en dan zeg ik:ja die is te dik en te zwaar om op een paard te zitten,of het moet een Belg zijn[paard bedoel ik]

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:58

Nou ik heb er ook last van Boos!

Als ik op Elise ( shetlander) rijd zeg altijd zo paasei vent van kijk maar uit dat je er niet doorheen zakt, ik geef altijd wel een grote bek terug maja elke keer zeg tie het weer, en zelf is hij echt super dik.
Eerst reed op Elise een kindje van 20 kilo ofzo zeg tie vage vent het nog, aandacht nodig ofzo Verward

Meestal als ik op de shet rijd gaan mensen gewoon lachen, en soms vragen ze of ik niet te zwaar ben. Frusty ( en bedankt) Meestal de mensen die gek kijken ga ik ff crossend inhalen }> dan zie je ze toch kijken Haha!
Ze moeten zich er nou niet mee bemoeien als ik op een paardje van 1 meter rijd ik dat lekker mijn zaak, ik ga er gerust heel Ridderkerk mee door hoor Haha!
Meestal is het eigenlijk wel erg positief van leuk paardje en sommige gaan je achterna haha pas nog een jongen enzo is wel heel geappig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:03

goed kunnen doorzitten kun je als je te zwaar bent ook hoor
je moet alleen goed weten hoe je lijf werkt(zoals iedere ruiter dat hoort te weten)
door je gewicht zal het waarschijnlijk wel meer moeite kosten om je balans te vinden maar het is absoluut te doen, ik praat uit ervaring
ik ben ook te zwaar maar ik zal me door niemand van het paard rijden af laten houden
als je goed naar het paard kijkt en luistert en je lijf onder controle hebt
moet dat helemaal geen probleem zijn
tuurlijk er zijn grenzen zoals hierboven al eens gezecht is(met 80 kilo op een a pony)
als je maar goed traint/lest en ook de moeite neemt om je eigen lijf te leren kennen en onder controle leert houden gaat het allemaal best

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:07

ik ben ook niet dun, maar ik heb echt nog nooit van die opmerkingen gekregen. Ook niet toen ik nog op m'n verzorg (c) pony reed (wel 2.5 jaar geleden hoor) en toen was ik ook niet echt de lichtste en kleinste, maar ik ben natuurlijk ook niet scheel. Ik heb toen een e-pony gekregen en die kan mij makkelijk houden hoor. ik vind het echt niet erg als dikke mensen paardrijden, het is toch ook gewoon leuk, maar ze moeten wel een passend paard hebben.

Lobke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:27

Dit is echt weer een topic voor mij Haha!
Ik mag niet meer van mezelf zeggen dat ik dik ben nu ik 9 kilo ben afgevallen en een kledingverkoopster dacht dat ik maat 38 had Verward .
Scheelt maar twee maatjes meer. Maar goed, ik ben zelf dressuurgek. En stond met een gezet iemand weleens naar ruiters op z-paarden te kijken. Toen ze zei, ja zover zullen wij niet komen met onze dikke kont! Nou dat klonk erg bemoedigend
Ik dacht toen echt: ik moet maar gaan mennen met een vierspan friezen (als die me niet trekken kunnen Verward).
Maar goed, dat vind ik niks aan wil erop! En als ik eerlijk ben, lobke loopt prima onder mij. Ze is wel niet zo groot (1.57m) maar supersterk. En niks geen klachten!
Ik weet dat ik ook best op haflingers enz. kan rijden maar dat doe ik sowieso niet omdat het niet zo staat. Ben zelf 1.80m Dus vandaar! Pling

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:49

ik denk dat het meer een kwestie is van: kan ik mijn lichaam in balans en onder controle houden en beweeg ik harmonieus mee met het paard. met dat in gedachten kan ik me er wel wat bij voorstellen dat iemand van 50kg minder zwaar zal inwerken dan iemand van >100kg.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 08:01

Ik ben zelf ook niet echt de lichtste, maar ik heb nooit gemerkt dat Fleur (smal gebouwd, 147m) er last van heeft.
Paarden kunnen heus wel wat hebben hoor..

Doorzitten is ook echt niet moeilijker voor dikke mensen, wij hebben tenminste nog stootkussentjes Knipoog

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:34

Citaat:
En stond met een gezet iemand weleens naar ruiters op z-paarden te kijken. Toen ze zei, ja zover zullen wij niet komen met onze dikke kont!

haha ik vind het wel humor eigenlijk om zoiets over jezelf te zeggen.

floortje_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:41

ik ook niet een van de slankste en ik rij ook gewoon paard wij weten wel beter laat ze gewoon lekker banketstaaf

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:23

loontje schreef:
En ja tuurlijk ik moet me er eigelijk niks van aan trekken maar das het punt nou dat doe ik dus wel.Ben ook bang dat het dalijk zo ver komt dat ik het eerste jaar dus niet op mijn paardje stap.

het is wel erg dat je dalijk niet op je paard stapt, omdat andere mensen commentaar hebben. nou heb ik natuurlijk makkelijk praten, want ik ben niet dik/gezet (hoe je het wil noemen) en ik trek me nooit zoveel aan van wat andere zeggen. ik kijk ook altijd wie het zegt. als een vriendin commentaar geeft trek ik het me eerder aan als iemand die ik niet (goed) ken of waar ik niet zoveel mee omga.
laat die mensen lekker praten. dus als die mensen weer commentaar hebben, denk dan gewoon maar dat ze niet weten wat ze zeggen en dat ze er toch helemaal geen verstand van hebben. zorg gewoon dat jij weet wat jij en je paard kunnen en zorg dat je gewoon plezier hebt met je paardje. je laat die mensen jouw toch niet het plezier met je paard ontnemen door hun stomme opmerkingen.
desnoods ga je op tijden rijden dat het niet zo druk op stal is. of je gaat lekker buiten rijden.
ik heb in je profiel gekeken en zag dat je een kruising tinker x nogiets hebt. en tinkers zijn hele sterke paardjes en kunnen heus wel iets hebbben. nou weet ik natuurlijk niet hoe zwaar jij bent. dus maak gewoon voor jezelf uit wat kan en probeer je zo min mogelijk van andere aan te trekken.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:49

ik ben niks te dik, eerder te dun, volgens sommigen...
en ik kreeg juist commentaar dat ik wel wat meer vet zou mogen hebben voor op Tos, zou beter voor zijn training zijn Verward
gewoon jaloers in mijn ogen Knipoog

Zolang je paard er lichamelijk niet onderlijd, waarom zou je dan niet mogen rijden?
discriminatie Knipoog
Gewoon lekker rijden, en heb sch**t aan al die mensen, jij weet wel beter!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:58

ik ben niet dun en ik weeg te veel maar dan zie ik opmerkingen staan als je hebt volslank en je hebt dik....
wanneer is iemand te dik dan?
enig idee?

enne als je paard er geen problemen mee heeft en lekker loopt dan ga je je toch zeker niets aantrekken van dat ge-ijl?

ik niet tenminste.....

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 17:44

Ik ben ook vrij zwaar, ik weet niet precies hoeveel ik nu weeg, ik denk tussen de 75 en 80. Ik rij gewoon op E pony's hoor.
Ik kreeg ook zo'n leuke opmerking! Kijk er zit een paard op dat paard!
Ik heb er maar niet op gereageerd.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:29

ik heb eens gelezen dat ruiters met metalen gewaden in de middeleeuwen paardreden, dei ruiters weegden zon 350 kilo....hoe zou dat zitten???/

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:52

Hoevaak ik wel niet iets banketstaaf naar me hoofd heb gekregen.
Ik ben te zwaar ik ben al enorm afgevallen hoor, nu weer aangekomen doordat ik niet rij en niks mag doen maar dat is eraf voordat ik weer op een paard stap !
Ben je op wedstrijden gaat het goed hoor je na afloop oa achter je rug 'toch jammer dat zo'n dik figuur op zo'n chique paardje zit !' of 'goh nu nog wat afvallen want een dikkert in de ring is niks !' .
oh hoe vaak ik me banketstaaf heb gevoeld over zoiets.
Mijn paard was een keer kreupel ik heb toen aan de DA gevraagd of ik niet te zwaar voor hem was, hij begon me uit te lachen en vertelde dat dat niet zo was.
Ja hallo als je zulke dingen naar je hoofd geslingerd krijgt ga je wel twijfelen hoor.
Oke als je echt veel te zwaar bent is het zielig voor een paard maar dat kan je iemand toch ook op een normale manier duidelijk maken?
Snappen die mensen niet dat wij ook gevoel hebben?

straus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:57

Citaat:
Ik weet dat ik ook best op haflingers enz. kan rijden maar dat doe ik sowieso niet omdat het niet zo staat. Ben zelf 1.80m Dus vandaar!

Ik rijd ook op een haflinger (een slanke) en ben ook 1.80 meter en niet dun, laten we zeggen ietwat fors, maar ik heb echt nog nooit gehoord dat ik te groot of te zwaar zou zijn voor hem.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:01

Ik denk dat, als je zwaar bent en je gaat goed met de bewegingen van het paard mee en zit hem dus niet in de weg, een paard het gewicht makkelijk kan dragen. er zijn genoeg zware topruiters, kijk maar naar albert zoer en ellen bontje, ook niet de lichtste...

kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:34

Ik vind het echt onzin dat je minder goed zou kunnen doorzitten als je dik bent(door dat extra gewicht word ik juist lekker in 't zadel gedrukt...geintje).Ik weeg zelf 85 kilo en rijd op manegepaarden die bij mij precies 't zelfde lopen als bij andere mensen van mijn nivo. ik denk idd ook wel dat je niet met 100 kilo op een kleine pony moet gaan rijden, maar volgens mij vergeten we soms hoe ongeloofijk sterk paarden zijn.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 21:34

Bedankt allemaal voor jullie*peptalk* en voor jullie verhalen,maar toch blijf ik het moeilijk vinden.
Laten we zeggen ik zit in 2 strijd.Ik weet dat ik best wel wat af kan vallen maar dan is het gevolg ervan dat ik heel erg last krijgt van mijn knie.Wat in houdt dat ik haast niet lopen kan.Ben dus daarvoor bij dokter en ziekenhuis geweest en mij is verteld dat ik naar de fisio moest en een brace moest gaan dragen.Nou komt het het werkt dus voor geen meter.Zo lang ik op mijn gewicht blijf hangen die ik nu heb(weet niet hoeveel dat is) heb ik nergens last van.Maar val ik af dan komt de pijn.Zo erg dus dat ik niet op mijn paardje kan stappen.Dus wat ik nu ga doen is proberen rustig af tevallen(vooral niet te snel gaan) en kijken hoe dat werkt en werkt dat niet tja dan zou mijn paardje me toch moeten dragen.
Denk niet dat ze er moeite mee krijgt want ze is vrij stevig.Maar toch blijft het moeilijk als je zulke dingen naar je kop gesmeten krijgt.
Aan de ene kant dnek ik "ze krijgen me niet klein"maar aan de andere kant beinvloed het me wel.Waarom?tja daar ben ik zelf nog niet achter want ik weet dat mijn paardje me echt wel dragen kan(tegen die tijd dat ik erop ga dan).
Ik denk dat ik gewoon een hoop *peptalk* nodig heb en dat ik me er dan wel over heen zet.De eerste paar keer als iemand zeurt zal het zwaar worden en zal het eten aan me maar deze kleine mollige meid zal daar niet haar paardenplezier door laten verpesten.(althans zo denk ik er nu over.

Eigenlijk moet ik me er nu ook nog niet druk over maken want tja zo ver zijn we nog niet eens.Ze gaat eerst nog een paar maanden het land op en dan eerst iemand anders erop en dan ben ik aan de beurt.En wie weet ben ik wel ineens wat kilo's lichter en voel ik me wel fijn.Gaan jullie duimen voor mij???

Alsnog bedankt allemaal.

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:12

Tuurlijk gaan wij duimen, maar ik denk niet dat het nodig is. Als een man op een paard zit zeurt er ook niemand! Een volwassen man weegt toch ook makkelijk 80/90 kilo?
Een van mijn vzpony's is 1.53 en als ik met hem buitenrijd loopt ie vrolijk met zijn oortjes naar voren. Op de terugweg kan ik hem haast niet houden, zo hard gaat ie! Als ze zeggen dat hij er last van heeft doet dat wel pijn, maar ik weet wel beter. Geniet gewoon van je paardje, dan geniet je paard ook van jou. Als je de hele tijd gaat zitten denken: Oh jee, het ziet er niet uit, wat zullen ze wel niet denken? Dan zit je niet relaxed op je paard en dat breng je echt over.
Heel veel succes ermee!!!

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:01

schoentje schreef:
Ik denk dat, als je zwaar bent en je gaat goed met de bewegingen van het paard mee en zit hem dus niet in de weg, een paard het gewicht makkelijk kan dragen. er zijn genoeg zware topruiters, kijk maar naar albert zoer en ellen bontje, ook niet de lichtste...

Hoi, ik vind dat albert en ellen dus echt niet te zwaar zijn!!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:24

Een oud topic wat omhoog gehaald wordt maar toch.
Er zijn ondertussen meerdere discussies hierover geweest, en ook een paar rottopics waarin dikkere mensen niet echt vriendelijk afgeschildert werden.

Ik ben een vriendin van Loontje, en ondertussen wordt Amber dus ingereden.
Ik denk dat ik kwa gewicht ongeveer op hetzelfde als Loontje zit, al ben ik iets langer, maar ben ook zeker de dunste niet.

Ik ben nu zelf mijn haf van plus minus 1.40 aan het inrijden, en het gaat lekker.
Maar zelfs bij ons op stal is er *weliswaar niet over mij voor zover ik gehoort heb* gezeik geweest van een dun meisje wat even haar mond open wou trekken.
Maar ok, grote kans dat die over mij ook al wat te zeuren heeft gehad.

Daarbij ken ik mensen die mij bestempelen als dik terwijl het gros zegt dat ik volslank, gezet of vol ben.
De 1 vindt 5 kg te zwaar al te dik en de ander vindt iemand die tegen de 100 kg weegt en 1.50 is nog steeds volslank.

Je kan naar mijn idee dus pas oordelen als je iemand met zijn/haar paard bezig ziet.
Beweegt het paard goed en moeiteloos onder die persoon, en kan die persoon gewoon alles netjes afwerken en zit dus niet het paard in de weg, zit je naar mijn idee goed.

Natuurlijk is het een mooier plaatje als je een slank iemand op een paard ziet rijden, maar dat is sowieso of je nou op een paard zit of niet toch ook al zo?
Meiden met een mooi figuur, een korte rok en een leuke top zijn zonder paard ook al leuker om naar te kijken dan een proppie.
Zelfde verhaal op het paard.

Anyway, Loon zodra jij voelt dat het goed is kan je er lekker opgaan.
Duizenden mensen kunnen zeggen dat het heus wel kan, als jij je er goed bij voelt komt het wel en dan zal het ook goed gaan OK dan!

Sorry voor het herbeginnen van een oud topic maar ben ook wel nieuwsgierig naar Loontje haar ervaringen genomen over de laatste paar maanden, en die van andere natuurlijk.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:29

ik word ook wel eens uitgescholden als ik aan het rijden ben. vaak door voorbijfietsende jongens. ik ben stevig en mijn paard ook. tegenwoordig zet ik mijn paard in draf en ga ze achterna. en hard fietsen dat ze dan doen joh!!!! prachtig. maar de volgende keer houden ze hun bekkie wel dicht!!!!! Lachen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:31

graciaxxx schreef:
ik word ook wel eens uitgescholden als ik aan het rijden ben. vaak door voorbijfietsende jongens. ik ben stevig en mijn paard ook. tegenwoordig zet ik mijn paard in draf en ga ze achterna. en hard fietsen dat ze dan doen joh!!!! prachtig. maar de volgende keer houden ze hun bekkie wel dicht!!!!! Lachen

Raar he dat zo'n stenige meid met zo'n stevig paard kunnen draven? hadden ze vast niet verwacht Knipoog
Hahahaha domme mensen

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:50

Ik denk dat paarden makkelijk 100 kg kunnen dragen. Maar mooi is anders....naar mijn mening. Paardensport is eigenlijk net zoiets als ballet, sierlijk, alles moet naar het schijnt vanzelf te gaan. Als ik dan vanalles zie drillen en klotsen en op en neer bewegen, kan ik dat persoonlijk niet mooi vinden. Bovendien hebben dikke mensen vaak ook roldijen, dus ook een wat minder stille beenligging, voeg daar een rood hoofd, en een uitpuilend jasje aan toe......tja, not my kind of taste.
Ik denk dan altijd in m'n hoofd; ach was toch lekker thuisgebleven...in plaats van jezelf zo te pijnigen.