Hoeveel gras staat er in de wei?
Mijn paard deed ook toen de paarden nog bij mn ouders stonden (stond niet veel gras in de wei). Na een paar uurtjes had ze het wel bekeken en wanneer het koud en/of natweer was zelfs na een uurtje begon ze heen en weer te stuiteren. Nu ze bij mij bij huis staat in een weide met voldoende gras gaat ze 's morgen om 7.00 uur in het land en ik haal haar rond 19.00 uur weer op. Ze heeft dan beslist geen haast om opgehaald te worden.
Nog een ander voorbeeld.
Vorig jaar september is een flessenveulen van een vriendin bij ons gekomen. Dit diertje is met de fles zonder andere paarden de eerste 4 maanden groot gebracht. Ook zij vond er in de wei niets aan en voelde zich het prettigst op stal. In de wei wist ze ook niet wat ze met die groene troep moest doen en als ze mensen zag, dan wilde ze daar naar toe. We hebben haar op stal geleerd hoe lekker gras is (als een stel kleuters hebben we gras geplukt, maar het werkte wel).
Later toen ze een beetje meer paard werd (mijn eigen veulen stond bij haar in de box en wei) vond ze naar buiten gaan wel een stuk prettiger al wilde ze overdag wel graag naar binnen als het regende.
Inmiddels na veel vijven en zessen staat ze nu met een koppeltje jaarlingen 24 uur buiten. En als ze ons ziet heeft ze er ook helemaal geen behoefte aan om op stal te gaan.
maar hij hinnikt ook gewoon naar mij enzo (wss ook naar andere paarden, nog niet op gelet)
.
ging dit ook nog zeggen, maar was het vergeten.
(dus hij + 3 ruinen, een even getal)