Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. en belonen natuurlijk, want het is een mentale opgave voor hen in het begin.
... Dit was al zo toen ik hem kocht, en het valt eigenlijk in z'n geheel niet op. Ik weet niet wat er gebeurd is, vermoed ook een klein ongelukje hier of daar met knippen van de oren of manen, want hij is nogal panisch van de schaar.
eenitraM schreef:@ meliciana: Uitbranden is geen gevaar hoor! Paarden worden ook gebrand aan de hoeven en dan vluchten ze toch ook niet weg? Kwestie van leren en wennen. Daarnaast wordt over het algemeen (wat mij is geleerd) wegbranden van haren alleen toegepast als de oren en de baard geknipt worden. Vanwege de happen.
Een paard keert niet zomaar toe als je hem brand.
meliciana schreef:eenitraM schreef:@ meliciana: Uitbranden is geen gevaar hoor! Paarden worden ook gebrand aan de hoeven en dan vluchten ze toch ook niet weg? Kwestie van leren en wennen. Daarnaast wordt over het algemeen (wat mij is geleerd) wegbranden van haren alleen toegepast als de oren en de baard geknipt worden. Vanwege de happen.
Een paard keert niet zomaar toe als je hem brand.
Maar schijnbaar is branden bij vele nog niet echt duidelijk. Het is alleen maar haar branden. Netzo als je bij je arm een aansteker houd. Niet de huid zelf![]()
geen gevaar? als je paard eens even zijn hoofd verzet, zit je al op de huid. en dat het enkel het haar is, dat snappen we wel. maar net zoals een aansteker bij je arm: je zit rap te ver. het is je aangeleerd, maar zou toch een beetje verder kijken dan dat .
eenitraM schreef:meliciana schreef:
geen gevaar??? als je paard eens even zijn hoofd verzet, zit je al op de huid. en dat het enkel het haar is, dat snappen we wel. maar net zoals een aansteker bij je arm: je zit rap te ver. het is je aangeleerd, maar zou toch een beetje verder kijken dan dat .

Graag weer vriendelijk verder, zonder persoonlijk te worden.

Myca schreef:Ik doe net als BrittKitt. Het oor vastpakken en dicht drukken. De plukjes haar die er uit komen met een afgeronde geboven schaar van onder naar boven af knippen. Wat er in het oor zit laat ik zitten, dat geeft ook bescherming tegen vliegjes enzo.
Ik zou wel de rest laten zitten, want deze zitten er om de vliegen buiten te houden