stallenprobleem(hoe paard erúit houden)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 15:14

PePpeRL0vE schreef:
Heb wel een beetje gelachen om jouw fjord eerlijk gezegd hoor :D

wat ik gelijk dacht was; hij gaat dus op zijn knieën (lijkt me) onder de planken door he?

Is het dan geen idee om voor de opening van de stal een rij stenen of een hoge plank aan de ónderkant de leggen? dan kan je fjord niet op de knieën er langs want, ik hoop toch niet dat ie op zijn knietjes ergens overheen kan ( :') ), en de welsh kan er zo overheen stappen (dan wel de planken aan de bovenkant iets verhogen)

dat lijkt mij als ik het zo lees toch wel een oplossing :D al vinden ze toch wel weer iets nieuws meestal

Succes!

hij is ook geen gigantische lolbroek :+ ;)

hij gaat niet helemaal op zijn knieen, maar hij gaat lopen met van die slappe pootjes, net als voor ze gaan rollen zegmaar, dan zakt hij net íets in :P

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:17

Naaltje schreef:
hij is ook geen gigantische lolbroek :+ ;)

hij gaat niet helemaal op zijn knieen, maar hij gaat lopen met van die slappe pootjes, net als voor ze gaan rollen zegmaar, dan zakt hij net íets in :P

Oh op die manier...

Maar kan hij dan óok nog tegelijk zijn benen optillen?
(zo ja, filmpje graag _O- )

mirror666

Re: stallenprobleem(hoe paard erúit houden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 15:28

haha, hij is gewoon stom :+
ik ga hem morgen de halve dag in de gaten houden :))

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:28

Maar waarom mag de fjord dan niet in die stal?
Want het gras is natuurlijk altijd groener aan de overkant!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 21:30

ik weet het niet precies.. de stalhouder heeft het liever niet..
De welsh eet erg traag van zijn hooi.. en dat beest van mij doet niets liever dan overal restjes opeten? :+
ik denk dat dat de reden is
(overigens is het wel zo'n druif dat hij achter een slap hangend draadje in een kale wei blijft staan terwijl achter het draadje het gras dik 30cm hoog staat..)

hij stond er vandaag niet in :):) het stenen richeltje doet zijn werk hoop ik :D

cocolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:41

een stroom lintje?

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:41

Ik heb geen goede tip om je fjord uit de box van de welsh te houden. Wel lees ik sommige tips met ingehouden adem.

Ik had een vreetzak van een kwpner die al 5 jr lang met een belgisch trekpaard 24/7 12 maanden per jaar een weiland en 2 stallen deelde. Beide paarden waren 5 jr en dus met elkaar opgegroeid.

Staleigenaar voerde altijd op een hoop hooi, hierdoor heb ik dus mijn paard in moeten laten slapen omdat de belg een trap uitdeelde en mijn paard zijn been aan een pees bungelde en gewoon compleet versplinterd was. Ik voer dus nooit!!! op een hoop hooi.
Er was ruimte zat om weg te lopen maar vreetzak liep uiteraard niet weg van het hooi en belg wilde het hooi voor zichzelf, kortom dood paard door een k*lote hoopje hooi.

Hoop dus dat je die optie niet kiest

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 23:43

die optie is helaas ook niet te kiezen..
het hooi ligt dan buiten mídden in de wind te verpieteren, terwijl het nu mooi droog ligt :)

:(:) wat k..t :(:)